Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagen i ett nötskal...

Klockan ringde på tok för tidigt iförrgår, redan vid 14.00.
Jag visste att jag skulle vara förvirrad och seg och att jag skulle behöva god tid på mig.
Mitt första mål var att plocka ihop träningskläder, halloweenfestkläder, snygga till mig och sedan handla mat till kvällens knytkalas. Till synes enkla uppgifter men inte för mig när det kändes som mitt i natten...fast det var på dagen.

Jag gick i mål till kl 15.30 så lilla grabben och jag kunde sätta oss i bilen och köra in till stan där vi skulle spela badmintin kl 16.00 med en grupp i stora grabbens klass och deras föräldrarar.

Det blev trevligt och faktiskt lite motion på kuppen, badminton skulle jag kunna tänka mig att ha till träningsform då och då faktiskt.

Efter dusch klädde vi om till häxor och vampyrer och åkte över till Adolf Fredriks skola där vi dukade upp till klassfest för hela klassen och alla syskon och föräldrar.

Sakta börjar man lära känna lite fler föräldrar medan barnen blir större och större och drar sig i väg från oss vuxna för att leka Ryska posten och så där. Tidens gång :-D

Något riktigt häftigt fick vi vara med om också.
Det fanns en 6-årig lillebror där på festen som nyligen visat sig vara ett underbarn på riktigt.

Han hade i februari för första gången satt sig vid ett piano....ja vad ska man säga?
Han var musikalisk utöver det extrema eller hur man ska utttrycka det. 

Pojkens fingrar dansade i klassiska tunga stycken över tangenterna och där stod vi och såg ut som fågelholkar.
Sällan har man sett något liknande.
hans mamma och jag bestämde dessutom mycket trevligt nog att vi ska gå på värme-yoga framöver, Ashtanga som utförs i 40-gradig värme. Det skall bli spännande att prova.

Sen åkte vi hem.
Barnen o J släppte av mig så jag gick ensam hem till en mörk lägenhet. Inte alltid högsta hip-faktorn på det.
Satte mig vid datorn för ett ögonblick...som blev länge.
Läste och reflekterade. Kände.
Jag gick tillslut och tog ett bad och bara låg och tänkte tills vattnet blev kallt och natten sen.

Släckte lampan vid 02-tiden och somnade.
Vaknade ånyo av klockan vid 06.00 igår.

Det är galet hur man lever, kroppen har ingen frisk dygnsrytm och jag vet inte vilken dag det är. 
Gjorde mig i ordning och tog tåget till jobbet.

Denna dag bjöd heldagsövning med simulatorövning.
Det är så nyttigt och jobbigt. Känns underligt att man i en övningssituation utan att man begriper det plötsligt ramlar ned i stresskonen för att man inte följer koncepten som vi övar på eller att man inte kan förlja kocepten för att man blir blockerad när det man trodde skulle inträffa inte inträffar.

Dock skönt att vara i en trygg grupp där man får snubbla och göra fel och så sakterliga bli bättre och dessutom känner de flästa lika dant.

Vad som händer under dessa övningar stannar inom gruppen utom det som videofilmas och hamnar i forskningen.... och på youtube :-D.....NOT!

Öva rollspel med sina arbetsuppgifter inblandade men med framför allt kommunikation och teamarbete i fokus är inga enkla saker.
Kommunikation måste vara livets svåraste och viktigaste. Det går igen i allt.
Någon som tycker kommunikation är enkelt?

När jag kom hem vid 17-tiden gick N och jag en långpromenad i skogen. Hon var mycket upprörd över mina filmkunskaper och framförallt mina obefintliga kunskaper om filmstjärnor. Nu har jag fått fått i läxa att se en film i veckan och lära mig utseende och namn på stjärnorna i just denna film.

Sedan gick jag hem och tog ett bad för att en halvtimme senare ramla över till henne för att bli bjuden på Raggmunkar och bacon. Till det rödvin och en videofilm. Vi såg en rulle som hette Dumpad.

Fodralet och titeln gav alla vibbar om att det skulle vara en total kalkon men det var helt okay.
Synd bara att jag var så trött att ögonen åkte igen lite då och då och jag missade vad stjärnorna hette.

Nu är det morgon igen och klockan och telefon ringde halvsju.
Gick ned till J och väckte barnen eftersom han behövde hjälp med det då han var tvungen att resa hemifrån tidigt i morse.

Nu sitter jag och väntar på att jag ska åka och möta mor och far i en söderförort där jag ska få tillbaka min Saab nu så fint nyskodd med vinterdojjor!
Tack snälla mamma och pappa för att ni hjälper mig så mycket! Ovärderligt! 

Känns som det är "rattmuff på" som gäller snart också. I dag riktigt höstblåser det ute. Jag är ledig och skall bara vara hemma och softa.


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

God förmiddag! Hoppas att du får en skön ledig dag! Jag ska jobba eftermiddag/kväll i dag, men det går väl det också... suck! Annars är det rätt skönt att vara hemma, skulle kunna vara hemmafru/lyxhustru ett par år känner jag. Men man skulle nog tröttna.

Kram och ha en fin helg!

2008-10-24 @ 09:42:21
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Tierra

Tack för att du delar med dig av din vardag... det finns mycket i dina ord som inger hopp... och jag läser mer än gärna dina ord och bokstäver...



Sköt om dig och ha en riktigt bra helg !



Varmaste hälsningar, Tierra

2008-10-24 @ 12:22:33
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: kicki

Ja idag är det verkligen höststormar som viner runt fönster och dörrar, tycker verkligen inte om denna årstid. Nu vill jag ha jul och snabbt nyår och nytt år, sen vååååååårrrrr, min årstid.

Ha nu en bra helg...kramen på dej

2008-10-24 @ 12:49:22
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Trevlig helg :)

2008-10-24 @ 15:50:46
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Veronique

Herregud vad du flänger och står i! Jag blir alldelea matt av alla dina bestyr. Men det är ju vardagen för en skiftarbetare.



Jag ska se om jag kan lura någon att tro att Daniel på mitt skåp är min Daniel. Tror du någon går på det?



Kramisar

2008-10-24 @ 22:39:12
Postat av: amonym

Yoga i 40 graders värme.....känns som man skulle kola vippa då. Jag blir helt genomsvett när vi yoga:r i normal rumstemperatur. Ska bli spännande att höra hur det går/känns!

Du, jag tycker det är ett friskhetstecken att inte veta allt om filmstjärnor=) Måste ju vara ett tecken på att du gör lite annat i livet.... Fast det är tur vi är olika och har olika intressen!

kram kram

2008-10-25 @ 10:55:21
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Jag skulle också kunna tänka mig att spela badminton då och då. Det är riktigt kul!! Hoppas man kan spela det i närheten där jag bor. Vilken fin profilbild du har på dig!! En riktigt söt häxa är du!!

2008-10-25 @ 23:44:10
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Syrran

Trot eller ej, jag är på bloggbanan igen..

Men det börjar så smått igen- du vet vart du kan finna mej ;)

2008-10-26 @ 09:31:05
Postat av: maria

See ya!

2008-10-26 @ 13:30:48
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0