Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Stark och värdefull, cést moi!

Jag känner mig stark.
Vet egentligen inte vad jag vill säga med det?
En stor känsla inom mig växer fram att jag äntligen är stark. Jag känner mig rent av kapabel och viktig!

Det här låter ju urfånigt men jag sitter med tankar där jag rotar i mig själv för att förstå värderingar och vad som är viktigt. Jag kan bara konstatera att jag känner mig orädd och stark, står stadigt nu.

Jag har kommit till en punkt efter en lång resa att jag känner mig självständig och framför allt värdefull. Jag vågar stå för vad jag vill och jag har råd att ge en del utan att bli fattig och tom.
Jag är tankad på styrka.
Jag är inte längre hudlös.
Jag har tydliga konturer igen.

Jag är till och med, när jag ligger liten som en spottloska på backen bra på positivt tänkande.
Det är en gåva. (Jag ser ju det bara genom att läsa min blogg från för något år sedan).

När jag var som ynkligast, till och med då fokuserade jag positivt!
Jag har för avsikt att göra det ännu mer när jag nu mår bra.

Nu kan jag se dagen rent allmänt ljust i mitt liv igen och då kan jag ännu tydligare arbeta med mig själv att välja glädje i alla mina ögonblick.

Det är inte att sticka huvudet i sanden! Man klarar av och kan även ta tag i svårigheter bättre om man är positiv, stark och sann.
Det är att våga och att göra sitt yttersta, att göra sitt liv bäst.

Man har bara ett liv och en begränsad tid där man måste ta vara på möjligheterna.
Livet är för kort för att ältas och ängslas bort. Jag vill leva sant starkt och närvarande!

Kommentarer
Postat av: evans

Visst är det en härlig känsla! Jag är ju ensam hela veckorna och det är inte alltid en höjdare, men det är ganska skönt att känna att jag klarar allt själv :)

2008-09-28 @ 15:34:34
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: Anne

Veni, vidi, vici - jag kom, jag såg, jag segrade.

Det är mina nya ord och dina med nu tror jag. Du kämpar på och verkar lycklig nu och det är jätte bra. Det kommer tyvärr att komma dalar som i allt men då lägger man i en högre växel och fokuserar, gråter lite om man vill och sedan blir det ok igen. Tack och lov för barn som gör att man måste kämpa vidare...

Kram på dig

2008-09-28 @ 17:01:47
Postat av: C a m i l l a

Din sista mening där ska jag verkligen försöka bli bättre på, att "livet är för kort för att ältas och ängslas bort"... så sant så...

Skönt att du mår bra och lever livet levande igen!

Kram från jobbet!

2008-09-28 @ 17:59:10
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

SLÅ MEJ INTE ! ..........................

...men hur m[nga glas vin gick det [t innan allt

detta konstaterande (Vad fanken, jag kan inte f[ till ett fr[getecken p[ mitt tangentbord ej heller andra tecken. Vad har jag gjort( VIRUS kanske....

2008-09-28 @ 19:14:34
Postat av: C a m i l l a

Precis nu kom jag på att jag drömde att din syrra började blogga igen i natt... Kan du inte tjata på henne att hon ska börja igen, jag saknar hennes inlägg och mysiga bilder.

Kram!

2008-09-28 @ 19:16:00
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Borthy till Mamma.

Inget glas vin om man inte räknar otaliga långa samtal över lång tid med vänner över vinglas.

I dag behövdes inget vin. Orden finns alltid för mig att skriva om viktiga ting men det är inte så ofta jag har lust att blotta mig här du vet.... Behöver oftast inget vin för det skrivna ordet, värre att prata :-D

I blogggen får man skriva vad man vill bara det inte sårar andra. I dag ville jag skriva sanna ord om mig själv till mig själv. Man måste börja i sina egna tankar för att skapa sina sanningar.

2008-09-28 @ 21:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0