Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Du ska inte komma här och tro att du får vara med!


Huvaligen...det är ungefär så det känns när jag vill försöka att börja träna på gym.
Jag har gjort några små ytterst blygsamma försök i mitt liv.

Jag har vid något tillfälle följt med någon kompis på något airobicspass (jo det var säkert 20 år sedan sist...)
Jag försöker fatta vad det är instruktören gör och när man väl börjar hajja..då byts rörelsen och sedan sätts allt ihop till ett långt dansschema och då är man rökt och går förnärmad därifrån för att inte komma igen.
Så funkar jag.

Konstigt egentligen att jag fixar yogan så pass bra?
Kanske för att man fick vara barn i början där...

Springa fixar ju jag också men det kan man ju göra själv utan att bli bedömd.
Lika så leka flytbrygga i simbassängen...där finns alltid de som är ännu flytbryggigare och man får vara det där.

I dag var det dax igen.
Jag och kollegan P hade bestämt oss för att gå till firmans i mina ögon sett supermoderna gym. Vi var väl taggade!

Managern kom oss till mötes vilket var bestämt efter telefonkontakt.
Hon påtalade kontinuerligt hur upptagen hon var...

Hur som helst, hon sade till oss att gå in och värma upp vilket vi faktiskt lyckades med.
Vi fick igång springbanden, pang på, autostart 10 km/h och sedan var det bara att springa i 10 minuter.

Då kom managern in och höll sedan en 30 minuters lektion i hur man får igång datorerna i spring- och cykelmaskinerna.
Jag blev förvirrad och kände mig helt nördig.
Jag vill bara att det ska vara enkelt så man får träna!
Men lätt skall det tydligen inte vara. Här är man inte nybörjare utan skall träna efter sin puls...bla bla bla...

Jag försökte i varje fall att få henne att visa mig någon av maskinerna så att jag kunde börja träna lite bålstabilitet, typ någon mag- eller ryggmaskin men nej då!
Det sade hon vi kunde börja träna om ca 3 månader när vi kört "BOLLEN" och tränat upp de små musklerna först.

Ja ha, nu känner jag mig själv rätt bra.
Inte fasen kommer jag gå till gymmet för att värma upp 10 minuter på en dataspringmaskin som det tar 10 minuter att ställa in och sedan köra "BOLLEN" där. Aldrig!
Bollen får bli hemma! Fick med mig lite övningar på den hem. Har en boll men skall köpa en större som skall vara väl pumpad.

Det hela slutade med att jag försökte boka en ny tid där hon kunde visa mig ett nybörjarprogram i maskinerna men hon var så upptagen att det var svårt....grrrrr.

Däremot frågade hon mig om hon fick följa mig en dag i mitt yrke eftersom hon tyckte det verkade spännande.
Visst får hon det. Hon får ringa och boka mig med min chef.

Visst låter jag lite trist i detta inlägg men varför måste allt vara så invecklat?
Ska dock inte ge upp, skall lära mig några av de där maskinerna och komma igång där också.
Jag skall allt visa dem där på gymet att jag kan bli en av dem!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Gud så krångligt det kan vara ibland då.. suck! Bra att du inte tappar inspirationen.

Själv har jag varit upp och kört en timme på lunchen i dag, känner mig nöjd. :)

Men det där med gympapass känner jag också igen, har noll koordination och förmåga att komma ihåg rörelser som är flera efter varandra. Step-1 klarar jag, men step-2 var som ett skämt... snacka om långa grejor man skulle hålla i huvudet. Nä, dit går jag aldrig tillbaka.

Kram och maila gärna. =)

2008-09-02 @ 16:04:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Olbert

Skit i Maskinerna!

Ut och gå eller jogga i skogen eller helst runt en sjö.Du kommer att upptäcka naturens fantastikt läkande kraft.Du ser årstidernas växlingar i lövverken,vilket Du aldrig ser på ett Gym.

Det som behövs är endast ett par springskor i hallen.Dom kommer att stå där och titta uppfodrande på Dig varannan dag.

Hälsningar Olbert

2008-09-02 @ 16:26:46
Postat av: britten

ja jag drar mig i det längsta för att gå till gymet trots att jag så gärna vill men jag är såå rädd att jag ska känna precis som du beskriver det....

2008-09-02 @ 17:33:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mor

Ha!!! Dom har tydligen inte förstått vem dom har med att göra på det där gymmet! Stå på dej och hota med att om dom inte är snälla kommer din mamma dit och visar "hörntanna"

2008-09-02 @ 20:14:13
Postat av: Socrate

...den som ändå kunde gå till ett gym...

Befinner mig i moment 22, då jag behöver motion och träning så oerhört mycket, men bara får surt igen när jag tränar...URSÄKTA DEN TRÅKIGA TONEN, men sån är min verklighet. Hoppas att gymstunderna känns bra och ger gott resultat för dej.

Säger som Bosse Bildoktorn:

"Avundsjuk men absolut inte missunnsam".

Ha de gott säger vännen Socrate

2008-09-02 @ 22:10:28
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Mor igen!

Hälsningar från Gotland. Sitter på hotellrummet och skriver på vår nyinköpta laptop. Kul!

2008-09-03 @ 20:11:25
Postat av: Kraka

Jag tränar på SATS och där är de minsann inte så där invecklade och jobbiga. Man får precis den instruktionsnivå man behöver och har man glömt något så är det bara att "rycka tag" i någon av tränarna och fråga igen. Borde förresten gå dit imorgon (idag) efter mina nordkoreanska ätorgie, har fått så mycket god mat. :-)

2008-09-17 @ 03:58:55
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0