Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag blir alltid så förvånad när det händer....

Det händer väldigt väldigt sällan.
Att jag blir sjuk.
Sist jag minns att jag var jäkligt sjuk var för några år sedan. Kanske har jag varit hängig och förkyld någon gång sedan dess men inte är det mycket och ofta.

Inte för att det är speciellt synd om mig den här gången heller.
Jag var ju ledig i tisdags och jag var ute i solen nästan hela dagen och promenerade och hade det allmänt kalasbra.

När jag kom hem trodde jag mig ha lite hangover från dagen innans nattpass då jag kände mig trött.
Sov en timme.

Sedan blev det problem på onsadagsmorgonen.
Allt blev fel.
Jag fick i väg barnen till skolan, jag kom i väg till jobbet men jag var inte mig själv och glömde matlådan och handväskan hemma.
Kände mig så fysiskt trött bara.
Klarade bara hjälpligt av jobbet och innan lunch bad jag att få lägga mig i personalens vilorum en liten stund.

Efter lunch erkände jag mig besegrad och sjukskrev mig och gick hem.
Jag fattar inte att det ska vara så svårt för mig att sjukskriva mig?
På något sätt tror jag att alla tänker att jag lurar dem och maskar....

Hur som helst, det var ett bra val att gå hem.
Jag har sovit dag som natt nästan i ett sträck sedan jag gick hem från jobbet i onsdags, alltså drygt 3 dygn. 

Har annars inte mått så dåligt eller varit förkyld eller så, bara inte kunnat hålla mig vaken.
Det är inte likt mig.

Nu vaknade jag spontant strax innan 07.00 på lördagsmorgonen. Lite ont i höftbenskammarna och ryggen och med röda kinder vilket brukar vara ett täcken att jag har lite feber.

Jag har inte ens öppnat bloggen och datorn på hela veckan....
Jag har ju inte ens bloggat förra helgens händelser men jag har påbörjat de inläggen så jag får väl se om jag kommer till skott snart!

Ska se om det nu går att normalisera livet lite eller om jag snart somnar igen.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Usch, det går mycket konstiga förkylningar nu, själv har jag en varannan-dags-variant. Superdrygt! Varannan dag är man normal och varannan dag hängig.

Fortsätt att krya på dig nu och jag har saknat dig på bloggen. Tänkte i morse att det var länge sedan du skrev något nu.

Kram kram!

2009-02-07 @ 17:47:46
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Läser och läser och tittar på bilderna och tycker det är jättekul att se bilder på dina vänner. Skriver till dej som jag skrev till "Söstra din" läser varje dag men kanske inte skriver kommentarer.

Hoppas bara att Du snart mår riktigt bra igen.

Kära Far och jag trodde idag att vi fått värsta sorten av Grå Starr när vi körde till Gnesta i ärenden, men det var "bara" vanlig dimma!

2009-02-07 @ 17:53:20
Postat av: cirocco

Hej! Kul att du är på benen igen, krya på dig!

2009-02-08 @ 20:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0