Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Svårstartat!

Jo...i bland känns det lite svårstartat!
T ex i morse...jag försov mig!
Jag hade haft det lite svårt att sova under natten så när klockan ringde 05.30 tänkte jag snooza en kvart men ...klockan ville inte utan jag vaknade av min egen kvävningssnarkning vid 06.33!

Jag slängde mig ur sängen, väckte ungarna och dök in i en snabbdusch.
...Jo, sen dök det upp lite mer problem men jag kanske ska ta det från början!

I Onsdags när jag kom hem från Yogan så körde jag barnen till Scouterna.
På vägen hem slog jag en pling till vänninnan E. Hon tyckte jag skulle komma hem till henne en stund, prata och dricka te innan det var dax att hämta barnen från scouterna igen!
Sagt och gjort, så blev det och vi hade jättetrevligt. Vi lade till varandra på msn så vi kan chatta lite nu när vi inte ses så ofta.

Sedan blev det torsdag.
Jag var ledig så när jag hade skickat barnen till skolan slängde jag mig i säng och sov 2 timmar till innan Je ringde och sade han var på väg hem till mig då vi bestämt  vi skullle åka tillsammans till firmans gym och träna.

Vi värmde upp inför gymmet med kaffe, bullar och några timmars prat.
Vid lunch lyckades vi dock ta oss in i gymmet.

Hela jag var så svårstartad. Det satt helt och hållet mellan öronen, att jag fortfarande var förkyld och så slut i kroppen.

Jag försökte att springa på löpbandet men efter 1 km hade jag blodsmak i munnen och yrsel och kunde inte andas.
Je sprang sä lätt och fint brevid och han hade minsann inga andningsproblem!
Jag surade runt lite i gymmet, kände mig allmät värdelös....försökte mig på lite träning men det var ett lågbottenmärke.

Sen fick jag djävulen i kroppen.
Jag tog kommandot över hjärnan och gick upp på löpbandet i gen.
Rattade upp hastigheten till 10 km/h , högsta volym på Iron Maiden i lurarna och sedan bara sprang jag! Plötskigt gick det att springa igen.
Jag passerade spärren.
När jag passerat 1 km nr 2 så fanns inte längre några andningsproblem och yrsel, endorfinerna rann till och jag sprang 3 km till helt problemfritt.
Sedan tänkte jag att jag inte skulle ta livet av mig 1:a gången utan ge mig där.
Kändes så bra att jag vann över hjärnan och gick därifrån i positiva tankar.

Jag åkte jag hem och duschade och åkte till Willys och storhandlade inför att min vänninna Darr och hennes barn kommer till oss o helgen. Nu ligger både kyckling och revbenspjäll i sina marinader.
Vi skall fira en lite för tidig Halloweenhelg.

Sen blev det torsdagskväll och jag skulle åka med grabbarna till sina instrumentspelningar.
1:a stoppet blev stora sonens el-gitarrlektion.
Ingen lärare dök upp och jag kände hur jag blev lite arg eftersom det var 3:e gången på raken som han inte dök upp!
Jag klev ur bilen och började härja med personalen på ABF att det var dåligt skött!

Synden straffar sig tydligen själv  att jag blev lite ilsk och otrevlig (fast det var jag egentligen inte..) för när jag kom ut därifrån så hade det blivit totalt el-fel på bilen.
Den var helt död förutom fönsterrutorna som spontanöppnade sig och spontanstängde sig och då fick in ett halvt träd i bilen på kuppen.

(Det var inte min bil utan jag hade fått låna mor och fars andrabil eftersom de så snällt förbarmat sig över min Saab så att den skulle få på vinterdäcken).

I ren panik springer vi till yngsta grabbens klarinettlektion och under tiden han spelar (20 min) hinner jag och äldsta grabben handla lite kläder till honom, få tag i revbenspjällen som inte fanns på willys och gå på systemet.

Sen går vi tillsammans tillbaka till vår trasiga bil i mörkret.
Vi ringer J som hur snällt som helst alltid ställer upp och åker från sitt jobb för att hjälpa oss.
Vid 18.30 kommer han och han lyckas på ett oförklarlihgt sätt att få igång bilen genom nedförsbackekörning...
(ska väl tilläggas att spaken för att få upp motorhuven också var trasig så det gick inte att få upp motorhuven!)

Vi kom hem.....men i morse var den ånyo helt död...när jag försovit mig och allt och skulle till jobbet...så det bliv till att ta tåget.
Svårstartat kan man väl påstå?

Nu börjar snart helgen. Ska städa upp lite om jag hinner sedan kommer våra helggäster!

Kommentarer
Postat av: Mor och Far

Alltså VI FATTAR INGENTING! Så beter sej inte "den lilla pärlan" här hemma! Jag undrar om den längtar hem.........? Stackars vår Borthy, när vi bara vill hjälpa till!!

2008-10-17 @ 17:09:50
Postat av: Fia

Hoppas du kan skaka av dig veckans trassel och njuta av helgen!

2008-10-17 @ 17:27:03
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: sabina

wow låter som du kommit igång ordentligt! Duktigt!

2008-10-17 @ 19:12:53
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Kraka

Hoppas du får en bra helg trots allt! Kram!

2008-10-17 @ 22:32:37
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: kicki

Lider verkligen med dej, bilar som krånglar får bara inte finnas...ha nu en underbar helg tillsammans med väninnan från solstan..

kramen på dej

2008-10-18 @ 09:47:19
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Kraka

NU ser jag ju vad det står. Svårstartad! Igår läste jag svårartad och det passade ju också in alldeles utmärkt för nog kan man påstå att bekymren var rätt svårartade.... Ha en bra helg vännen!

2008-10-18 @ 10:54:27
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Junitjej [Vinn en anteckningsbok!]

Hoppas du kan njuta av helgen efter all otur!!

2008-10-18 @ 23:12:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mor

Det där Du har i ansiktet på din "nya" bild...

Vad fanken är det? En ny mini-dildo eller vad det nu heter.......Ser för jäkla läbbigt ut!

2008-10-19 @ 20:41:45
Postat av: Borthy till mor.

Hej mor!

Det är bara i Ellos-katalogen man har dildosen i ansiktet :-D!

2008-10-19 @ 21:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0