Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

I helgen ...

I helgen har jag trivts som fisken i vattnet!
Med vänner runt middagar till till långt in på sena nätterna.

I fredags när jag vaknade var det bara att hoppa raka vägen in i duschen och göra mig i ordning inför kvällens fest hemma hos vår persiska arbetskamrat S.
Hon bjöd på de mest underbara långkoksgrytor och specialitéer från hemlandet och vi njöt i fulla drag!

Efter lite vin åkte hennes Baluchikläder fram och vi klädde alla om i färgglada glittrande festkläder med slöjor.
Iransk musik ur högtalarna och dofter från vattenpipa.
Vi dansade och skrattade till 1 på natten då vi bytte om till myskläder och satte på en videofilm och slängde oss i sofforna och på golvet och myste. Efter filmen vid 03-tiden somnade vi alla i hennes gästsängar.
En mycket trevlig kväll. (Ska se om jag får några bilder av henne som jag kan visa kläderna vi hade på oss).

N kom på morgonen och hämtade oss och när jag kom hem fortsatte jag sova fram till 13-tiden.
Vid 14-tiden gick jag efter överenskommelse hem till J.
Vi har beslutat att varje höst framöver städa ur barnens garderober tillsammans för att se vad vi har på båda ställena och se vad vi gemensamt skall kompletera med till barnen.

I barnens garderober hemma hos honom fanns väldigt mycket som var urväxt eftersom han fick med en hel del som vi inte orkade sortera ur när vi flyttade från huset.
Nu gjorde vi ett jättejobb och flera säckar med barnkläder kunde ges till kompisar och till Myrorna alternativ slängas! Så skönt!
Det är verkligen en stress att ha överfullt med saker som man inte har kontroll på! Nu är det ordning!

Sedan gick jag hem och satte i en toning i håret eftersom jag börjat se lite skabbig ut...går numera under namnet Indianen "Trasiga korgen" på jobbet :-) och det måste betyda att jag borde fräscha till mig lite i skallen och inom kort beställa en tid hos frissan för att toppa mig!
(Hur som helst kanske det ändå var en komplimang att få heta "Trasiga korgen" eftersom det var Claybasket som egentligen avsågs kom det senare fram och hon spelades av den vackra playboystjärnan Barbara Carrera!)



Nåväl, efter denna toning åkte jag hem till kollegan C och hennes familj och vänner.
Vi hade en jättetrevlig kväll mitt i hennes lägenhetsrenovering och efter mat som troligen var en god variant av självdöd duva spelade vi spel halva natten innan vi alla lade oss att sova på madrasser i hennes vardagsrum!

När vi vaknade vid 10-tiden i morse bakade hon scones som vi mumsade till frukost. Jag var inte hemma förrän 13-tiden.
Gick direkt lös på barnens garderober hemma hos mig och städade ur hälften av alla kläder som fanns där. Nu är det prydligt även hos mig!

Sov några timmar på eftermiddagen och tittade sedan på filmer jag lånat av N. Mycket bra var de!
 

Nu är det nattjobb som gäller och i morgon kommer grabbarna till mig igen! 


Kommentarer
Postat av: Mor

Livet leker verkar det som. KUL!

Du har ett mail. Bättre sänt än aldrig kan man säga.

2009-08-31 @ 08:06:25
Postat av: Socrate

Var det i Macahan eller i den där andra mastodontserien om vilda västern Clay Basket var med? Minns inte vilken, men minns henne - vilken Puma! Please - enlighten me!

2009-09-01 @ 00:45:43
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilken mysig helg! Det låter som om du har hur mycket energi som helst. Härligt!

2009-09-02 @ 17:41:48
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0