Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Städat med tandborstar som Duracellkaniner!


Kändes som det var på riktigt igår. Jag sov själv i min lägenhet och de saker jag behöver finns nu här, det är liksom inget provisorium längre.

Jag har stått med en fot i vardera läger så länge och det skall bli skönt att få landa här på riktigt nu. Hitta mej och mitt!

Tror inte jag kommer sova någon mer natt i villan, till helgen går det stora lasset till J´s lägenhet som han får på fredag.

Jag har mentalt skrivit ut mig från villan nu!
Det är bara lite fysiskt arbete kvar. Känner mig i nuläget inte ens sentimental. Hoppas det håller i sig!

Jag åker till lägenheten efter jobbet, äter och fixar lite sedan åker jag till villan, packar ihop ett rum dagligen och ställer allt till J i flyttkartonger i vardagsrummet och det som jag skall ha med mig från det rummet kör jag samma kväll till min lägenhet.
Försöker ligga i fas med att packa upp men nu ligger jag lite efter men....WTF, nu är vi i mål!

Vaknade i morse med halsont men ändå med skön härlig känsla av glädje i kroppen då PMSen äntligen fått stryka på foten :-D!
Äntligen tittar inte ett missfoster tillbaka på en i spegeln som det gjort det senaste dagarna och man fattar inte alls varför...fast man levt hela sitt vuxna liv med det månatligen.

Plötsligt är man en ganska grym kvinna med bra värde igen!

I dag var det en riktigt hemsk dag på firman....
När jag kom till jobbet stod det "STORSTÄDNING" på mig och några kollegor till.
Hela firman skall storstädas av oss, alltså vi förväntas gnida hela alltet med tandborstar med såpa på! Innan städfirman kan göra sitt från golv till tak sedan!
Tandborstar är ett väldigt laddat redskap på vår firma.....men jag lovar, vi använde det i all elektronik idag! ...Alltså ingen tanborste snoddes!

Jag transformerades genast till en obstinat 3-åring med mungipor vid golvet.
...Jag var ju inte direkt ensam om det....
Vi körde dock igång och svor lite men började sedan flippa ur ganska bra i tjejsnack då vi inte hade manligt sällskap dagen till ära. Vi började städa som Duracellkaniner....

Vi var ju inte det första arbetslaget som behövt storstäda och man kunde hitta muntra lappar på redan städade ytor där det t ex stod: "Jag har 200 högskolepoäng...jag har städat den här med tandborste! Hälsningar XX"

Klart man måste städa efter sig men vissa tjänster kanske skall köpas in... och resurser användas bättre!

Chefen fick se en av dessa lappar och hon snäste tillbaka: Jag har inte heller tagit den här tjänsten för att agera städledare!

....Som ni hör var det lite kärvt från alla håll idag :-D

På lunchen låg vi ute i firmans underbara "trädgård" på rampgaller och solade och snackade galenskaper där jag var synnerligen delaktig och skyldig! Hoppas jag satte lite grillor i några huvuden, det tror jag!
Mina bens färg gav färgen "neonvit" en ny betydelse!

Kommentarer
Postat av: Fia

Vissa tjänster borde kanske köpas in från annat håll...

2008-05-28 @ 18:30:58
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Veronique

Ha, ha!! Ni kontrollräknade väl borstarna!! ;)

Jag stod själv och städade på 4 i natt som var. Huuur tråkigt som helst!!! Nåja, nu är jag ledig till och med söndag. Förhoppningsvis ska stadandet vara över till dess.



Kram Veronique

2008-05-28 @ 20:49:39
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Camilla

Är ni uttagna i strejk så att ni har tid att pyssla med sånt? Annars verkar det ju helt sjukt... felanvända resurser - ni ska ju rädda liv! =)

Oj, vad positivt det låter hos dig. Förstår att du trivs i din fina lägenhet, med mysiga balkongen och nu då gubblukten är borta. (Liksom PMS-monstret). Min PMS borde vara på högsta nivå nu och jag är mycket förvånad över att jag på mitt initiativ slutit fred med bonustjejen, skickat goa SMS och hoppas att hon vill komma till Gotland andra veckan vi är där m m. Nu måste det väl bli PMS-max här i ett par dagar innan man är normal igen.

Hoppas det går bra med livet i övrigt också! =)

K R A M!

2008-05-28 @ 21:29:07
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla (hm... vad hon tjatar...)

Mycket av detta fredsinitiativ efter din kloka kommentar i frågan hos mig!

Kram igen!

2008-05-28 @ 21:30:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla (hm... vad hon tjatar...)

SJÄLVKLART tar vi en öl innan kent! Maken är inte omöjlig. :)

K R A M!

2008-05-28 @ 21:38:38
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Du är utmanad:

http://junitjejen.se/2008/may/bokutmaning.aspx

2008-05-28 @ 22:09:27
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kraka

Det var väl engångsborstar ni använde! (Jag har hört om tandborstarna ryktesvägen....) Jag avskyr också storstädning och vill med rysningar minnas att jag deltog förra året i putsande och gnuggande av infusionspumpar och annat kring sängplatserna. Undrar om man skulle skaffa några extra högskolepoäng i städning också... vad tycks om Bachelor of science in hospitalcleening? Givetvis ska en av delkurserna helt handla om teori och praktik avseende handhavande av tandborstar vid rengöring av medicinteknisk utrustning. :-)

2008-05-28 @ 22:14:52
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0