Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte visste jag i morse...

Att det här skulle komma att bli en sådan toppendag!
3 (+1) grymt bra händelser har egentligen bara radat upp sig!

Sorry kvaliten på bilderna i detta inlägg men jag hade bara mobilen med mig och den kameran och jag är inte speciellt synkade, vi förstår oss faktiskt inte ens på varandra och det går inte att redigera bilderna eller vända på dem ens!
Skit samma...

Dagen började ju efter min softar-stund med en rivstart ned till fotbollsplanen där minstingen spelade derby och sopade mattan med motståndarna, 13-1! Vilken seger! Han har blivit så duktig!
(Hoppas våra Svenska killar kör samma spelstil i EM om vad är det? 21 dagar! Ska bli så kul att äntligen få se!...Ja ni som följt med i min blogg vet ju att jag kan gå över lik för att få tag i en tv när det är landskamper!)

Direkt efter fotbollen stack jag och minsta grabben in till stan för att möta upp stora grabben på hans skola där det var Vårfest!
Vilken upplevelse det blev! 
Vilka duktiga människor det finns!
Jag fick utan att kunna göra något åt det frottera mig med vanliga dödliga och även kändisar och våra/deras barn, kommande kändisar! Härligt!
Jag kan inte nog berätta om hur härligt det är att se och höra riktigt duktiga människor!


Den här gruppen t ex som nyligen gått ut Adolf Fredrik hette "Untiteld Quartet" blev jag helt tagen av, de var helt grymma på Barbershop! Jag köpte deras skiva direkt.

(Härom dagen skrev jag om att jag inte hade lust att arbeta som Gud... men nu har jag faktiskt kommit på en rimlig sak som jag skulle vilja göra: Jag skulle vilja sjunga Barbershop med likasinnade som en kul hobby....även om det inte är så toppen att lyssna till så ofta så är det hur kul som helst att sjunga, jag har provat på det under gymnasietiden.)

Nu har bilderna blandat i hop sig lite här...men det struntar jag i! Konfrancier var en hur kul och duktig som helst : Pontus Ströbaek. Ni ser homnom här nedan tillsammans med Jojje Wadenius!
Satan igatan vad bra Jojje var! När han körde hiten "Kalles klätterträd" var jag och publiken i sjunde himlen!

Killen i vitt nedan heter Tobbe och är för den som undrar klädd i EMO-stil vilket jag fått lära mig vad det är idag.
Killen går i nian och min son fullkommligt beundrar honom!
Jag också efter att ha sett honom uppträda idag!
Troligen är han Yngwie Malmstens tronarvinge! Lägg Tobbe på minnet, han kommer snart vara en stjärna, tro mig!
Ja, det var så många mer upplevelser idag men jag kan ju inte blogga allt, får bara försöka förmedla känslan!

När vi sen åkte hem hände den 3:e superbästa saken!
Pappa ringde och sade att han åkt in för hjärtbesvär till sjukhuset i Nyköping under morgonen...(ja, det var ju inte roligt som så, jag vet att han har stor oro över sitt hjärta då heriditeten för tidig hjärtdöd på hans sida är stor).
Det glädjande var ju att han ringde mig och sade att han mådde bra, att de inte hittat några fel efter undersökningar och att han var på väg hem!
Visst har jag haft en riktigt bra dag! ...och sedan är jag ju så glad inuti också!
>

Kommentarer
Postat av: amonym

Åh Kalles klätterträd är grymt! Älskade det när jag var liten! Vilken härligt dag och vad skönt att det var ok med din pappa!

Go' lördag vännen!

kram

2008-05-17 @ 18:33:37
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Härligt med glada dagar!!

2008-05-17 @ 19:57:28
URL: http://junitjej.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så skönt att det inte var något allvarligt med din pappa! Bara det gjorde ju dagen till den bästa dagen, men sedan allt annat fint du upplevt är ju bara bästa bonusen!

Kram från mig där regnet aldrig verkar ta slut i dag...

2008-05-17 @ 20:42:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Zingomorn

"Tack gode Gud att vargar är arga och att blåklockor och blåbär är blå. Tänk om vargar var tama och blåklockor röda vad skulle vi kalla dem då? Tack gode Gud att fåglar har vingar när dem slänger sig ut från en gungande gren, för hade dem armar precis som vi andra så föll dem pladask som en flaxande sten."

2008-05-18 @ 02:07:53
Postat av: Borthy till Zingomorn.

Och vilken tur att min tunga kan tala, hur skulle annas ditt öra få höra att jag sa: Tack!

Tack gode Gud, Du vet vad jag tänker!

2008-05-18 @ 04:37:37
Postat av: Borthy till Camilla och Amonym!

Ja, ni har helt rätt, allt annat är bara bonusglädje!

Man blir så liten på jorden när man får ett sådant telefonsamtal eller vetskap om att någon närstående varit allvarligt sjuk, som min vän Kraka och nu också min pappas farhågor för vad som kanske var på väg.

Pappa..och i förlängningen också jag som nog är lik honom har all anledning till oro men pappa är en vältränad slimmad typ som sköter sig så jag hoppas släktkedjans sjukdom med honom är bruten med hans gener. Vi måste ju tro det även om ångest smyger på i bland...man kan inte leva med daglig oro att man ska falla död ned i unga år... bara för släkten har gjort det.

Egentligen kunde jag ha bloggat det som en hemsk sak som hände i dag men jag försökte rakt av tänka det som hände i glädje i stället, att han var frisk! Älskade snälla pappa!

2008-05-18 @ 04:49:18
Postat av: A

Verkar som du haft en jättebra dag vännen.... Vad skönt att det inte var allvarligt med din pappa... Hoppas nu du snart hittar din goda sömn igen.... Kramar =)

2008-05-18 @ 06:36:18
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: Helen

Så roligt att dagen blev så lyckad o som sagt var dagens bästa var ju förstås att din pappa mår bra.

Har oxå en pappa med hjärtproblem o diabetes så förstår lite hur du känner det.

Ha de gott

2008-05-18 @ 09:23:52
URL: http://qristall.blogg.se/
Postat av: Ströbaek

Tack, kan man få bilden på mig och jojje?



lägg till din mail på min blogg i en kommentar... jag publicerar inte. Så skickar jag min - så du kan förmedla bilden...



skönt att det inte verkar allvarligt med din far.



Tada

2008-05-18 @ 22:16:47
URL: http://pontusstrobaek.blogspot.com
Postat av: sweetmama

Ser ut som att du haft en jättebra dag !



Ja jag känner känslan av musiken och det härliga att få umgås med sina barn för att ta del av deras vardag. Kanon. Kul med bilder också ;o)

2008-05-19 @ 09:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0