Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Har fått bloggsug igen!

Mörkt utanför fönstret.
Mysigt.
Stor kopp med morgonkaffe på bordet. Knattrandet från mitt tangentbord accompanjeras av köksfläktens väsande bakgrundsljud.

(Endera har fläkten börjat haverera eller så är det jag som börjar få hörseln tillbaka för jag minns inte att åbäket förde så hiskligt liv när jag flyttade in här.

Nu för tiden måste jag stänga dörrren till sovrummet när jag ska sova för att inte få tinnitus på fläktsällskapet.
Det kanske är positivt att jag hör bättre igen...men jag tänker byta fläkten!
....och stoppa in en kudde i självdraget i den!
Förstå fastighetsskötarens och sotarens miner....
Sådant gör man bara inte!)

Jag fick en jäkla lust att börja blogga ordentligt igen. Vet inte varför men jag bara känner att jag vill ha tillbaka det på en närmare nivå. Alldagligt skriva ned både viktiga saker och skitbladder om fläktar t ex...

Då, i förrgår när jag skrev sist. Jag fixade allt på min lilla lista innan klockan ens var 11.00!
Det är bra med listor och framför allt bloggen där man kan tydliggöra sina hjärnspöken så att de blir små och hanterbara i stället för stressande.

I går var en mycket bra vardag.
Jag har en ny jätteduktig student att ta hand om och nu känns det helt annorlunda bara jämfört med ett år sedan med sådana uppgifter.
Jag är mer med i matchen igen.
Förut, under skiljsmässoåren körde jag jobbet på så mycket autopilot som jag tidigare skrivit hundratals gånger.
Nu börjar jag vilja och kunna engagera mig igen och har önskemål att göra bra jobb varje dag.

Som sagt, arbetsdagen igår både med och utan student gick bra.
Direkt efter jobbet möttes jag, P och JH i omklädningsrummet för att i gemensam trupp promenera till vårt nya fina personalgym som är gratis för oss!
Vilken otrolig förmån!
Det var ett tag sedan sist nu och jag kände mig lite nervös men vi skred till verket och kämpade på i 75 minuter!
Yes! Äntligen, nu är vi och jag på gång igen!

Var hungrig som en häst när jag kom hem och åt därefter fast lågkalorikäk så det var ingen obehaglig matorgie på så sätt som pajjade den bra dagen.

Somnade totalslut vid 21.30 efter lite fridfull tid i soffan.

Japp, så var man vaken vid 05.00 igen.
Lite öm i kroppen men vid bra känsla.
Känns ju lite maniskt att gå ut och gå nu så jag tar nog ett bad i väntan på dagsljuset.
Jag jobbar kväll och har hela förmiddagen på mig för att promenera eller göra vad jag vill!
Trevlig dag!

Ett stort grattis till min bloggkompis Camilla som fyllde ett år visare igår!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Tusen tack! =) Och snart är det din tur. ;)

Är det bara jag som vill höra vad som händer i ditt liv på det privata planet? Är du lycklig singel? Kär och galen?

Hur som helst låter det ju som om du mår bra och jag blir så glad då du skriver att du vill börja blogga flitigare igen.

K r A m!

2009-02-13 @ 11:11:26
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nicke

Haha ja kanske det ^^. Jag får ta och ta det positivt :). Hur är det med dig då annars?

2009-02-13 @ 12:58:10
URL: http://leadfed.blogg.se/
Postat av: Khalied

Hej vad du hinner med saker och göra kvinna. Du är otrolig va försiktigt med själv och det är bra att du börjar reflektera över dig...



Stor kram S på dig...

:-)



Jo en kram på alla hjärtans dag ju måste du få ju ...

2009-02-13 @ 14:21:50
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Åååå vad härligt att du har bloggsuget tillbaka igen och skriver om alldagliga ting. Har saknat dina inlägg

Kram

2009-02-13 @ 14:42:41
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: mariasharmoni

Härligt att höra att du är på banan igen :)!!

Trevlig helg önskar jag dej, vi måste stavgånga snart!!

2009-02-13 @ 17:17:05
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: Mor

Vi fick mailen om kaklet både hit hem och till Kära Fars jobb och han i sin tur har lämnat vidare till nåen som skulle höra sej för hos nåen om detta så på den vägen är det nu.

2009-02-14 @ 09:22:25
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej på dig. Kul att du fått tillbaka inspirationen till bloggningen igen, vi saknar dina inlägg.



Nu en helt annan fråga, yrkes relaterad. Hur är ens kroppsliga status om man brutit 3 revben samt bröst benet??? inte tusan kan man köra enduro heller?? Bara nyfiken men då jag själv har brutit ett revben några år sedan och vet hur j-a ont det gör så tycker jag man borde näst intill vara sängliggande med 3 ben av samt ett bröstben (vet inte vart det sitter). Du behöver inte svara men jag är bara lite fundersam.



Ha det gott och Grattis i förskott på födelsedagen. Ett år närmare graven och det är inte kul.... eller så måste jag nog nästan erkänna att nu är nog bästa tiden i mitt liv... så varför gräva ner sig för att man snart är 40 - det är ju nu livet börjar : )

Kram kram

2009-02-15 @ 13:12:15
Postat av: Fia

Vad härligt energisk och positiv du låter. Skönt att få möta våren med en sån livsbejakande inställning.

2009-02-15 @ 21:53:17
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0