Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tidigt men regelrätt Halloweenfirande!

Här nedan ser ni bästis Darr i all sin prakt!
Vacker som en dag :-D

Hon och hennes barn kom till oss i fredags kväll och vi hade spökhelg trots att det var lite tidigt.

Jättetrevligt var det.
På fredagskvällen hade jag gjort kyckling,pepparsås och klyftpotatis (som alternativ till den förbaskat trista Tacosen) som vi åt tillsammans när de anlänt med tåget från Annanstad.

Sedan härjade barnen till sent och jag och Darr drog upp benen under oss i soffan, smuttade på varsin Cosmopolitan och pratade bästis-snack om livet som det ser ut just nu.

Sedan sov vi nog till dryga 9-tiden nästa morgon och efter frukost gick vi ut en promenad i det vackra höstvädret.
Jag hade stora kameran med mig och det blev otroligt fina bilder på hennes barn, mina hade som vanligt ingen lust att vara med på bild....men de på hennes barn blev riktigt fina om jag får säga det själv! 
Jag kom faktiskt också med på några bilder som Darr tog.

När vi kom hem gröpte vi ur apelsiner och fyllde med apelsinsmaksatt vaniljglas och stoppade in i frysen för att ha till efterätt på kvällens spökmiddag.
Vi gröpte också ur en pumpa och gjorde till en sedvanlig skräck-gubbe med ljus innuti. Vi hade den tänd på balkongen när mörkret föll.

Sedan gick nog några timmar åt då vi "drog ut" foton (som jag tagit under promenaden) och fixade...det är så kul när det blir fint och bra och jag vet att när jag nästa gång besöker henne så hänger dessa kort i ramar i hennes hem.
Då blir jag både glad och stolt!



Till lunch åt vi fingrar doppade i blod och gift-pasta. (Prinskorvar i ketchup....grön pasta).

Sedan började vi med middagen. Det blev skilett-spjäll som marinerats i dagarna 2 och potatisgratäng.
Riktigt gott kan jag säga!

Visst, utklädningen tog en liten stund också....men det går ganska fort att göra mig till häxa :-D!

Jag tycker Darr fick till någon form av Kizz-imitation i år.
Förra året såg jag mer ut som en trollunge....det blir lite olika från år till år...men i år höll jag på så mycket med maten att jag inte kom mig för att gå lös så hårt med sminket.

...Jag kanske inte ska säga här vad min mor trodde jag hade i ansiktet men den konversationen kan ni läsa under kommentarer på föregånde inlägg....

Lördagskvällen slutade som fredagskvällen.
Barnen lekte och jag och Darr satt och pratade kvinnoprat i soffan till ganska sent.

På söndagsmorgonen skjutsade jag dem till tåget och sedan gick dagen på något underligt sätt fort.
Det var träningar hit och dit att skjutsa till och jag började också den stora uppstädningen efter helgen och veckan som varit.
N hade skickat efter fler böcker till oss och jag hann med att ligga i badkaret och läsa 73 sidor i en jätterolig bok som handlade om skillnader i manligt och kvinnligt tänk...!

Nu i kväll Söndag har jag lämnat över barnen till J efter att de varit hos mig i 10 dagar. Mina fina älskade pojkar. Blir tomt och tyst hemma men det går bra, vet att de har det fint hos J.

Nu är det jobba och slappna av som gäller för mig den kommande veckan.

Motionen denna vecka har inte varit super men jag har ändå börjat.
Ett gym-pass och ett Yogapass har det blivit.
Har gått mellan 10.000-13.000 steg varje dag men jag har missat att skriva upp det här.
Ska skärpa till mig i dokumentationen.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Å, vilka snygga och coola häxor!

Kram!

2008-10-20 @ 15:17:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: annebelle

Haha, vilka härliga bilder! Det går fort att göra mig till häxa också, faller sig liksom helt naturligt. ;-)

2008-10-20 @ 16:52:25
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: anncka

Ha ha...grymt läckra häxor....



Kram

2008-10-21 @ 08:58:33
URL: http://anncka.blogg.se/
Postat av: Socrate

Bli inte sur på mej nu men jag fattar ingenting av det där med Halloween...

Är väl totalt inkokt i kolan...



...f'låt!!!



tröge vännen Socrate

2008-10-21 @ 10:55:23
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vilket häftigt gäng ;)

2008-10-21 @ 22:30:39
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Socrate

...men det måste ju erkännas -

halloweenhäxan Borthy ser ju häftig ut - speciellt den diskreta krokkranen!



tillägger Socrate

2008-10-22 @ 14:54:10
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0