Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Spontantripp till Idre!

Eftersom vädret skulle bli skit på Kolmården togs ett hastigt spontanbeslut att några av oss ändå ville tälta och åka någonstans eftersom vi ändå hade tagit ledigt.
Vi åkte upp till Idre. Jag, M, A och Talle.


Vi åkte när jag vaknat efter nattjobbet vid 14-tiden på tisdagen.
När vi kom till Avesta åt vi en pizza och gick på systemet.

Vad hände där tror ni? Jag fick visa leg igen! Sådant lever jag länge på!

Sedan körde vi i en evighet då de bygde om vägen mellan Älvdalen och Särna.
Någonstans vid 23-tiden var vi framme och slog upp tältet i totalt mörker.
Vi hade verkligen så mysigt och trevligt!

När vi hade pumpat upp mina 4 luftmadrasser sade jag på skämt: Det är nu man upptäcker att man är en sovsäck kort!
.....Förstå vad vi skrattade när vi upptäckte att så var fallet!

Det var ju inte så att det var svettigt i +5 graders värme men Talle tog på sig uppgiften att sova i extrafiltar som jag plockat med bara som extra.

Nästa morgon åkte vi till Grövelsjön och tog båten över till Norge och gick sedan en 3,5 timmars fjälltur tillbaka till fjällstationen i Sverige.
Kyla och värme om vart annat. Så vackert!
Att dricka vatten från bäckar, äta köttbullsmackor när man tittar på renar. Att se det storslaget vackra!


På kvällen var vi ganska möra. Vi grillade fläskfilé och Haloumiost. Drack vin och lyssnade på musik och hade det bara mysigt.

Nästa morgon stod vi redo för forsränning kl 09.00.
Vi fick kläder utprovade och sedan fick vi åka bil 5 mil in i Norge till en lämplig fors.


Det var helt otroligt roligt och bra arrangerat!
Alla låg i vattnet innan det var klart.



När vi kom hem från forsränningnen åt vi en snabblunch vid tältet och åkte sedan till Nipfjället där vi gick upp på toppen och satte oss för att titta på den storslagna utsikten och fika lite.
Som ni förstår, en underbar dag till!


Vi är alla eniga om att de här dagarna tillhör sommarens bästa!
På fredagen ilade vi i väg hem och avrundade dygnet med ett nattpass på jobbet. Då var M och jag inte snygga men vi överlevde!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Nämen, har du varit ute och rest igen. Därför det varit så tyst här alltså.

Ljuvliga, ljuvliga bilder! Jag vill också åka till fjällen på sensommaren. Var det inte mycket mygg?

Kram och välkommen hem!

2009-08-18 @ 09:11:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

FORSRÄNNING!?!? Du kan omöjligt vara min dotter!

FNISS! Kul att ni har kul men hur orkar ni?

2009-08-18 @ 17:42:47
Postat av: Talle

Det var verkligen härligt. Forsränningen var bäst, dessutom blir jag oemotståndligt läcker i våtdräkt.

2009-08-19 @ 22:03:53
Postat av: Maria

Tänk att det är sååå fantastiskt och underbart "bara" några timmars bilresa bort!!

HÄRLIGA BILDER!!!

2009-08-20 @ 12:50:24
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Det såg ju inte helt fel ut, själv ska vi åka på en semestertripp snart, men vart resan går har jag ingen aning om, kanske du har nåt tips??!

2009-08-20 @ 13:18:28
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilka härliga semesterbilder!! Vad kul med spontanresor!

2009-08-21 @ 06:20:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Fia

Åh, vad mysigt och roligt det lät! Fantastiska bilder! Jag älskar att fjällvandra men har inte gjort det på flera år.

2009-08-22 @ 07:48:11
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: amonym

Åh vad härligt!!! Fjällsemester är helt fantastiskt sommar som vinter! Fina bilder!

kram kram

2009-08-23 @ 21:30:48
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0