Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

AC/DC-konserten 20/2 på Globen!


Mycket gick upp för mig igår.
Vet bara inte hur man beskriver det men det tydligaste var ändå varför man återupplivar riktigt gamla människor och dessutom med ström!

Männen på scenen var naturligtvis inte döende gamla men jag var orolig för dem absolut hela tiden!
Så hårt kan man inte köra som gammal och gitarrist!
Svetten sprutade runt hans nakna kropp och uttrycket vild nära på galen fick en ny innebörd! Det såg ut som hans blick såg "ljuset i tunneln"!

Om ström har ett ljud så sprutade det ur honom på ett härligt angenämt sätt!
Om den mannen dör där uppe på scenen är jag först upp och prövar att återuppliva honom, det finns all anledning att hoppas att han ska leva jäkligt länge till!
 ...men jag var orolig för honom!

Sångaren gav naturligtvis också mycket proffesionellt järnet och for runt som ett litet kraftpaket och sjöng på sitt karaktäristiska vis.

Tyvärr hade jag bara min mobil att fota med och den är kass men jag tycker att vi stod väldigt bra och nära utan att det var trängsel.
Kanske berodde det på att publiken till stora delar bara var mogen, harmonisk, rockande och lyckliga!

Jag är nog inte rätt person att återge mer ingående om just den här konserten var en av deras bättre eller sämre eftersom jag aldrig sett dem tidigare men jag är fullkomligt nöjd själv och jag tyckte om vad jag såg och hörde och hade det super!

Utöver konserten var vi ett stort glatt trevligt gäng som åt och drack ihop på söder innan och även efter....
Nu är klockan 11 på morgonen och solen skiner.
Jag äter frukost och skall strax ta på mig varmt och gå ut och promenera!

(Borthys mobiltelefonbilder i detta inlägg).

...Först ska jag bara ut och titta lite på nätet vad mer kunniga människor gav konserten för betyg!


Kommentarer
Postat av: Christer

Härligt med en bra konsert med mycket energi! Jag har sett AC/DC två gånger (men inte den här konserten) och jag tror att de alltid levererar!

2009-02-21 @ 11:41:18
URL: http://christermagister.wordpress.com/
Postat av: sweetmama

Ja det får väl verkligen hoppas att inte gubben trillar av pinn.

Häftigt att dom orkar ändå ;o)

2009-02-21 @ 15:27:40
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hej gumman! Jag tror att Håkan var bättre. Jag är nästan lite kär i dag. ♥

Kram kram!

2009-02-21 @ 19:15:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: amonym

Häftigt! Ett av mina simmarbarn(7 år) hade varit uppe i Stockholm för att hans storebrorsor skulle på konserten. Han var måttligt sur för han inte fick gå MEN han fick kompensation för det igår. Då hade han gått med sin mamma på stan (bröderna hade vägrat att föja med) och gissa vem som kom på stan Angus Young! Gissa om pojken var nöjd? Och gissa om bröderna höll på att avlida av avund. De hade bett om autograf och det enda de hade att skriva på var hundralappar - de hade offrat två och en tröja=) Det var en mycket lycklig gosse som berättade om detta kan jag lova.

2009-02-22 @ 12:11:08
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: janina

bäst!!!!!

2009-02-23 @ 21:29:41
URL: http://janinaspicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0