Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bestämma om sig själv.

Nu sitter jag här vid frukosten och är redo att gå in i det sociala livet igen.
Har sovit så skönt och långt inatt.
I bland är det bara en stund man behöver i lugn och ro sedan är man på banan igen.


Just nu håller jag på att arrangera en båtresa för vännerna på jobbet.
Vi blir ca 30 stycken och det är ofta mer jobb än vad folk tror att arrangera hur folk ska bo, samla in betalning från alla i tid, beställa vad alla ska äta och få koll på allting.
Låter kanske fånigt men jag vill göra det bra!

Jag har tyckt att det varit lite problematiskt att ha mitt lönekonto som insamlingskonto till resorna vi fixar så nu har jag gjort ett alldeles nytt konto som jag bara skall ha till sådana här evenemang.
Jag borde ha gjort det tidigare.

I går slog jag också in presenter som jag köpt till nära och kära och jag betalade räkningar.

Jag tog en promenad till Konsum där jag köpte en bok på rean "Min väg, mina val" av Göran Persson som jag började läsa.

Den var riktigt trevlig och lättläst.
Jag borde läsa mer böcker som man kan lära sig mer av men jag måste läsa sådant när jag själv får lust.
Under en lång tid nu har jag ju faktiskt varit bara glad att jag kunnat börja koncentrera mig och roas av att läsa igen.

Det är som med idrott....jag har inte lust när andra säger att jag ska, jag vill när jag själv vill!
Jag är nog mycket som en trotsig 3-åring innanför pannbenet ändå.

Det kanske finns en väldigt driftig och stark kvinna inom mig men hon har hållts tillbaka av att hon blir trotsig när hon inte bestämt om sig själv.

Hur kom jag till de här tankarna här och nu i detta blogginlägg?
Fråga inte mig men det är ändå en obehaglig sanning som kom fram för mig.

Vad skall jag göra med informationen som jag skrivit ned här till mig själv?
Det får bli dagens fråga för mig.
Först av allt gäller det väl att våga ta bättre beslut i mitt huvud och ta kommadot över 3-åringen inom mig.

Jag måste också lära mig lyssna på mig själv mer och säga NEJ.
I går sade jag Nej i stort sätt hela dagen och det kändes så bra på kvällen, att jag stått upp för mig själv.

Nog om det nu!
Nu ska jag ta en dusch och sticka iväg till gymet och möta Pe innan jobbet. Känns så skönt och energigivande att börja dagen på gymet! Känns som jag strålar och lever när jag varit där även om det i bland är segt att ta sig dit.

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag tycker inte heller om när andra ska bestämma över mig. De mest avtändande jag vet är t ex när män i min egen ålder säger: "Lyssna nu på pappa!". Kanske är det därför jag föredrar yngre män...?

Jag vill planera, verkställa och utvärdera mitt eget liv själv utan att andra har alltför mycket synpunkter på mitt sätt att leva. För det ska gudarna veta att det är många som har synpunkter på och så har det alltid varit.

Vi borde ses snart! Vi får väl träffas över en kopp örtté nu när du är så där hälsosam och inte dricker vin och annat sånt där onyttigt... :-)

2009-02-26 @ 12:16:57
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: sweetmama

Åååå vad mysigt med kryssning. Det är alltså en privat kryssning inte för jobbets räkning. Smart med separat konto !

2009-02-26 @ 21:09:57
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0