Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hoppas väldigt gärna få avsluta dagen m lite "tur" ;-D i dag...

Jag kan bara konstatera att dagen idag har varit lite motig men jag har stångat mig blodig för att inte acceptera att det egentligen varit en ganska hemsk dag....

Det började med att jag vaknade 06.15...när jag skulle börja jobba 07.00! Ups!
Men jag tog det med fattning och tog en snabb dusch och fixade till mig på 2 röda.

Lite träningsvärk efter gårdagens Yoga och springa.
Det gick faktiskt förvånansvärt bra att springa fast det var ett tag sedan! Njöt av hög musik och var nästan ute en timme fast jag lovat mig att det bara skulle bli en liten starter! I bland vill helt enkelt bara kroppen!

Åter till denna morgon...
Tog för första gången med mig 2 korvmackor och en stor balja kaffe till bilen som jag i ganska god harmoni skvimpade i mig på väg till jobbet.

Väl framme på jobbet var jag på riktigt gott humör och sjöng och mådde gott.
Fick sköta bra och rolig order också!

....Sen....stormade den jag skulle jobba i team med in!
Sur som ätticka och det gick inte ens att muntra upp honom med alla mina trix jag kan på honom efter lång och trogen tjänst!

Jag skall inte ta alla detaljer men han hade verkligen haft nytta av att idag följa mina goda råd jag tidigare givit honom i "social träning" som vi har kallat det för på skoj :-D! Vi har debatterat det så många gånger i slalombackens liftresor som firman ordnat! Tips och träning i hur man försöker välja gjädje i sina tankar!

Fasen vad less jag var på honom idag, han var dum mot mig så jag nästan började gråta!... men jag skriver detta hjärtligt ändå för egentligen gillar jag ju honom...annars skulle jag aldrig skrivit det här...men i dag såg jag rött på arbetskamratens beteende!

Kunde inte ta emot hans "förlåt-försök" när det var dax att gå hem!
Försöker skaka det av mig nu.

Sen när jag kom hem efter att ha hämtat minsta grabben och hans kompis på skolan upptäckte jag att jag inte visste var min stora son höll hus.
Ringde och ringde. Inga svar. Han är mycket ansvarsfull alltid och jag kunde inte begripa var han blivit av? Tillslut kröp paniken på lite efter att jag ringt runt till halva hans klass och deras föräldrar och skrämt upp alla!

Då  satte jag mig i bilen och körde upp till min lägenhet och där fanns en gråtande pojke!
Vilken lättnad! Han hade väntat på mig där! Glömt att det inte var där vi skulle träffas i dag och hans mobil var urladdad och han fick inte fart på telefonen i lägenheten.

Vi åkte tillsammans till frisören och han hann klippa sig innan de stängde, han har ju klassfest i morgon!

PÅ vägen hem tog vi i farten varsin Mc Feast. Jag svalde min i bilen på 6 tuggor! Slå det du den som vill :-D!
Nä...det var faktiskt inte speciellt gott men det var bukfylla!

Nu är barnen på scouterna och jag har en stund för mig själv.

Skulle vilja kunna skaka av mig dagens lite trista inramning och bara få bli glad nu! Hoppas på min tur!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch vilken jobbig dag! :( Hoppas morgondagen blir muntrare!!!

Kram från en som snart får gå hem och sova.

2008-05-14 @ 19:44:52
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Det låter som en sån dag där man får tänka - jaha det var en sån dag - imorgon en ny med nya möjligheter! Hoppas du får sova gott!

Förresten kan det vara så att du jobbar ihop med Dr House......

kram kram

2008-05-14 @ 21:41:36
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: britten

å önskar dig en bättre dag i morgon...

2008-05-14 @ 22:32:03
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Åååååå den där paniken av att inte veta vart ens barn tagit vägen. Det riktigt knyter sig i magen på mig. Jag har också varit med om det som säkert så många andra föräldrar.... Man hinner tänka så mycket. Ringa runt och skrämma upp så många. Sen blir man nästan arg när man väl finner varandra igen trots att det egentligen är känslor av rädsla och vad som kunde ha hänt som väller upp. Vad bra att ni hade en aktivitet frisör direkt efter så ni fick annat att tänka på.

Kram och extra kram för en dålig dag!

2008-05-16 @ 09:08:28
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0