Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag tar det från här och nu.

Nu struntar jag i att jag inte hunnit blogga i kapp!
Jag har liksom tänkt att snart.....så kommer jag bara sätta mig ned och blogga i kapp.
Nu skiter jag i det och tar det här i från där jag är nu.

I morse vaknade jag pigg och glad till en studiedag på firman.
Innan jobbet och efter det långa badet tog jag en liten morgonpromenad och mötte sedan N utanför garaget klockan 07.20. Väl framme vid firman tog det nästan en halvtimme för mig att få tag i en parkeringsplats och en parkeringsbiljett!

Undervisningen var en heldags introduktion om våra nyinköpta dialysapparater som vi börjar köra från och med nästa vecka.
Ska bli trevligt med lite nya maskiner men man känner sig alltid tafflig och allt går långsamt i början.
Eftersom jag är lite tävlingsmänniska kommer det nog inte dröja länge innan jag börjar klocka mig själv på behanlingsförberedelsena om jag känner mig själv rätt. Göra det tråkiga pillriga/jobbiga lite roligare!

Fullproppad med information och prova på ramlade vi ut från firman vid 16-tiden.
Jag åkte hem och sov 15 minuter innan jag gick över till Syrran.

Hon hade gjort så fint med massagebänken mitt i rummet, levande ljus, doftande oljor och spa-musik.
Hon värmde handukar med värmedynor inför behandlingen vilket var helt ljuvligt! Att komma utifrån kylan in i värmen.

Jag fick en kopp te och hon tog min sjukdomshistoria för att öva sig.
Det gick fort eftersom jag är och alltid har varit helt frisk.
(Jo...lite manisk kanske men det har ju inte så mycket med massage och musklerna att göra).

Sedan fick jag en 2 timmars helkroppsmassage och den sista ansiktsmassagen är jag knappt medveten om för då sov jag så sött så mellan varven!
Fattar ni vad skönt och syrran har blivit så duktig på så kort tid! (Hon går ju på Axelssons och lär sig detta halvår.)

Plötsligt var klockan 19.30 och jag travade över till J och barnen.
Katten Z hade ont i tassen men verkade ändå vara vid gott mod.

J och jag slog oss ned vid köksbordet och deklarerade tillsammans vår husförsäljning från förra året.
Inte helt enkelt att minnas allt men vi fick i hop det ganska bra.

Nu till en annan sak.
I förra veckan fick jag mina bänkskivor i köket bytta till svarta vilket var mycket snyggt.
En kille skall snart dyka upp och montera en ny sparksockel under bänkarna också.
När de bytte bänkskivorna tog de bort det gamla kaklet i samma veva.

Jag och N åkte i väg och bestämde ett nytt kakel som vi tror skulle passa hos mig nu. En knallröd stor glasmosaik med svart fog.
Nu var det så olyckligt att jag slarvar bort lapparna där ordernummrena står på så jag har inte kunnat lämna in min beställning till kakelsättaren som själv vill köpa ut varorna.
Slarvigt som fasen av mig!
I morgon innan jobbet måste jag åka tillbaka till kakelhandlaren och göra om proseduren.

Nu ska jag ta mig ett bad och gå och lägga mig. Är trött.
I går kväll blev det lite sent men väninnan E kom förbi och vi satt och pratade över några koppar te.
Sådant är alltid trevligt när det blir spontant!

Kommentarer
Postat av: Mariasharmoni

Kan gissa att du sov djupt i natt :)



Välkommen åter! / kram

2009-02-11 @ 06:03:20
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Näää, jag blir inte ett dugg avundsjuk på dig som har en syster som går på Axelssons och dessutom bor nära... suck

Skönt att det börjar reda ut sig med en massa fixande och "måsten". Själv blir jag också stressad då jag har en massa grejor som måste göras, huvudet och hjärnan går på högvarv. Nä, det är bättre att göra en rejäl lista och sedan bocka av.

Snart får jag åka hem från jobbet till en ledig torsdag, så skönt! :)

Kram kram!

2009-02-11 @ 15:53:27
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0