Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Extremt händeserikt vardagsliv.

Vad har hänt sedan sist i mitt just nu extremt händelserika vardagsliv?
I går kväll pratade jag i telefon så att jag i det närmaste slog eld på potatisen jag kokade.
Det är väl ungefär det som har hänt...
Hittade de små kolbullarna precis innan de slog eld!
Jag hänvisar till att jag som vanligt har tur! Jag hittade ju dem  i tid...fast lite sent...men innan det slog eld!

Snabbt som ögat blev det fullkornscouscous till laxen i matlådorna i stället och det gick ju det med!
Det var igår det.

Nattarbetet föregående natt var betydligt stillsammare än natten innan, av mer vardaglig karaktär.

Har sovit bra även under dagen idag även om det inte var lika fulländat som igår.
Har bytt till vinter-dun-täcken i bomull nu så då kan man väl säga att kura-in-sig-hemma-säsongen är inledd!
Ska se till att de snart blir rattmuff på i bilen också!

Vaknade på tok för sent för att komma i väg till Yogan som startade 15.00 så jag tog nog bara en kopp kaffe och gjorde ingenting någon timme innan jag tog mig ett kortare läsbad. 

Tiden går verkligen fort med en bok i badkaret och plötsligt var det dax för mig att göra ett snabbt ärende i grannbyn innan jag skulle hämta upp N och sedan möta P för ett pass på gymet innan nattjobbet.

Allt gick strålande och jag kunde flyga på endorfiner efter 4 km på löpbandet 10 km/h.
Kanske inte så märkvärdigt för andra men för mej som nybörjare och slapphög är det hallelulja att jag är på gång och det är så skönt!

Efter min springning körde vi lite maskiner och landade sedan i "Boll-rummet" och där blev det legitimationskontroll.

Jag visar gärna leg på systemet, det känns bara positivt men nu kom en vakt och ville ha våra leg där vi låg och tränade på bollarna.

Han var väldigt myndig och N hade inte med sig sitt eller fått det registrerat på firmans gym ännu så då blev vakten riktigt sned och polisig och spände ögonen i mig när han förstod det var jag som släppt in henne!

Vi satte igång charmoffensiven samtidigt som tonen blev aningen ansträngd...

Tänkte i mitt stilla sinne att : Ja ha, nu blir jag utkastad härifrån när jag just börjat!

Vakter kan vara så förskräkligt jobbiga ibland. N som är ganska orädd av sig frågade varför han själv inte bar giltigt leg på sig i sitt arbete för det gjorde han inte och då svarade han att han inte ville att folk skulle få veta hans identitet.... PUCKO!
( Jo, till och med jag kan bli lite obstinat ibland...så som i det här inlägget).

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Va? Hur gick det då, fick ni träna vidare eller fick ni gå därifrån?

Jag litar dock på att du fixade det med din charm och din tur. :)

Ha en bra onsdag! I dag ska jag på 1 timmes step! Är lite orolig för min egen överlevnad ska jag erkänna, men på´t bara! Har verkligen längtat efter step och de har slutat med de perfekta 40-minuterspassen från förra terminen.

Kram!

2008-09-10 @ 08:09:29
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

hhhmmm Pucko ! jaa verkligen det är väl bara förnamnet...



men...rattmuff på ..är det sååå kallt redan ..jag har ju inte hunnit njuta av nån höst ännu

2008-09-10 @ 16:46:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilken knäpp vakt!!



Jag utmanar dig här:

http://junitjejen.se/2008/september/utkast-det-ar.aspx

Det skulle vara kul om du vill vara med!

2008-09-11 @ 06:18:20
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Kraka

Det är ett märkligt fenomen att vakter tillåts vara anonyma för att man ska ha svårare att kunna anmäla eventuella övergrepp.

Jag blev ju tagen på brösten av en SL-kontollant i våras eller när det nu var. Men när jag gjorde polisanmälan så tog de inte emot den som annat än "okänd förrövare" trots att jag hade hans sk vaktnummer. Men de ville ha ett namn på honom. Man kan inte anmäla vakter utan namn och det sanktioneras av samhället! Varför skyddar samhället dem som gör övergrepp och våldshandlingar bara för att de har uniform? blir trött och förbannad

2008-09-17 @ 03:51:07
URL: http://kraka.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0