Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att våga bejaka.

Tänk att jag gått så lång väg genom livet och inte förstått vilken tur jag har med livet. Jag tror och känner att livet vill mig det allra bästa! Var sak har bara sin tid.

Eller hur ska jag beskriva?
Jag återkommer till det jag alltid återkommer till: Vilken tur jag blev med blogg som synliggör och visar mig så mycket om mig själv. 

Kanske låter mycket märkligt och kryptiskt det man skriver i bland så som här och nu men mycket läser jag själv mellan mina egna rader, minns saker och upptäcker saker, förstår saker.
Ser mina behov och styrka/svaghet bättre.
Vågar tro att jag är en person som är bra.
Vågar lita på att jag är någon som andra tycker om och att jag börjar tycka om mig själv.
....Ja, ni hör att det här inte är en PMS-vecka utan tvärtom!

Jag har skrivit i drygt 1 år nu i stort sätt dagligen och jag har sett mig själv sakta komma fram. Givit mig själv ett högre värde genom att våga öppna mig själv lite sakta, ställt dörren på glänt.

Klart man är darrig på benen men...

Jag vet inte varför det här inlägget föddes just här och nu...kanske för att bara?

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Jag förstår precis vad du menar. Allt blir mycket tydligare när man skriver ner det. Och man lär känna sig själv. Sen om någon annan vill och orkar läsa och kanske till och med kommentera så ger det oftast bara en possitiv kick och man fortsätter. Jag har fastnat i bloggandet och kommer fortsätta.

Kram

2008-05-09 @ 00:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0