Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Snart väntar 2 dygns ledighet!

I morse efter nattjobbet åkte jag hem till JR för att dagsova. Hade ingen lust att åka hem till min tomma tysta lägenhet. Mina söner är med pappa J i fjällen och åker skidor.

JR och hans dotter D tassade tydligen runt så tyst hemma hela dagen för jag har sovit som en stock och vaknade av att de satt på min sängkant och väckte mig kl 15.00.

De tyckte att jag hade sovit tillräckligt och de hade så gulligt fixat frukost åt mig.
Detta är man inte van med, så mysigt!

Sedan gick vi en sväng till pulkabacken innan det var dax för D att levereras till sin mamma.

JR och jag gick i lite affärer och småkikade lite innan vi åkte hem och åt revbenspjäll, Tzatziki och klyftpotatis.

Mycket mer än så hann vi inte innan det var dax för mig att sticka iväg till jobbet för ett nattpass igen.
Nu ska jag snart vara ledig 2 dygn och jag tänker bara ha det lyxigt lugnt och mysigt och vara med JR!
Härligt det är att vilja vara tillsammanas!

I övrigt funderar jag ut lite planer på hur mitt hälsosamma levene skall få sin utformning efter nyår.
Jag längtar efter att komma igång igen.
Fet söt mat står mig upp i halsen och jag börjar längta efter att röra på mig mer effektivt igen.

Funderar på att bli av med sötsaksbegäret med en liten GI-attack och så funderar jag på att göra som Camilla, sätta upp mål varje vecka över motion som skall utföras och sedan bocka av när det är gjort som en redovisning.

Man borde kuna planera vecka för vecka lite mer tydligt när man skall utföra motion i stället för att bara låta det ske när man har lust.
När man planerar det brukar det vara lättare att få det gjort.
....ja, jag ska tänka på det lite.

JR är riktigt duktig på träning och han skulle ju kunna få komma med lite tips och lärdomar. Synd bara att vi har lite olika fokus :-) han vill bli större och jag vill bli mindre :-)
...fast jag är ju inte så stor och han inte speciellt liten så vi borde ju kunna täna tillsammans bara för välbehag och välmående!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Att sätta upp veckomål för träningen fungerar bra för mig och så får man "skämmas" i bloggen om man inte följer sin lista. Vi får väl hålla lite koll på varandras listor efter nyår, just nu tog jag en tillfällig paus fram till vecka 1 igen.

Mysigt med gemensam shopping, gemensamt ätande och gemensam träning. Myspys!

Passade Adidasfleecen?

Krams!

2009-12-28 @ 10:33:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: annebelle

Ja! Visst är det en bra idé. Jag är så förtjust i listor och mål så det borde passa mig med. Önskar dig ett gott slut på året och framför allt ett gott nytt!

2009-12-29 @ 16:11:57
URL: http://annebelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0