Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rapport från en nattuggla.

Jag skrev visst att jag var sliten i fredags...och det måste ha varit sant.
Plötsligt har ett nytt begrepp uppstått i mitt liv, något som nästan alla vet vad det är utom jag: Äntligen fredag!

Eftersom jag alltid jobbat skift i olika former, natt som dag lördag som onsdag så har det begreppet aldrig betytt något för mig....förrän nu då jag jobbar varannan vecka dagtid när jag har barnen.
När fredagen nu kom och jag har försökt att vända till dagrytm hela veckan var jag helt slut när den äntligen kom.

Äldsta grabben sov hos en kompis på fredagskvällen så lilla killen och jag gick till Pizzan och beställde varsin pizza att ta med hem, fru präktig som lagat maten från grunden hela veckan hade gått i lättbegriplig strejk!

Jag bad N om att få låna hennes DVD med filmen "Borkeback mountain" som jag hade tänkt att softa med när sofftid nalkades på fredagskvällen men, tyvärr, jag bara dog när klockan var 21.30.

Det var väl inte så förvånande som att jag inte återuppstod förrän i dag lördag närmare halv tolv!
Kände mig lite skamsen faktiskt att jag sovit bort dagen men, faktiskt ingen tittade något konstigt på mig eller hade några synpunkter på det inträffade så jag njöt av det.

Samlade i hop en barnaskara och bestämde med dem att vi skulle ha kul i Eriksdalsbadet några timmar. Det som var mindre roligt var att jag ångestade lite över bilkörningen dit.
Turligt nog fick jag pålitlig lugn guidning sista biten via mobilen. Jag är verkligen ruggigt dålig på att köra inne i stan.
N har lovat övningsköra med mig en sen vardagsnatt inne i stan, när det inte är någon trafik.
Jag försöker ta mig förbi den här fobin.

Barnen badade i 3 timmar exakt och jag passade på att simma 1 km mellan leken.
Jag har inte mycket till bakterierädsla men ....i Eriksdalsbadet är det för mycket folk per kvadratmeter!

Kloren kan omöjligt svälja skiten som lossar från allas kroppar!
Känns också som om om fötterna blir våldtagna av vårtvirus varenda steg man tar!
Jag är inte äckelmagad men....det här stället är inte helt okay.

När vi kom hem gjorde jag ordentligt med Lasagne och N kom över plus att barnens kompisar var här.
N och jag pratade, barnen spelade spel och kollade på TV.

Här sitter nu jag vaken mitt i natten eftersom jag har helt fel dygnsrytm i mig. Måste ändå försöka lägga mig nu.

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Det måste vara svårt att både jobba natt och dag. Hoppas din kropp vänjer sig vid det.

Jag har inte fått svar av dig angående stegutmaningen. Är du med? Isåfall, vad kallar du dig på promenix.se?

2008-09-21 @ 08:11:44
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Svar till Borthy: Det funkar alldeles utmärkt att kalla sig Borthy på promenix.se. Du behöver heller inte fylla i något efternamn, om du inte vill. Eller så kan du bara ta första bokstaven i efternamnet i just efternamnsrutan.

Sköt om dig!

2008-09-21 @ 17:23:57
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Thomas

Hej! Lever du? Får inga svar på mina sms! Kram /Thomas

2008-09-21 @ 23:46:07
Postat av: amonym

heeeej vännen! Sorry att jag varit borta såååå länge. Datorstrul hemma, men nu är han inlagd för service=) Måste varit nått i luften i fredags för jag däckade 21:40. Håller med dig om vissa bad. Hu gäller att inte tänka för mycket på det=/ Har ju simmat en del.....mysigt när man får hårbollar och snorbollar i fejset.....mega-rysning. Men jag har överlevt=)

Det där med promenix.se låter spännande....måste kolla in det.

kram kram

2008-09-22 @ 08:35:15
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0