Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag lär mig något precis varje dag!

Ja det börjde ju för riktigt länge sedan när man satt och skrev att låt-texter från radion och skivor och sedan satt jag där och försökte, med de få ackorden jag kan att lära mig låtarna.
Gitarr har jag aldrig blivit bättre på men texter har fastnat lätt i skallen på mig genom åren.

Under senare år började man ju fatta att det var kanonlätt att bara hämta alla sångtexter man vill ha från nätet och det var ju en revultionerande upptäckt för lilla mej som nu fick ett stort material att börja ta ut ackord till....lika kass fortfarande...

Sent igår kväll skulle jag bara ta mig en liten titt som hastigast på en låt som jag bestämt mig för att lära mig och jag lade till ordet ackord, tab i sökningen och vips så öppnade sig en ny värld för mig!

Någon snäll (och betydligt duktigare än mig) människa har redan gjort allt jobb till mig!
Jag började helt galet lyriskt att slå på mina favoritlåtar som jag tyckt varit lite svåra och , vips så spottade skrivaren ut låtarna med ackord till mig!

Klockan 01.00 var skrivarpappret slut så jag fick sluta ch gå och lägga mig men...som sagt, man lär sig något varje dag! Varför har ingen berättat för mig hur enkelt det kan vara? Varför har jag inte fattat tidigare? :-D
Nu kan jag ju lägga tiden på att spela och sjunga i stället för att försöka ta ut lämpliga ackord!
Leve internet! Hurra! Hurra! Hurra!
Här är en sida där du kan hitta lite... och här är en till!


Artist: Anna Ternheim
Låt: My Secret
Album: Somebody Outside

Capo på 2:a bandet 


G C Em G C
Today must have been one of the strangest days
Em G Am F
Some would say that you won't find love that way
C G Am
But the best days are not planned by common sense
F
By lack of time
C G
you just happen to be where everything feels fine
Dm C G
It's a new secret I have found x2





C Em G C
From today, I'll change my priorities around
Em G Am F
I'm no longer in command, and people say
C G
I'm of solid ground and you're to blame
Am F
But they don't understand, people never do
C G
It's confusing, I don't expect them to
Dm C G
It's a new secret I have found x4
G G C Em G C
Today, must have been one of the strangest days
Em G Am
I found a place where I could stay
F C
And people say that it will kill me,
G
but they don't understand
Am F
People never do, but it makes sense to me
C G
To be senseless to change my plans for you
Dm C G
It's a new secret I have found x4

Dm
And I'm of solid ground for you
Dm C G...

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Så bra att du lär dig.



Kanske du kan få lära mig ;o)



Det är kul med musik och sångtexter. Spelar själv lite men var bättre när jag var yngre. Man måste hålla det vid liv som lekman för att det ska låta bra.....hihi.



Ser att du lyckats få in ett inlägg från Youtube. Det lyckas inte jag med i min nya blogg men jag kanske gör fel. Kan du lära mig???



Kram kram

2008-05-19 @ 09:20:04
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej igen. Gud vad bra grej du hittat på nätet. En annan har ju också förr i tiden setat och klurat ut ackorden, men det här är ju toppen. Nu måste jag verligen införskaffa en ny gitarr (min älskade, vackra brann ju upp och lusten med den) jag brukar annars klinka lite på pianot hos mor och far. Här ska shoppas : )

Kram på dig

2008-05-19 @ 10:18:23
Postat av: Camilla

Jäklar, vad du är duktig, kan du spela gitarr också!? =)

Den låten med Anna Ternheim är fantastiskt vacker och vilken text!!! Du kommer väl också ihåg henne före kent på Tältturnén? Då körde hon Broder Daniels "Shoreline" så att man rös.

Kram och ha en fin måndag! Jag har styrketränat nyss och känner mig riktigt duktig. :)

2008-05-19 @ 11:15:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

"Kära Far" mår alldeles utmärkt bra nu när han vet att han inte behöver vara orolig längre.Han har i eftermiddag varit ute och spelat golf med f.d. gamla arbetskamrater.OM någon mot förmodan skulle undra över hur jag mår, så kan jag meddela att jag oxo mår bra! FNISS

2008-05-19 @ 19:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0