Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Älskade hatade sömn!

Sitter här vaken i tidiga morgontimmarna.
Jag är fullkomligt skadad på sömnfronten. Lite beror det säkert på jobbet eftersom jag inte förbättrar det hela med ett 3-skift men i grund och botten beror det med all säkerhet på hur jag haft det runt mig under en så lång period.

När "allt är över""önskar jag mig högst av allt bli sömnfrisk!
Sömnen är min största ångest!

Jag längtar så mycket till att få sova, sova länge, vara morgontrött när jag väcks av klockan, sova halva dagen, sova tungt, sova hårt, sova skönt utan att ständigt vakna upp.
Längtar till att få vakna med förvirrade tankar: Var är jag någonstans? Vilken dag är det? med hela ansiktet fullt med sov-sträck!
Snälla snälla sömnen, kom snart tillbaka till mitt liv, ta in mig i din trygga famn!

Jag hoppas min nya sköna säng "Bomull" i min lägenhet skall bryta detta och skänka mig tryggheten tillbaka, ge mig ro och vila.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Godmorgon eller för dig är det mer godförmiddag! Jag har lite samma problem som du, men nu har jag kommit så långt att jag har accepterat att det är som det är. Jag har börjat ta en power nap på 20 min, i varje fall under arbetsveckan, för att orka. Önskar dig en skön söndag!

2008-05-18 @ 08:03:06
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Det är verkligen riktigt jobbigt att inte kunna få sova. Sömnen är ju så viktig! Hoppas du snart få sova!

Nu fiskar jag röster igen. F´låt. Här kan du rösta på min blogg (om du vill):

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2620541

Min blogg hittar du på plats nummer 44.

Ha en trevlig söndag!

2008-05-18 @ 09:36:10
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: Helen

Sömn, älskade o hatade sömn. Här kan jag säga att vi tillhör samma klubb men peppar, peppar det har blivigt lite bättre. Har under flera år sovit som en kratta, du vet, man sover kanske två timmar vaknar o slumrar 5-10 min vaknar med ett ryck o klarvaken igen. Så fortsätter det natt efter natt o man är helt slut.

Anledningen för mig kan vara min värk o mina exem samt en del oroligheter på det arbetet jag hade då.

Ett tips till dig kan vara en tablett som heter Atarax som jag fick för mina exem som även används som lätt insomningstablett o inte är beroendeframkallande. Men man kan inte ta den för sent för då känner man sig lite dåsig dagen efter, men den fungerade utmärkt för mig både mot klådan o för sömnen.

När flytten är över o ni kommit till ro hoppas jag du får igen din förlorade sömn i din Bomullsäng. Men rekommenderar dig att prata med din läkare om Atarax redan nu.

Kram o Ha en fin söndag :)

Carpe Diem-Carpe Noctem. Ordspråk att leva efter :)

2008-05-18 @ 09:38:15
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: britten

Sömn är en hel vetenskap i sig...jag har ju oxå precis som Helen problem med min sömn...och har man provat på hur det är att inte sova så känner man medlidande med alla som hmnar däri..efter att jag börjat men min nya medecin har det dock blivit en aning bättre...problemet nu i stället är att alla krafter försvunnit ocg på dagarna är jag så trött så jag orkar ingenting...jag åt också atarax en period i början på min nya medicinering för jag fick klåda som en biverkning av dom , men atarax hjälpte inte mig alls utan tvärtom blev jag illa till mods av dom...det är en hel historia i sig..det bästa är naturligtvis omman kan få det att fungera utan medecin men ibland har nöden ingen lag...kanske kommer din sömn tillbaka när alla bitar börjar falla på plats..det har ju varit väldigt mycket runt dig nu ett tag med stora förändringar i ditt liv och jag är säker på att det också inverkar på sömnen..låt oss hoppas att du snart kommer på banan vad det gäller sömnen och tack söta snälla du för din gulliga kommentar hos mig, det värmer ska du veta...kramar i massor till dig

2008-05-18 @ 16:08:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0