Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kalopskalas och Currygryta.

I går, barnen var hemma från skolan då de var förkylda. Jag jobbade ett förmiddagspass men killarna klarade sig fint själva.
Arbetsdagen var en lagom dag, kommer inte gå till historien men helt vanlig. Jag gjorde en arbetsuppgift för första gången, kanske kommer jag att minnas det....
 (lånad googlad...)

Efter jobbet 1 timmes Ashtangayoga i grupp.
Jag tyckte det var skönt fast jobbigt, hade svårt att ha hela min närvaro och andning där.
Undrar varför det blir så i bland?

Väl hemma igen hade vi Kalopskalas, jag, N och barnen.
Jag fick godkänt, den smakade faktiskt helt okay! Morötterna lagom mosiga och köttet mört.

N och jag tyckte det var ledig dag eftersom vi jobbat hela helgen så vi tog oss ett par glas vin och ett nattligt långt samtal.
Faktiskt så gick vi loss på glass och en ostbågspåse också.... Vilka fantastiska bantare vi är!

I morse blev jag tvungen att gå upp tidigt för att åka på ett läkarbesök.
Kände mig inte alltför pigg och därför, när jag kom hem (jag hade ledig dag idag) så ramlade jag i säng och sov flera timmar!


"Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra." 
Klokt sagt av  Nalle Phu.


När jag vaknade gjorde jag kycklinggryta med curry.
Provade den på kidsen och N som vanligt och fick godkänt upplever jag. Kanske inte ser så smarrig ut på bilden, mer som en seg höna men vi var överens om att det är riktig mat och den var god, inte seg alls...och inte höna!


(Det är pappas recept igen, som jag är uppväxt på!)

Pappas Currykycklinggryta i skysås.

♥  Fräs 3 gula lökar och 2 röda paprikor (allt finhackat).
♥  Minska värmen och strö över ganska mycket Curry. Häll över i annan gryta.
♥  Bryn 1 kg kycklingfiléer i små bitar. Salta, peppra, lite grillkrydda och lite Curry när de steks.
♥  Häll över kycklingen i lök-paprikablandningen. Vispa ur pannan med lite vatten kolorit, häll detta över grytan.
♥  Späd upp med vatten så det täcker. Puttra ca 20 minuter eller till kycklingen är klar. (Jag redde skyn aningen med lite majsenamjöl.)

(♥ Om man vill ha en annan variant med ruggigt god sås kan man fiska upp kycklingen, reda skyn med mjöl, hälla i 3 dl grädde och 2 påsar grönpepparsåspulver och sedan lägga i kycklingen igen..mums.....men det gjorde inte jag denna gång, det är en helt annan matsrätt tycker jag.)


Serveras lämpligen med ris.


Kommentarer
Postat av: Socrate

Hallå Borthy. Long time no see (or read...).

För tillfället är det inte mycket bloggtid för mej men det ska väl ändra sig nån gång. Lyckades faktiskt prestera ett inlägg nyss dock.

Det vattnas i munnen av bilden på pappas currykyckling.

Smakar säkert ännu bättre!



vännen Socrate

2008-09-18 @ 01:00:17
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: ejmis

Tack för kyckling-recepten. Jag älskar kyckling men det är inte alltid så lätt att variera sig.

2008-09-21 @ 17:06:38
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0