Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

RESEDAGBOKEN Onsdag 29/10-08.

Avresedagen.
Mot Egypten och Sharm el Sheikh!
  
 
P sov hos oss denna natt så vi i samlad trupp skulle kunna resa iväg.
Har jag berättat vem P är?

I korta drag: Hon är vänninna och kollega tillika arbetskamrat.
Hon reser jättemycket och i mina ögon har hon varit i stort sätt i hela världen utom Amerika och Sydamerika och hon har arbetat på väldigt många spännande ställen i världen t ex på Grönland och i Saudiarabien.
Kvinnan kan till och med arabiska lite grann vilket  under resan har varit väldigt praktiskt!
Kan man ha världsvanare resesällskap?

En obarmhärtig väckarklocka (läs minst 3 stycken) ringde kl 04.20.
Det var bara att ställa sig upp och ta på sig kläder samt pressa ihop den tokfyllda resväskan (27 kg kläder mm till mig och pojkarna).

-2,5 grader kallt utomhus och mig veterligen årets första ishinna som täckte Stockholms gator.

J körde oss till Arlanda och vi passade på att köra lite mot enkelriktat när vi letade efter rätt gate.
Vi inledde med att växla lite mer pengar men där hade vi lite otur då Egyptiska pundet under de senaste veckornas finanskris ökat 25% i pris!
Nåväl,man kan inte ha tur med allt alltid :-D

Planet var någon halvtimme försenat pga dimma och diverse ursäkter så vi hann med en fika innan vi gick på.
Nu sitter vi här uppe i luften och barnen tittar på filmen som visas, "Kungfu Panda" och snart skall filmen "Mamma Mia" visas, den har jag tänkt att se.
P sover här i stolen predvid.

De har lovat drygt 30 grader C när vi kliver av planet. Härligt! Då känns det extra bra att i detta nu ha jeans, dubbla tröjjor och skinnjacka på sig!


(Kan hända hade inte fotografen i mig riktigt vaknat när jag smällde av ovanstående bilder...lite suddiga och morgontrötta!
De 2 första fotona i detta inlägg är fusk, de fotade jag av ett vykort eftersom man inte får fotografera inne på Egyptiska muséet där masken finns och eftersom min kamera inte tål vatten där fiskarna finns

:-D  ....sen blir det dock inga mer fuskbilder i mina resedagboksinlägg!)


Kommentarer
Postat av: amonym

mmm jag riktigt känner den där härliga känslan man har när man äntligen är PÅ VÄG!!!

2008-11-06 @ 13:14:07
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0