Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vaknar till vitt!

Jag jobbar ju natt hela denna vecka. Man får en annan sorts liv, lever när andra sover men det är lite mysigt ändå på något sätt...

Vaknade lätt till sinnet vid 16-tiden idag. Tittade ut och vad händer?
Snön börjar precis att falla och det blir vitt på backen!
Jag känner mig som 3 år när första snön faller!

Annars kan man inte säga att så mycket händer just nu.
N och jag försöker hålla igång träning på kvällarna innan jobbet. Långpromenader och gymet.

I går när vi kom hem från jobbet på morgonen gick vi över till henne och såg 2 avsnitt av Sex and the city över ett glas vin innan det blev dagsovning.
Låter sannorligt helt galet men jobbar man varje natt måste man ju få kolla tv någon gång också....det gör ju vanligt folk fast på kvällarna...men då morgontränar ju vi!

Nu är klockan 17.00 och det är dax för mig att hänga en tvätt och äta frukost och sedan försöka intala mig att även dagen idag är en skön dag att starta på gymmet!

Känner mig lite starkare i kroppen men inte ett dugg smalare...grrr...går inte riktigt som jag vill trots att jag speringer som en galning på löpbandet... och jag tycker jag äter ganska okay mat.

I natt när det var en liten lugn stund på firman passade jag på att ringa polisen och anmäla att min bil blivit söndersparkad i Annanstad i helgen.
Jag städade också ur min gigantiska handväska som jag i stort sätt bor i och så städade jag även mitt skåp på jobbet där jag samlade i hop ca 500 pennor bland annat.
Dessa har jag tjyvat över en tid men jag lämnar dem alltid åter till firman.

Jag skrev också till den hemska firman Nicator och sade äntligen (fick det inte förrän nu pga obegripligt avtal) upp den gamla datorn som jag betalt en förmögenhet för under många år...

Nu hade de mage att säga att jag fick köpa ut det trasiga gamla skrället för 4000 kr!
Trots att jag betalt över 20.000 för den redan!
Jag säger aldrig mer!
Det var en sådan där "förmånlig" dator som jobbet fixade åt svenskarna om ni minns...

I övrigt håller jag på att skriva mitt inlägg från resedagboken om resan till Kairo.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Nä, vilka attans tjuvar, som sparka sönder bilen!!! Och den där dator-uthyrnings-firman verkar också rena banditerna!

Bra att du kommit igång med gymmet- snart rasar kilorna ska du se! ( sen fyller vi på med skinka och Coleman..)

Kram

2008-11-19 @ 18:36:02
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: ejmis

Visst är det härligt med snö och vinter!?

2008-11-20 @ 17:55:45
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Hej vännen

va skönt att du kommit hem från resan och va kul att du kikade in på min sida igen , jag jobbar kvar och städar på stället jag varit sen i våras det ligger här i byn !

jag e så lycklig i sommar kommar mötley Crue till sverige igen och den 14 dec ska jag se Vince neil på fryshuset !

ha en bra helg kram Annika

2008-11-20 @ 20:24:15
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Syrran

Kikar in och önskar trevlig helg! Hoppas du är ledig och ta igen dej efter nattjobben.

För min del är det jobb i helgen!

Kram!

2008-11-21 @ 15:34:00
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

God morgon! (För det är väl dags att vakna snart va?)

Ni är superduktiga ni nattjobbare! Själv skulle jag inte för hur mycket lön i världen kunna vara pigg och utföra arbete nattetid, jag är så himla kvällstrött.

Kikar in och önskar en trevlig helg!

K r a m!

2008-11-21 @ 16:51:33
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Vad skönt att du kan få tillvaron att fungera trots udda arbetstider. Det låter mysigt att ni kan hitta egna tider för både tv-tittande, umgänge och träning, även om era arbetstider inte stämmer med övriga samhällets vakentider.

2008-11-22 @ 16:25:43
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0