Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag hade liksom tänkt...

...att jag skulle skriva klart min resedagbok innan jag börade blogga vardag igen men nu blev det så att jag liksom inte tog mig tid att sätta mig ned i helgen och skriva in resedagboken.
Helgen har liksom gått så fort utan att jag gjort något speciellt...tror jag.
Måste nog tänka efter lite här?

I torsdags jobbade jag ju natt.
Mycket trött och förvirrad flexade jag på fredagsmorgonen ut från firman vid 06.30, en timme tidigare än normalt  då jag blev tvungen att köra hem och sätta mig på tåget och åka in till stan med J och äldsta sonen för att verka pigg och adekvat och gå på sonens kvartsamtal.
Han är så ruggigt duktig och får bara beröm!
Dock hopplöst uppdrag för mig att leka pigg vid den tidpunkten efter nattjobb!

Var hemma och i säng vid 09.30
Vaknade en timme senare av det jag hatar mest, som får mig svimfärdig: NÄSBLOD!
Det bara rann!
När det stillat sig sov jag allt vad jag orkade till klockan ringde 15.00 och då var det bara att acceptera att det är toppen att gå på party till frukost!

Jag gick ur sängen och plockade planlöst ihop Halloween-fest utstyrsel samtidigt som jag msnade lite och duschade och var allmänt virrig i knoppen.

Sedan blev det att skynda sig på allvar då jag och N skulle vara i stan kl 17.00 för att hjälpa till att dekorera till firmans stora företagsfest.

Nu kan jag inte säga att jag utförde dessa sysslor med beröm godkänt utan det blev mer så att vi fixade våra egna häx- och likförklädnader...och var sedan klara i tid till det var dax att stå vid entrén och servera äcklig stark häxbrygd till de 160 gästerna som anlände.

Som N sade, de dryga 9 timmarna vi var där kändes som 45 minuter!

Jag har hört klagan på ljudanläggningen från scenen och där tänker jag inte protestera, det var extremt dåligt ljud från scenen men jag har också hört klagan på att biffen som serverades var för röd!
Sorry, men biff kan aldrig vara för röd, den var toppengod!

Nästa dag, lördagen gick i mentalt svaghetstecken...ni vet, kanske? lite alkoholrelaterat missmod...inte för att jag överutnyttjat men alkohol har en tendens att ge mig missmod i kroppen dagen efter.

Jag låg i badkaret och pratade i telefon till vattnet blev så kallt att is lade sig på ytskiktet fast samtalet var varmt och trevligt.
Sedan gick N och jag en långpromenad och motade missmod så långt bort vi kunde.
Jag fick också djävulen i mig att jag ville börja ett nytt hälsosamt liv efter min sockerintox i Egypten.
Jag kände det i varje cell, jag vill bli ren och stark igen!

Under tiden helgen gick tvättade jag en ca 10-12 maskiner tvätt efter semestern.
Jag har succesivt torkat och strykit ett berg!

På lördagskvällen hyrde jag en film "Flyga drake" och sedan gjorde jag en rejäl laddning rotmos och frossade i med fläsk till.

Vid 22-tiden ringde N och sade hennes besök gått så då kom hon över och vi moffade i oss glass (sista innan renlevnadsfasen tog sin nystart....) och så startade vi filmen.

Vid midnatt somnade jag i soffan och vid 01-tiden vaknade jag av att filmen var slut och N var på väg hem.

Vaknade till en i väderväg dyster novembersöndag. Grå grå grå....
Gjorde inget speciellt mer än mer tvätt...
Sen ringde N och vi gick en 14.000 steg lång promenad. 

Träffade trevligt nog också vår mammalediga kollega Anja i granncentrumet och hon sade hon fortfarande läser här i min blogg vilket gör mig jätteglad att höra!
Anja, ge dina kids tillväxthormoner så att du snart kan börja hos oss igen!

När vi kom hem kokade jag en ny laddning rotmos som N och jag skulle äta innan nattjobbet och sedan till matlåda på nattjobbet.

Tog ett bad och läste i den roliga lättsamma boken "Är det någon där?" av Marian Keyes innan jag försökte sova ett tag.
Sen åt vi tyvärr alldeles för mycket innan Je kom och hämtade oss då vi bestämt att köra nån timme på firmans gym innan vi började nattpasset.

Jag sprang bland annat 4 km på löpbandet med en hastighet av 11 km/h!
Svetten rann och endorfinerna rann till ordentligt!

Känner mig nu pigg och skön men det går nog över ju längre natten lider.
I morgon när jag vaknar ska jag försöka blogga lite mer resedagbok!


 


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Kikar in och önskar dig en fin start på veckan.

Din helg verkar ha varit fin, förutom näsblodet där... usch!

Kram!

2008-11-10 @ 08:21:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Hm? Far hälsar så sött och sa, "Ja, dom har ju SINA föräldrar att tänka på"...........

2008-11-10 @ 08:23:08
Postat av: Syrran

Jodå, en inbjudan till glöggafton kommer , var så säker!

Ha´t bra!

2008-11-10 @ 10:06:23
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: Anja

Hej igen:-)

Så kul att se din glada nuna igår!!!! Kan tillägga att jag hittat "sjön" tack vare din blogg och går hemifrån och runt nångång ibland.... hiskeligt långt bara! Allt för att få bort mammakilona som så gärna sitter kvar annars. Tycker att det är jätteroligt att få följa din resa till supersingellivet- du gör det så otroligt bra.

Kram anja

Ps skickar med mob nr utifall att du tappat bord det:-) 073-........

2008-11-10 @ 12:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0