Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gjort sen sist?


Jag var ledig i går fredag.
Jag hade de bästa av avsikter att städa riktigt fint.... men nu för tiden verkar jag inte ha samma drivkraft för sådan aktivitet, det blev  lite halvhjärtat samtidigt som jag pysslat med allt annat.

Det är väl inte så att det är stökigt hos mig generellt men det är inte heller kliniskt rent!

Låg länge i badkaret och läste böcker sedan stack jag i väg till IKEA där jag käkade lunch och köpte 2 madrasser som jag behöver till sönernas rum, som extrasängar när vi har vänner som sover över.

När jag kom hem ramlade grabbarna hem och det blev fredagseftermiddag. Jag pysslade lite och gick sedan en promenad och pratade i telefon.

När det började bli kväller gjorde vi Tacos och lilla grabben gjorde en stor laddning med Guaccamole som jag för övrigt är väldigt väldigt svag för...

Efter maten, en skön lugn kravlös fredagskväll framför tvn.

Klockan ringde lördag morgon 08.00 och tvingade mig helt emot min natur att glatt och njutningsfullt stiga upp och väcka barnen för frukost och sedan sätta oss i bilen för att åka på innebandymatch.
Det är sådant man älskar att göra på lediga lördagsmorgnar!

När vi väl kommit upp och kommit dit var det bara roligt och sonen gjorde mål!

Därifrån åkte vi till Kungens Kurva där vi köpte present till en av yngsta sonens kompisar som skall ha kalas i morgon.

När vi kom hem bakade jag kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag.
Jag brukar vara riktigt bra på det men i dag gick det ganska illa....

Jag gjorde deg på 1 liter och den första satsen deg hade jag för lite mjöl i så de bullarna flöt ut för mycket och den andra  som blev bättre i konsistensen blev kanske aningen brända...

Syrran var hos mig samtidigt och vi snackade hennes framtidsplaner och annat trevligt så jag hade nog inte hela närvaron i bullbaket.
Hur som helst, kidsen verkar inte ha märkt av att bullarna inte var av världsklass, de smskade glatt i sig av resultat vilket ju var huvudsaken.

Till kvällen fick yngsta sonen oplanerat en liten kompis som sover över hos oss.
Vi åt biff, pommes och grönpepparsås och till efterätt lördagsgodis.

Jag tycker om att barnen gillar att vara hemma här och att deras kompisar tycker om att sova över, det tar jag som ett bra betyg.
Jag tittade på "Stjärnor på is" eller vad nya lördagsunderhållningen nu hette.

Nu dax att sova efter lite läsa bok.
Mer spännande än så här blir inte en helg när man har barnen men det är skönt, kravlöst och härligt att få ha dem nära.

Kommentarer
Postat av: Mor

DUuuu kan baka bullar Du och ta mej sjutton, påminner dom inte lite om vinterdäck? Dina barn har det bra dom!

2008-10-05 @ 07:38:43
Postat av: Olbert

Det är en stor framgång när ens bostad,inte helt utan vidare kan användas som operationssal.

Hälsar

Olbert

2008-10-05 @ 11:10:38
Postat av: C a m i l l a

Mmm, de där bullarna såg supergoda ut ju! Själv slöade vi med att fika ute i stället.

Har också städat och grejat lite i helgen, i dag är det riktigt skitväder här. Tog en prommis och blev dyngsur, bara för att få lite mer steg och för att få veckans motion färdig. Dryg man är va? Nej, men faktum är att jag blev mycket piggare efteråt och det finns ju paraply. =)

Kram på dig! Hoppas söndagen blir lika mysig.

2008-10-05 @ 15:10:02
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Fia

Det låter som en väldigt skön helg. Vad duktig du är som har bakat bullar, vi hann inte göra det, och nu är jag lite besviken över det, för det vore inte alls fel att ha ett bullförråd i frysen.

2008-10-05 @ 15:10:24
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Jill

Mums, bullarna ser ju jättegoda ut! Här åt vi också bullar igår - kanelbullens dag till ära - men jag orkade inte baka, så det fick bli ICA:s frysbullar :)

2008-10-05 @ 17:11:30
URL: http://juvelia.blogspot.com
Postat av: menuette

De ser jättegoda ut!

Sitter o äter Ahlgrens bilar och är allmänt slö :)



ha en skön söndag.

2008-10-05 @ 17:34:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468
Postat av: amonym

Jag tycker bullarna såg VÄRLDSKLASS ut!!!! Vi har också haft lite sova-över barn i helgen. Mysigt! Mannen bakade bullar här i veckan. Mums mums! Inte mycket som slår nybakade bullar och kall mjölk=)

kram

2008-10-05 @ 17:39:16
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Kraka

De där bullarna ser ut att kunnat platsa på vårt öppet-husfika i lördags. Det gick åt massor av bullar där.

Förresten, bara så du vet, ett hem ska inte vara kliniskt rent. Du måste ha förväxlat det med en sal på "firman".

2008-10-06 @ 07:28:13
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: sabina

Mums vad gott! Jag älskar kanelbullar!

2008-10-06 @ 15:01:34
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: annebelle

Jag tycker de ser jättegoda ut.

2008-10-06 @ 19:58:15
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0