Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Skönt präktig morsa igen!

Vaknade kl 4.44 imorse. Helt idiotiskt!
Somnade sedan om på morgonkvisten och sov några timmar på förmiddagen.

Loggade in mig på MSN och hade nöjjet att få chatta med nära och kära om allt mellan himmel och jord från ryggsäckar till Håkan Hellström.
Tillät mig denna slapparstund framför datorn med kaffe.
Jo, ja brottades med att försöka bränna bilder till Darr från våra Gotlandssemester samtidigt också....vilket varit ett stort problem för mig med den nya datorn.
Nu tror jag ändå att jag har fått till det.

Mitt på dagen någon gång åkte jag och N till Willys och storhandlade. Vi kände oss skönt präktiga!

Jag är fortfarande ordentligt förkyld och känner mig lite vek, alltså inget träningsmonster denna vecka heller. Vill bli i form igen, behöver springa till mig endorfiner att flyga på.

Fick i stället kicka på mammarollen genom att ställa mig vid spisen.
Nu skall jag erkänna det:
Jag tycker det ä roligt att laga mat till mina nära och kära! Så var det sagt.
Dock är jag lite ringrostig och måste öva upp mig igen men i dag blev det att jag gjorde en köttbullegryta på 2 kg köttfärs.

Kidsen, en kompis till dem och 2 av mina vänninor kom och åt med potatis och lingonsylt vid 19-tiden. Finns en stor laddning kvar och jag har fryst in den.
Vi pratade och planerade inför Egyptenresan som nu närmr sig. Jag och Pe beställde också Kairoresan.

Kidsen klagar alltid på min mat, tror det har blivit en fix idé?
Blir faktiskt ledsen över det, de är så förbaskat bortskämda!
Om jag gör prinskorv eller  sådant som är färdigt/halvfabrikat, nej då är det inget gnäll men när jag lägger ned kärlek och energi och verkligen försöker då skall det ifrågasättas och klagas men egentligen tror jag att de tycker om maten och att vi har vänner runt bordet fast det är vanliga vardagar och mjölk i glasen.

Funderar på om det är en komplimang att vara en "riktig morsa" eller om det inte är det? 

Jag vill vara den bästa och tryggaste av mammor till mina barn men inför en man vill man vara den fantastiskaste av kvinnor.  
En mamma bryr sig om, tvättar, plockar saker, städar, snyter och tjatar en hel del. En mamma är "regeringen".

Nu ligger mina små älsklingar och luktar gott efter kvällens bad  sovandes i min stora säng. Nu är de inte så kaxiga, bara gosiga.
Jag älskar dem av hela mitt hjärta, det glömde jag säga att det är det viktigase mammor gör!


Uppdatering 30/9 kl 8.05.
Har under frukosten talat med mina barn om att jag blir ledsen när de klagar på min matlagning. De sade att det bara varit på skoj och att de tycker maten är jättegod.

Har också kommit fram till att det nog är en komplimang att vara en trygg "riktig morsa". Varför göra något dåligt när man kan göra det bra :-D

Kommentarer
Postat av: Olbert

Visst är det så.

Men vad är en köttbullegryta?

Ciao

Olbert



2008-09-30 @ 05:59:50
Postat av: Borthy till Olbert.

En köttbullegryta är en stor gryta full med köttbullar som ligger och badar i härlig gräddsås! Önskas recept? Trevligt att du är här. När får jag börja läsa din blogg? Kram

2008-09-30 @ 09:28:59
Postat av: britten

jag läser alltid din blogg...inte alltid skriver jag en kommentar...kanske dumt det för jag blir alltid glad av att läsa din blogg..detta inlägg i dag tex...

2008-09-30 @ 09:54:00
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hmmm, jag känner igen det där med att gnälla på maten. Jag kan blir lite sur på att det alltid ska ätas samma 5-6 maträtter jämt, Felix är livrädd att prova nya grejor. Jätteläskigt! Vi försöker äta mer varierat på våra ensamma veckor, men det skulle vara kul att även få äta annat än kebab, hamburgare, potatisbullar och tacos på barnveckor.

Är också nyfiken på vad köttbullegryta är. Recept önskas. :)

Kram!

2008-09-30 @ 10:45:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

FNISS! Jag minns en som tyckte jag hade senap i all mat. FNISS igen!

Jag har genom åren fått ordentliga ärrbildningar i själen efter all klagomål på min matlagning.Ni kära döttrar var inte värst, trots det där med senapen.

MEN, "han" som var värst har bättrat sej 100% så nu flyter det på riktigt bra. Jag lagar det jag är bäst på och "han"= Guben, det han är bäst på. Att det bara skulle ta ca 35-40 år att komma dit!!











2008-09-30 @ 16:14:36
Postat av: Kraka

Jag har ny adress http://kraka.moah.se

2008-09-30 @ 17:39:20
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0