Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vill inte missa hösten...

Jag missade att ta på mig linserna idag men jag kom ihåg att ta med mig lilla kameran ut på promenad.
Tänkte att jag skulle med hjälp av kameran föreviga för att förstå att hösten är här.

En sådan där underbart skön dag. Himlen är så blå och luften är frisk. Trots att man kände höstens närvaro gjorde solen en jätteinsats genom att värma med sina strålar. Jag fick ta av mig jackan på min promenad.

Bilden ovan är för mig så som jag ser hösten. Önskar man också kunde känna den klara luften men det går ju inte. Alla vet nog själva...

I morgon har jag för mig att det är en EFIT-dag.
Jag ska se om jag kan deltaga även om jag redan nu vet att mitt liv inte kommer innehålla några större överraskningar eller stordåd att fotografera i morgon.
(EFIT = Ett foto i timmen).
Jag har aldrig varit med om detta tidigare men har tyckt det varit trevligt att se hos andra bloggare, det ger en trevlig insyn i vardagslivet.

Trots att sommaren är över blommar fortfarande blommor i all sin skönhet och prakt och jag tycker inte de ser ut att vilja ge upp än på länge.

Jag har haft en dag helt för mig själv i  mina egna tankar.
Tankarna har inte behövt gå så fort utan jag har hunnit tänka tankar till sitt slut.

Önskar jag var en sådan där person som alla andra är, som tänker före de talar... men där gjorde tyvärr högre makter mig till ett Måndagsexemplar.

Jag pratar konstant innan jag tänker.
Verkar så svårt att bryta denna dåliga osmakliga vana.

Inte så att jag just idag sagt något hemskt som jag grunnar på, jag tänker mer på att jag oftast tänker så mycket efteråt i stället när andra lämnat samtalsämnet. (Tror det kan vara så för fler än mig...)

I dag har jag på min promenad och när jag varit och simmat tänkt på hur man är när man är hel och om jag är hel som person?

Orden till svar kom ganska fort till mig att  "Jag är ganska hel." Lätt som en plätt att vräka ur sig innan man tänker.

När jag tänker efter.... vad jag i första hand med det menar i nuläget är att jag inte på något sätt längre känner mig sårig och trasig.

Om man ser det i begreppet "komplett som människa"? ..Ja, då får man ju backa! Rejält!


Kan nog tycka att jag de senaste åren lärt mig mycket om mig själv men det är som med allt annat, ju mer man ser...ju mer förstår man vad lite man begriper.

Så är det ju med allt!

Ju mer kunskaper, ju mindre stor i orden. (Jag litar allra minst på de som säger sig veta mest... Den som vågar visa viss eftertanke eller osäkerhet har jag som oftast mycket större förtroende för).

Jag är hel i begreppet inte trasig längre.
Jag är en liten liten bit i begreppet hel som komplett och färdig.

Hur kommer man tillbaka i en diskussion som gått vidare och säger :
-Jo, nu har jag tänkt , jag är inte trasig men under livslång utveckling!
Man kan ju få tvångströjjan för lättsammare uttalanden...

En väldigt lugn dag har jag haft.
Jag sover så skönt igen. Kanske tar jag igen år av förlorad skönhetssömn. Jag tror det.

Nu i kväll skulle jag ha varit inne i stan och tittat på en festlokal till firmafesten med några arbetskamrater men tyvärr kom inget tåg så jag fick gå hem igen i ogjort ärende.
Ska sätta mig framför tvn en stund.

Kommentarer
Postat av: Olbert

Motljus,medljus,sprakande färger,vackert.

Har skjälv varit ut och gått idag,fotat en hel del

bl.a en musikpaviljong som Ferdinand Boberg ritade för 99år sedan. Du vet han som ritade NK Rosenbad

LO-borgen samt Posthuset på Vasagatan.

Hälsningar

2008-09-24 @ 21:25:57
Postat av: C a m i l l a

Mmm! Hösten är verkligen vacker, speciellt i solsken och till dina kluriga ord! =)

Hoppas du gör en EFIT i dag, det ska bli kul att se! :)

K r A m!

2008-09-25 @ 07:42:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Sååååå vackra bilder och såååå förståndigt Du uttrycker dej !!!! Just det där med folk som "bara snackar" och tror sej veta allt. Dom har inte heller jag något förtroende för. Har träffat dom som inte sagts så mycket men som visat sej haft en väldig kunskap om saker och ting. Har träffat några sådana under livet. Har bett sådana om hjälp vid flera tillfällen, t.ex. när det gäller det här med datorer och när man väl fått dom att visa och tala ja, dom har dom verkligen "gett nå't"

Annan sak. Ska ge mej på syrran din ang. det här med icke-bloggning. Saknarden kontakten....

2008-09-25 @ 08:19:20
Postat av: Carina

Vilka fantastiskt fina höstbilder!!! Inlägget blir genast mycket lockande att läsa. Tänk vad bilder gör ändå. Det måste jag genast ta till mig.

2008-09-25 @ 08:21:38
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Christer

"Heaven´s on fire"! :-)

2008-09-25 @ 09:39:17
URL: http://christermagister.wordpress.com/
Postat av: Kraka

Det är fint ute nu! Jag har också tagit en del fina höstbilder, även om de inte är så fina som dina.

2008-09-25 @ 09:53:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Jada

Härliga höstbilder!

Jag ska oxå ut o fota om det blir fint väder i helgen.

Ha det så bra o hälsa alla jag känner!

Kramar i mängder!

2008-09-25 @ 11:43:42
URL: http://jada.blogg.se/
Postat av: amonym

EFIT-dag vad kul det lät! Det missade jag. Får väl göra mig en egen EFIT dag. Härliga höstbilder!!

kram

2008-09-25 @ 13:40:56
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

Hej vännen va bra att du känner dej hel igen, det gör jag oxå !!! nu har jag lämnat förhållandet jag levde i så det blir ingen stockholms flytt för mej, men jag kommer ner i december för att se volbeat motörhead och VINCE NEIL, kolla min blogg nu får du se min nya tatuering. ha de bra kramar Mötley Annika

2008-09-25 @ 16:18:02
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: sabina

Det här är lite läskigt! Jag hr den där låten på hjärnan " always look on the bright... och den har dykt upp lite här och där som en sign. Jag är nämligen sjuk och vet ej hur lång tid jag har kvar, satt då och tänkte att man vill ju ha lite glatt på begravingen och då dök denna låt upp....slank bara in här av en slump och ser den texten igen!! Ha ha lite roligt. Ska läsa din blogg nu! // Sabina

2008-09-25 @ 21:28:07
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: annebelle

Härliga höstbilder! Visst är färgerna extra fina och starka i år?! Önskar dig en finfin helg

2008-09-26 @ 08:32:10
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Vilka härliga höstbilder, hoppas du lägger ut bilder från en efitdag, det är alltid lika roligt att se på!

2008-09-26 @ 09:02:03
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Klara

Oh, vilka fina bilder :)

2008-09-27 @ 22:09:55
URL: http://lillamiig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0