Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Varma mackor och mysbyxor.

227650-1067
Något som jag upplever härligt det är när man sovit riktigt bra, så som jag gjort idag fram till klockan ringde klockan 18.00 vilket måste ses som ett årsbästa från min sida i grenen dräng-sömn!

Nåja, nu ska jag komma till sak: Det som sedan är härligt trevligt är att slå på datorn, se att man haft besök och läsa alla kommentarer man blir så glad, JAG blir så glad!

Jag har ju massor av tankar på saker jag vill blogga nu, tunga som lätta men det får komma som det kommer.

En sak jag tänkte på: Jag ska ju börja om nu. Ett helt nytt hem skall byggas och bara för att jag skrev att jag skall sänka nivån betyder inte det att inredning inte intresserar mig!

Jag kommer att behöva köpa en del nytt den närmaste tiden och jag tänker ju inte direkt köpa saker som är trista för att jag ska sänka nivån, jag skall med glädje köpa saker JAG gillar!

Min nivåsänkning handlar mer om vardagen och städhysterin, alltså perfektionismen som stressar mig, hur ska jag förklara?

Jag tänker köpa saker som jag gillar men jag behöver inte ha dem på utställningsplatser just  när du kommer på besök, du kan bara ramla rakt in så bjuder jag dig på varma mackor och en kopp te iklädd mysbyxor eftersom du råkade ha vägarna förbi en tisdag kl 19.20!
Fattar du?
Inte så uppstyltat och perfekt, bara trevligt avslappnat!

En sak jag tänkt ett tag att jag vill köpa är något jag inte sett hemma hos så många andra men som säljs så någon måste ju köpa det. Det är en matta av ett ko-skinn.

Kanske blir svårt att förklara för alla veganer men jag får väl förklara det så här och se om det går hem?

Jag tycker mycket om kor. Tycker de har ett avslappnat skönt sätt och ser rofyllda ut, jag borde leva mer som de.

Jag älskar deras makar, alltså bifftjurarna, jag är fullkommligt galen i kött och kaffe kan jag inte dricka utan kornas mjölk...

Därför, därför har jag valt att även ta vara på skinnet efter deras död.
Låter det trovärdigt? Kanske inte ens behöver förklara det....?

Jag vet inte varför men en ko-matta vill jag ha framöver och jag går nu och väntar på att den perfekta mörkbrun-svarta skall dyka upp (...men det kanske inte finns sådana kor?).

Hoppas den finns, har hittils bara sett svarta, svart/vita, bruna eller brun/vita.
Inte är det väl etiskt fel att ha ko-matta? Jag har ju skinnjacka halva året!

Jag undrar hur mitt nya hem kommer bli, jag ska låta bli att fråga några livlinor om vad som är smakfullt, bara gå efter mina känslor!
...okay då, jag frågade er här och nu om det är okay att ha komatta....


Kommentarer
Postat av: amonym

Absolut ok! Så tillvida att du inte springer ut och slår ihjäl en ko olovandes..... man måste fråga först=))))
Är det ok att även komma i mysbyxor??? Sa du tisdag 19:20...??
kram

2008-03-21 @ 19:51:20
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Monika

Vill du ha en komatta så ska du ha en!

2008-03-21 @ 20:13:56
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Camilla

Ditt hem kommer att bli värsta trevligaste platsen att besöka tycker jag, jag kommer också gärna i mysbyxor! :) Självklart ska du köpa allt som bara du vill ha i ditt nya hem! :) (Bara inte ungarna totalratar det...) Ko-matta är rätt läckert, men det skulle inte passa in alls hos oss - men på rätt plats och med dina attitydtapeter blir det säkert succé! :)
I morgon är det extrapass som gäller, men i dag tog jag faktiskt en lugn och skön flexdag och har bara latat mig. Skönt va!?
Kram och ha en fortsatt go påsk! ♥

2008-03-21 @ 20:47:29
Postat av: anncka

Absolut skall du ha en komatta :)
Jag har ej orkar blogga på ett tag...men det kommer...
Ja, det skall bli kul att åka på kryssning...är ni många som åker? Vi är några från min firma som kommer :) Ha det gott så höres vi snart igen//Kram

2008-03-22 @ 03:49:44
URL: http://anncka.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag kommer gärna en tisdag 19.20 och i mysbyxor. Låter underbart avslappnat...Komatta är inget för mig. Inte för att jag är vegan eller så utan mer att det passar inte in hos oss. Det är väl en bra tanke att bara köpa det man verkligen vill och kanske tänka utanför sina vanliga ramar. Heja Borthy!

2008-03-22 @ 06:48:45
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: josephine

Hej hej, det är asgrymt med en komatta! Vi hade en hemma en gång, det var bara det att den var ganska stor och att vi inte hade det tillräckligt stort hemma för att ha den någonstans, eller ja det var det mamma sa när hon såg vad pappa hade släpat hem. Aja, vi hade den några veckor i alla fall och dem är as coola, införskaffa en vettja. Jossan

2008-03-22 @ 09:09:07
URL: http://jossva.blogg.se
Postat av: Janne

Komatta är mkt 70 tal........SÅ BALLT ;-)
VI funderar på att tapetsera en vägg i sovrummet med kohudstapet, deru !!

2008-03-22 @ 10:07:58
Postat av: Fia

Det charmigaste som finns är hem som är personligt inredda så att man känner att den som bor där har inrett efter sitt hjärta. Det låter jätteläckert med en komatta, för du har säkert en bild i huvudet av hur ditt hem ska vara för att visa vem du är.

2008-03-22 @ 12:29:09
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: A

Klart du kan ha en komatta=) Man kan ha vad man vill =). Och visst ska du inreda och pyssla om det är vad du tycker är kul..... Jag utgår bara från mig själv när jag säger att jag inte försår hur folk orkar =)
Självklart tycker jag också det är jättekul med inredning.... Men efter mina ekonomiska ramar=)
Ha det gott gumman... Puss och kram

2008-03-22 @ 12:44:47
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Borthy till ALLA!

Ni är alla hjärtligt välkomna till mig i mysbyxor! Jag ser fram emot era besök!

2008-03-22 @ 15:36:37
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0