Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ser städningen med nya ögon!

Rapport från senaste dygnet...
Är ledsen att behöva meddela att den nog inte kommer att bli speciellt utförlig. Ingen har ju hittills hoppat jämfota över mina utförliga städskriverier...
Kan dock bara konstatera att jag har blivit så otroligt mycket sämre på att städa! Jag är rent av bedrövlig nu för tiden och även om jag plockar undan halvhyggligt så tar jag inte fram skurhinken så ofta.

Antagligen är det bara hälsosamt för mig...jag verkar ha fått en mycket sundare inställning till städning sedan flytten men kanske ändå att jag skulle strama upp mig lite?
I går söndags gjorde jag i varje fall en seriös städattack! Kom nästan igenom hemmet.
Till och med Marsvinen fick nytt.
Jo, N kom nog över någon timme eller 2 och vi diskuterade livet över kaffe.

I går kväll vid 20.30 lämnade jag ned killarna till J eftersom Farmor ville träffa och vakta dem under söndagsnatten.
Fick ju lite oväntad egentid eftersom jag inte hade trott att killarna skulle till J förrän följande dag men jag tycker att det fungerar bra numer och man är inställd på det.
Vet att killarna har det bra med J och jag får i stället prioritera vänner, träning och jobb helt egoistiskt dessa veckor. Det är ju ingen förälders dröm men jag väljer att se det positivt.

I morse ringde chefen och frågade om jag kunde ta ett dubbelpass på firman, alltså eftermiddag + natt vilket jag tackade ja till. Lade mig och sov ett par timmar mitt på dagen.

Sedan gjorde jag något oväntat.
Satte på mig linser.
Det var hur länge sedan som helst. har haft glasögon i hemmets lugna vrå och på nätterna på firman.

På något sätt ser jag sämst i mörker och när höst och vinter kommer.
Det började väl med att jag struntade i linserna när jag var så gråtig och ledsen i mitt liv... sen har de liksom inte kommit in i mitt liv igen trots att jag inte gråter eller är ledsen längre.

Nu är de på igen och jag går omkring och tycker värden är så vacker idag.
Träden har blad med konturer, det finns kontraster och färgerna är så djupa och vackert starka.
Känner mig lite hög faktiskt när jag spinger runt och begrundar allt ingående och ser allt det vackra!

Tror faktiskt att jag idag borde ägna mig åt att läsa bloggar och inte försöka skriva!
Eller hur Veronique...

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Gud vad jag känner igen mig. Jag följer inte heller det där "städa noga varje vecka" slaviskt. Har fått för mig att man inte måste städa lika ofta då man har laminatgolv i stället för plastgolv... =) Eller så är det bara en dålig ursäkt. Man mår ju himla bra då man städat riktigt noga, med golvtorkning, dammning och allt vad det innebär. Jag duttar lite då och då i stället jag... inte lika effektivt kanske.

Ja, du skulle ha hängt med på Hellström i Gävle! Skulle du inte bort då? Har du inte bokat någon annan konsert som passar i datum?

Du måste lyssna på Coldplay, de är superbra. Lite kent tycker jag. (Men kent är f..n bättre live!) =)

Lyssna på min blogg, jag har ju en låt med Coldplay i förra veckans inlägg.

K r A m!

Ska bli bättre på MSN.

2008-09-23 @ 07:37:50
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Socrate

Hej Borthy. The Petimäter tittar in igen.

Jaså, du tycker att vicevärden i ditt hus är vacker...åtminstone uppfattar jag det så i näst sista stycket...

Nej, bara skojar som vanligt. Fattar vad du menar.

Det där med att du ser sämre i mörker är helt normalt. Jag gissar att du är närsynt och då är det helt normalt att se sämre när det är lite dunkelt eller helt mörkt...som optiker har jag kommenterat den funderingen 100-tals gånger.

Härligt att läsa mellan raderna att du landat mjukt i ditt nya liv.

Ha De Gott säger vännen Socrate

2008-09-23 @ 08:56:15
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy till Socrate!

Puss och fniss Socrate! :-D Ändrar inte den meningen...kunde ju vara lite spännande om det vore värden i stället för världen :-D! Kunde jag behöva men då får jag nog tyvärr byta förening :-D

2008-09-23 @ 18:16:39
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

Som vanligt får jag väl utbrista i ett rungande

F'LÅT MEJ ! Nu har vi ju redan kommit överens om nivån på petimätrandet och du har ju inte protesterat hittills så...Lite kul var det ju med den dubbla betydelsen dock!

KRAM & HUG! från vännen Socrate

2008-09-24 @ 11:54:37
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0