Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Undrar varför bra tid går så fort?

I går var en riktigt bra dag. Tror att jag redan skrivit att arbetsdagen var en bra dag så den kan jag ju hoppa över!
Efter jobbet var det kulturkväll på lillgrabbens skola! Förutom att jag höll på att frysa ihjäl så var det en fantastisk upplevelse som vanligt, barnen visade upp alla sina konstverk och allt de lärt sig om Asien dennna termin. De hade också en timmes program med musik och dans där temat var OS i Kina!

Det blev en massa fika och trevligheter också. När klockan var 19.30 kom vi hem och då hoppade jag in i en lång och varm dusch eftersom blodet i stort sätt slutat att cirkulera i min kropp pga kyla!
Det var ju inte direkt så att jag hade kalla fötter men fötterna var helt enkelt kalla! :-D

När jag var klar i duschen var det näste man till rakning!
Zigge the man!

Hur kan någon man älskar så mycket vara så förbaskat äcklig?

Vår katt har sedvanligt nu på våren börjat dra in sina fågel-loppor igen. Urk!

De hoppar av honom i sängen och ligger sedan där och väntar på att barnen skall krypa ned så att de får middag!

Barnen blir helt uppätna!
Mig ger de sig inte på....jag har väl ont blod eller för mycket av den svarta gallan i mig ? :-D

Inte nog med det så hänger det som vindruvsklasar med fästingar runt halsen på honom hur mycket vi än plockar!
Den här hittade jag igår!

Nu var det nog och Zigge åkte in i farliga duschen!

Han är verkligen inte stormförtjust kan jag lova, han förvandlas från sitt vanliga så vänliga sinne till ett sinnessjukt monster!
Alla i duschsamarbetet klarade sig dock utan läpp-gomspalt orsakad av Zigge igår! Han ser bra ynklig ut när han är färdigduschad!

Han är bra grym den katten, en jägare ut i klospetsarna!
I förrgår mördade han en ekorre under min säng!

På ett sätt är det lite skönt att han skall bo hos J vid flytten...nä, jag skrev fel här, kommer sakna den katten varje dag i resten av mitt liv!

Ja, sen lade jag minstingen och hade sedan tur att få lite tid för mig själv! Varför går bra tid så förskräckligt snabbt?
Hur kan 2 timmar och 14 minuter till exempel gå så otroligt fort?

Hur kunde denna vecka gå så fort att jag inte haft kontakt med min väninna Kraka från IRL.
Jag har helt enkelt inte läst hennes blogg eller så mångas bloggar den senaste veckan och inte fattat att hon hamnat på sjukhus med befarad hjärtinfarkt förrän först idag!

Ringde henne direkt i eftermiddag och fick höra att och hon nyss blivit utskriven på permis över helgen vilket var en otrolig lättnad att höra.

Snälla, snälla Kraka, lova att vara rädd om dig! Jag finns här, ring mig när du vill på dygnet om du behöver mig! Kram till dig! Hoppas att du köpte livets örhängen!

Kommentarer
Postat av: Malin

fniss en äkta bloggare fotar givetvis den stora äckliga fästingen innan den får kila vidare!

Söt grabb du har!

2008-05-16 @ 19:33:42
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Kraka

Det var en omständig kvinna före mig och jag orkade inte stå där och reta mig på henne. Jag får återkomma. Dessutom behöver jag knappast fler örhängen, har hört att det bara finns 365 dagar om året att bära örhängen och såg i förbigående att jag visst bara är utrustad med två öron. Som du förstår har jag stora mängde örhängen redan...

Tack för att du ringde!

2008-05-16 @ 19:41:38
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Fia

Fästingar är väl ändå det äckligaste djur vi har i Sverige! Annars tycker jag att de flesta växter och djur fyller någon funktion i vår natur, men fästingar är bara äckliga.

2008-05-16 @ 22:57:06
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Mor

Vågar inte ens tänka tanken på att bada vår kisse. Jag tror att i så fall är det nog sista gången vi ser honom, så känslig och knepig som han är. Det där med loppor har jag aldrig förstått eller sett, trots att vi haft två katter innan Baronen, men halsbandet med fästingar har vi stiftat bekanstskap med TROTS MEDICIN mot sådana.

2008-05-16 @ 23:05:33
Postat av: evans

Fy, vad hemskt med fästingar! Tack och lov är vi ganska förskonade från sådana här. Någon enstaka finns väl, men värre än så är det inte. Har aldrig behövt plocka från djuren. Peppar, peppar.



Jodå, de kan bedöva tår här, men det var just på en punkt som bedövningen inte tog. Kan hända att det var lite infekterat :/

2008-05-16 @ 23:54:15
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Mor

Underbarbar bild på son och katt!!!!

2008-05-17 @ 07:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0