Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

It takes TWO....och en flygel...och en fotograf!

Alla bilder i detta inlägg är privata och får endast lånas eller kopieras efter tillåtelse av mig och bandet TWO.

I helgen har jag och barnen varit och besökt Darr och hennes söner i Annanstad!
Jag har tidigare berättat att Darr är sångerska och med i flera band.

Just denna lördag låg fokus på bandet TWO som hon har i hop med den superduktiga gitarristen, munspelaren, sångaren och låtskrivaren S.
Det är nu dax för dem att ge ut skiva nummer 2 och jag fick den stora äran att fota dem till skivans omslag.

Bandet heter ju TWO så mitt förslag var att skivan skulle heta "TWO och en flygel"..men det namnet föll väl inte bandmedlemarna helt på läppen :-D

De släppte lös bra framför kameran så det blev en hel del bus på korten och alla lämpar sig kanske inte som skivfodral... men många kort blev riktigt fina tycker jag!

Här i bloggen får ni se ett litet urval av bus och fina!

Bilden ovan föll i bättre jord hos TWO.
"It takes TWO" ....to tango.
Mycket bra tycker även jag!

Baksidan på skivan skulle kunna vara deras baksidor..

Själv gillar jag när man kan se kommunikation och liv i bilderna...

En sak som är stört omöjligt är att plåta folk när de sjunger, det blir hopplösa miner och de ser oftast bara lidande ut på bilderna och det är ju ändå omöjligt att förmedla den vackra sången i bilder...
De fick helt enkelt hålla tyst när vi plåtade!

Eller bara stå fint...


Kunde inte låta bli att lägga ut den vackra Darr spelandes på flygeln...

Eller S...när han lider för konsten...och landade på pianopallen några sekunder och vilade sig från fotograferingen...

Darr ännu mer vacker!
Jag älskar kontrasterna i det svart-vita men det har väl inte undgått någon...

Barnen var ute och lekte under fotagraferingen men rätt vad det var kom de in en sväng och plötsligt apade mina söner efter TWO och poserade på och vid flygeln.

Inte ofta de poserar frivilligt för foto och jag fick bara EN chans på mig att ta ETT kort.
Kolla vad kaxigt den lilla ligger på flygen!

PÅ kortet ovan kommer den sanna Darr fram!
Med fingrarna i godisskålen, vin på bordet och slingor i håret!

På lördagseftermiddagen kom vi fram till att det inte var hälsosamt för Darr att lägga ut så snuskigt mycket pengar som hennes frissa vill ha för att göra slingor i hennes hår så då tog vi en språngmarsh ned till stan,  Hennes  och Mauritz och köpte hemma-sling-utrustning för 59 kr! Vi hann in på Clas Olsson innan de stängde också så jag kunde köpa en hårddisksprotes till min dator. Berättar mer om det senare...

I vino veritas gjorde vi sen under kvällen slingorna på henne och trots att vi inte gjort det sedan 80-talet blev det ett mycket lycket resultat!
Jag fick en brun toning för att det skulle vara rättvist.

Nästa dag, Söndag vaknade vi till en kall och ruggig morgon.
Jag hade haft otäcka mardrömmar hela natten kändes det som!
Efter frukost gick barnen ut och gjorde bakpulverbomber och jag och Darr tog en promenad.

Sedan var det dax att packa ihop och sätta sig i bilen och åka hem igen.
När jag kört ut från parkeringen upptäckte jag plötsligt att jag inte längre hade någon sidobackspegel på höger sida kvar.
Den hängde bara i en elektronisk tarm kvar i en onaturlig vinkel från bilen.
Bortsparkad så onödigt och en stor ful buckla i höger framdörr.
Vad ska man säga? Jag blir bara så ledsen....

När vi hade kört halvvägs av de 30 milen hem föll plötsligt temperaturen raskt till noll och det började snöa ordentligt!
Det kom som en chock faktiskt! 
Vi  hann dock hem innan de blöta vägbanorna hann bli till is och innan mörkret lade sig.

Nu är det nattjobb som gäller för mig.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vilka underbara bilder! Du är ju värsta fotoproffset ju! Det ska bli intressant att se vilken av bilderna de väljer till sin skiva.

Trist med bilen... Jag fattar inte hur man bara kan göra en sådan grej och åka vidare, utan att sätta en lapp på bilen.

Japp, vi måste ha åkt om varandra i lördags... men säg bara till då du har en obokad ledig dag, så kommer jag ner och hälsar på. =)

K r a M!

2008-11-17 @ 08:27:00
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Du menar inte att någon har varit dum mot "min" bil?

Sååå jäkligt.Tur att ni hann hem innan halkan iallafall. Kuliga bilder Du levererat på din blogg.

2008-11-17 @ 08:28:47
Postat av: Ett two Fan

Jag tycker att den första skivan Two gjorde var helt suverän.

Roligt att det kommer en uppföljare.

2008-11-17 @ 08:38:31
Postat av: Kraka

De hala vägbanorna som du berättade om när vi sågs i personalbytet på "Firman" såg jag lyckligtvis inget av på vägen hem.

Fina bilder!



PS Lagen om copyright säger att alla bilder är skyddade av lagen, får alltså inte kopieras och användas, och det behöver man inte ens skriva. Men det är ju alltid bra at förtydliga. DS

2008-11-17 @ 09:33:53
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Syrran

Vilka toppenfina bilder!!!

Störtskön pose på lillen :)

Svar: Åhlens är adventsstjärnan köpt på.

må så gott1

2008-11-17 @ 15:01:56
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: britten

Men så snygga bilder du gjort...och gruppen TWO är för mig en helt ny bekantskap som jag måste titta närmare på...hoppas du har det bra

2008-11-17 @ 18:37:16
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: anncka

Hej vännen!



Vilka fina bilder, du är en riktig pärla att fotografera!

Kul att ni hade det bra på er resa, kul med resedagbok också!

Hoppas allt är bra med dej och de dina.

Jag åker på kryssning 2/12 med Birka Paradise!



Kram

2008-11-17 @ 19:50:14
URL: http://anncka.blogg.se/
Postat av: Socrate

Fina bilder - du skulle ju kunna försörja dej som fotograf.

En liten fråga bara: HUR KOMMER ETT SMEKNAMN SOM "DARR" EGENTLIGEN TILL ? Inga synpunkter på själva namnet men undran om dess etymologi.



vännen Socrate

2008-11-17 @ 23:27:37
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy till Socrate

Darr ...hur gick det till? Tror det var så att vi under väldigt väldigt lång tid kallat varandra för Darling med ett väldigt svenskt bonnigt utal. Sedan har det utvecklats till att bli allt mer betoning på Darrrrrling...som sedan förkortats till Darr i sms, msn och mail...ja, du fattar :-D

2008-11-18 @ 05:12:53
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Junitjej [Vinn smink!]

Svar till Borthy: Jag tycker också att Amelias radioreklam är usel. Den känns riktigt pinsam att behöva lyssna på. Jag kopplar heller inte en orgasm ihop med en tidning.

2008-11-18 @ 06:41:07
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Fia

Vilka jättefina bilder! Svartvita bilder blir ofta så läckra, det går att göra dem mer dramatiska.

Jag måste kolla lite efter gruppen "Two", det låter ju intressant.

2008-11-18 @ 22:22:23
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag gillar oxå att se liv och kommunikation i bilder, men det är desto svårare att fånga med kameran.

2008-11-20 @ 18:08:03
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

så vackra kort :) vart kan man höra hur dom låter då ?

2008-11-20 @ 20:27:24
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack vad snäll du är! Jag kan bara hålla med, bloggandet och bloggläsandet har fått väldigt lite utrymme den senaste tiden så jag har inte riktigt hunnit med att hålla mig uppdaterad.



Har i alla fall sett att du reser och är himla duktig med motion osv, jag måste verkligen skärpa när det gäller den biten, var duktig ett tag och har gått ner tio kilo sedan i januari men nu börjar det gå trögt. Åtminstone fem kilo till vill jag gå ner.



När det gäller prins så finns det ingen sådan, det är jag och mina föräldrar som renoverar när barnen är hos sin pappa, är inte direkt sugen på någon prins just nu heller, trivs rätt bra med att vara själv och tror jag behöver vara det ett tag och lära mig tycka om mig själv, känna att jag klarar av att vara själv och känna efter vad JAG vill.



Hur går allt för dig annars?



Ha en mysig söndag!

2008-11-23 @ 08:25:57
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: anonymose

Hej Jag undrar också var man kan höra Two det ser intressant ut.

Vad spelar de för slags musik?

2008-12-22 @ 08:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0