Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Always look at the bright side of life!

Just idag, när man har sovit hela dagen efter att ha jobbat natt, regnet öser ned och det är snart dax att gå till jobbet igen så får man verkligen tänka till.
Varför har jag min blogg?

Hur har den hjälpt mig och så trofast funnits där och stöttat de senaste åren?

Jo den har visat mig det positiva och lilla i min vardag som har fått mig att känna att mitt liv är verkligen en 10-poängare bland liv, det är mitt liv!

Så, hur tänker man då i dag, i denna stund positivt i stället för inte alls? Negativt är inget alternativt eftersom jag känner mig på topp!

Jag vill först av allt påtala att jag känner mig jätteglad och pigg! Sovit skönt i bomull. Just nu tror jag sömnen är på väg tillbaka till mig. 

Jobbet i natt var mer än övermäktigt men samarbetet och arbetsinsatser satt perfekt och flöt grymt bra för mig som enskild, för alla i teamet och för teamet som helhet.
I bland är skarpt läge mycket upplyftande som teamträning och stärker grupper.

När man går hem känner man sig trött och i en annan värld men också stolt att man klarat det så förbaskat bra!
(Hoppas att dert inte låter skrytigt, men jag fokuserar bara positivt :-D Vi var super i natt! En annan kollega gav mig i orkanens öga en hand på min axel och några ord om hur bra hon tyckte jag arbetade. Jag blev så otroligt glad för det och växte. Så lite men så mycket!)

Kanske lite dåligt i denna stund är att jag inte planerat min mat så perfekt inför den här veckan så i brist på annat har jag just nu ställt in 2 laxfiléer i ugnen och satt på potatis på plattan. Till detta blir det i natt och i morgon natt lite Hollandaisesås och grönsaker (om inte marsvinen glufsat i sig alla?).

Motionen då? Hur skall jag få till det denna vecka som bara är nattarbete nästan?
I morgon skall jag försöka masa mig ur sängen till kl 14.30 så jag kan vara med på Yogan. Jag vill verkligen.
I dag hade jag som plan att gå upp 14.30 också och åka med min yogatränare till firmans gym för ett pass men kroppen behövde och ville sova.
Det är ganska positivt i min värld med sömn också!
Nä, nu blir det ett djupdyk ned i badkaret med en roman!

Kommentarer
Postat av: Malin

Kikar in och önskar en trevlig kväll!

2008-09-08 @ 18:48:04
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: annebelle

Vad härligt det låter med din jobbeskrivning, det är väl verkligen något att vara stolt över.

2008-09-09 @ 07:43:13
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: e

Man ska fokusera på det positiva :)

2008-09-09 @ 07:59:08
URL: http://lifeofeliin.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Härligt det låter! Jag tycker inte att det låter som skryt då jag läser det du skriver, bara som positiva uppleveler. :) Visst är det svårt att skriva vissa grejor, med tanke på hur man tror att de kommer att uppfattas...

Så klart du ska vara med på EFIT. Nästa officiella EFIT-dag är 25 september. :) Det är skitkul!

Felix fick något värsting tennisracket och bollar, han har nämligen blivit tennisfreak, precis som sin pappa. Han blev överlycklig. Själv förstår jag ingenting och skulle hellre vilja att han fick ett Guitar Hero... :-D

Kram och ha det så skönt i dag!

2008-09-09 @ 09:50:58
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Socrate

Ja, Borthy, när du skriver att bloggen "visat mig det positiva och lilla i min vardag som har fått mig att känna att mitt liv är verkligen en 10-poängare bland liv, det är mitt liv!" visar det på att bloggen har en stor betydelse för många. Snudd på en tår i ögonvrån av den meningen! Även för mej betyder bloggen mycket, fast just nu orkar/hinner jag inte med så många besök men ändå...



Skönt att du "funnit hem" i din nya livssituation och jag hoppas att detta även gäller pojkarna och din ex.



ha det gott fortsatt i veckan

hälsar vännen Socrate



2008-09-09 @ 13:35:26
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh vilket skönt inlägg!! Kör på den känslan :-)



När det gäller gostrumpan är det nog ett Helena-ord, har ändrat nu så det går att läsa som det ska vara go-strumpa :-)

2008-09-09 @ 20:10:21
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0