Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Glädjande besök!


Barnen är med kompisar allt mer. De börjar bli så stora.
De dyker upp hemma lite då och då, äter lite, har ett koppel av kompisar med sig. Försvinner igen.
I dag passade det mig utmärkt att de roade sig själva för jag kände mig lite slö och lat.

Jag arbetar i natt  så jag tycker inte det gör något att jag var lite ineffektiv idag.
Har legat på sängen och läst. Läste under morgonen ut Paulo Coelhos "Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät".
Pabloe Coelho - Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät

Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag tycker om boken...men i stort tycker jag att den var en bra och deffinitivt en läsvärd bok.
Jag tycker om sättet han skriver på, det känns att han är så känslomässigt  intelligent, besitter en stark värme och förstelse som ser djupt in i människans inre men jag hade lite svårt att förstå storheten i allt det religiösa i boken.
Inte för att jag inte vill läsa om Gud och religioner men jag är inte jättebekväm med och förstår tungotal och sådant....

Det som förvånar mig mest är att jag fått tips om denna bok av 3 personer.
Darr är en av dem.

Jag trodde inte i min vildaste fantasi att hon läste böcker med så religiöst innehåll.
Jag har alltid fått för mig att jag är den mest kyrkliga av oss två....konstigt, vi har nog egentligen aldrigt pratat om det när jag tänker efter....

Nog om det. Nu kunde jag inte hålla mig från att börja i en annan av hans böcker: " Elva minuter".
Den skall visst vara hans mest erotiska roman....kanske talar jag lättare i tungor i det ämnet... :-D

I går lördag fick jag hjälp att en pappa till en av yngsta grabbens kompisar att koda routern till datorerna.
Så skönt att slippa ha sladdar över hela golvet!

Jag tycker inte jag är så dum i huvudet men, en enkel fråga?
Hur fixar vanliga Svenssons som jag att koda det lilla eländet? Det kändes som han var i det innersta av datorn och mekade med ettor och nollor... Jag fattade inte ett smack men nu är det trådlöst hemma hos mig och jag är så tacksam.

På kvällen blev det jättetrevligt!
Mamma, Pappa och Syrran kom på besök! Det händer inte varje dag kan jag säga så jag blev jätteglad!

Naturligtvis lagade inte jag maten, det gjorde Pappa, han är bäst i världen på att laga mat så det var bara att ställa honom med en öl vid spisen så slängde han ihop det godaste i köttväg med kantareller som vanligt!

Mitt i matlagning och ätning började Sverige-matchen på TVn så det blev lite splitttrat match-tittande.
Min plan hade ju varit att Sverige skulle vänta med att spela match till vi ätit klart men de visade ingen barmhärtighet!

Trevligt som sjutton var det också att de sov över!
Mer sådant Mor och Far tack! Ni är alltid hjärtligt välkomna!

(Ps. Morsan är väldigt svår på Ajaxen.... :-D)

Kommentarer
Postat av: annebelle

Hallå där, kul att höra ifrån dig. Jag har inte läst något av honom, trots att jag hört så mycket positivt. Har däremot läst Flyga drake och Tusen strålande solar och de var bra. Läser just nu bara jobbrelaterade böcker men ser fram emot en Michael Connelly som ligger på sängbordet.

2008-09-07 @ 22:26:34
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Vilken mysig helg ni haft! Kul att dina föräldrar kom på besök och fixade både trådlöst och routern. Och som tack fick de dricka Ajax... jag saknar ord! :-D

Här har helgen gått i rustandets tecken, har varit grymt hurtig den här veckan och avslutade med givande långprommis 6 km med bästis (som lever lika liv som du ...) Intressant att höra lite skvaller.

Nu är det ny jobbvecka igen, men jag börjar långsamt - jobbar eftermiddag/kväll i dag.

K R A M!

2008-09-08 @ 08:30:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: vivan

Ha ha ha ...kul bild...men ge mamma något annat att dricka...kramiz:)

2008-09-08 @ 13:33:59
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: britten

Ajax !!!! det har jag aldrig provat..passar till fisk kanske...jag har läst alla Coelos böcker men Alkemsiten är nog den som berörde mig mest..kram

2008-09-09 @ 11:50:34
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0