Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Njuter av att vara asocial idag.


Underbara katten Zigge kan verkligen konsten att ta det lugnt och njuta!

Det händer mig inte ofta men idag känner jag mig bara asocial i största allmänhet.
Jag vill bara vara ifred och i tystnad.

Inte alls så att jag känner mig trist och låg på något sätt men jag vill bara vara i lugn och ro.

Min snälla syster ringde och sade att jag kunde få komma och få en massage hos henne men inte ens det ville jag ge mig ut för att få njuta av.

Känner mig inte sjuk eller på något sätt fel men jag vill bara vara ensam idag.

När jag tänker på det så är det ganska länge sedan jag hade helt ensam lugn tyst dag där tiden bara var min.

Mycket av den tiden som förut var lite lugnare soft-tid går nu för tiden åt till mina promenader och motionspass av olika slag.

Det tar trots allt tid att gå upp emot 25 000 steg om dagen.
Jag märker att det är av godo för mig på alla plan och jag känner mig pigg och stark men det måste också blandas upp med vila utan krav.

Man hinner tänka mycket när man promenerar och det är ju härligt men i bland måste det få vara tyst i skallen.

Jag har svårt att säga att jag behöver vara i fred.
Hur kan man tacka nej till jättekul saker med vännerna eller att få massage av syrran?
Det är mot min natur!

I dag har min kropp och min knopp bestämt att jag ska vara ifred och vila.
(Fast jag tänker gå promenad ändå. Jag har blivit beroende :-D)

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag vill ju ofta vara ifred när jag är ledig. Tror det beror på att det är så intensivt med många människor omkring mig på jobbet och i föreningslivet. Jag behöver egen- och ensamtid för att ladda upp.

2009-02-25 @ 17:45:21
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: C a m i l l a

Mmm, jag ÄLSKAR att vara själv. Det är så himlans skönt!

Hoppas du fick en lugn och skön dag!

Kram kram!

2009-02-25 @ 19:16:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Såååå go han ser ut, Zigge? Har Du läst "Små citroner gula" av Kajsa Ingemarsson? Den är faktiskt riktigt mysig den boken och det har skvallrats om att den ska bli film.

Det glädjer mej oxo att även Du tycker det är skönt med lugn och ro för det behöver man ibland.

2009-02-26 @ 09:17:43
Postat av: Mor

Glömde skriva att det var jag, den ömma modern, som skrev nyss.

2009-02-26 @ 09:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0