Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lyckan är ...

"Lyckan är inget man har eller inte har, den är som luften, den finns där hela tiden men man ser den inte... men man måste våga att "andas in" den... "


Så skrev Kraka till mig i dag mitt i en diskussion vi hade på MSN om livet i stort.
Jag kunde inte annat än ta med mig de  orden, andas in dem och försöka ta till mig innebörden.


Känner att jag börjar må bättre efter förkylningen även om jag inte är helt bra än.
I dag beslutade jag mig för att den rent formellt är över och jag klädde mig i springkläder och gav mig ut i kvällen bara för att ha få det överstökat.

Jag var klen...hade svårt att känna min ryggrad stolt och kaxig, den ville sjunka ihop, jag var utan driv och musklerna kändes som äppelmos, splash!
Gick inte att sparka igång mig ens med stark musik. Endorfinerna uteblev.

Har ändå bestämt mig för att nu är det stegräknare på igen som gäller. Nu är det aktivt fokus på hälsan och börja träna som gäller.
Sakta ska det bli bättre dag för dag, jag var verkligen på gång där innan förkylningen.

 Eftersom jag jobbat natt denna helg har jag inte följt med så mycket vad som händer och sker i världen.
Jag vet inte om jag har drömt det eller...men jag tror det hände på riktigt...

"Farmor" ringde idag när jag sov och han sade att AC/DC koncerten vi fick biljetter till hade sålt slut på 11 minuter och att det efter ytterligare 20 minuter hade sålt slut till en extrakonsert!
Ganska coolt att ha plåtarna faktiskt!
...11 minuter...det kan vara olika långt det...

Ska bli kul att träffa mina gamla vänner igen för jag antar att det lutar åt AC/DC-party innan konserten.

Nu till en jobbig sak.
Jag har börjat höra som en kratta. 
Jag får skäll av alla för att jag frågar va? hela tiden. Det är inte av lathet, jag hör inte.

Märker själv att jag läser på läppar allt mer och lyssnar högre och högre på tvn och på musik.
Dax att göra något.
Måste beställa tid på vårdcentralen. Allra svårast är det att uppfatta vad folk säger i telefonen.Det känns faktiskt riktigt jobbigt att fråga va hela tiden.

I natt på jobbet har jag lyckats komma i flera trevliga konversationer med mina kollegor.
Vi har pratat om Gud och religioner men också om relationer och etiska funderingar i vardagen.

Kommentarer
Postat av: amonym

Nä lyckan är sannerligen inget man får. Man får jobba på det, bli uppmärksam på den!



Trist med hörseln....kan det hänga ihop med förkylningen. Eller kanske sitter det något i vägen=) Hoppas det löser sig!



Vad duktigt av dig som ändå sprang fast det var så motigt! BRA JOBBAT!!!! Det är det som kallas discilin=)



stor kram till dig

2008-10-13 @ 14:59:53
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: britten

och tacka för den lycka man har varje dag ..aldrig ta den för given....du jag hade en vaxpropp i örat en gång stor som en tumme.och då hörde jag riktigt illa ,kolla det

2008-10-13 @ 16:17:31
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Jessica

Coolt med biljetter till AC/DC, Micke såg dem -84 eller -86 på Monsters of rocks och skulle gärna vilja se dem igen!!! Får se om vi kommer över några biljetter på något sätt.... Ha det bra, kram Jessica.

2008-10-13 @ 17:57:46
Postat av: evans

Det var kloka ord om lyckan! Vad coolt att du fått tag på AC/DC-biljetter! När är konserten?

2008-10-13 @ 21:22:48
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Kraka

Jag kommer aldrig att glömma allt som kunde finnas i öronen på folk när jag vikade en sommar på vårdcentral. Ibland var det en hel rondskål (SIC!) full med vax! Men jag är en hejare på att spola öron...

2008-10-13 @ 22:39:40
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0