Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ledig kväll!



Syrran ringde och väckte mig vid 14.30 och hon undrade om jag skulle med ut på stavgång.
Självklart!
Reste mig ur min skönhetssömn, på med kläderna och i med lite mat.
Sedan stod plötsligt gossebarnen med far i hallen då de just kommit hem från Dalarna. De skulle hämta och lämna lite saker.
Klockan blev 15.15 innan vi kom i väg på en hård snabb 1,5 timmars stavgång runt sjön.
Folk åker skridskor på sjön och det ser mysigt ut.
Vid en brygga står en skylt som säger "Svag is vintertid!"
Hmmmm....Hur är den då sommartid?
Vem tänker ut en sådan skylt och sedan låter tillverka den? Det måste väl vara kommunen antar jag? Undrar vem som stolt tar ansvaret för denna satsning och dessa skattepengar? :-D


När vi kom hem slängde vi oss oduschade och svettiga i min soffa med Cola light med citron i och tittade på filmen "Sex and the city" som jag fått låna av Madame Veronique.

Jag hade nog för höga förväntningar....tyckte att karaktärerna som jag vid det här laget börjat tycka så mycket om i filmen var lite för tillgjorda, rika och diviga....och jag hoppas att jag har fel men jag tyckte de såg skönhetsopererade och lyfta ut....hoppas jag har fel.
Men ändå, lite bra var den ändå! :-D

Syrran gick efteråt och jag lagade lax till middag.
Sen hoppade jag i badkaret med en kopp te, boken, massor av ljus, doftoljalampa och badsalt.
Ganska bra och skön lördagseftermiddag om ni frågar mig!

Nu har jag jobbat klart mina 6 nätter. Skönt.
I går orkade jag på eftermiddagen efter att jag vaknat inte gå någon stavgång men jag gick ändå en vanlig långpromenad. Har fått ihop galet många steg den här veckan men jag har gått tokmycket, tagit alla chanser att inte sitta stilla!

I går gick jag också lös på att städa mitt sovrum och städa mig själv innan jobbet.
Kroppshåret är nu på sina ställen ett minne blott och jag känner mig befriad och så slät och nästan vacker utan det!
Hälarna är också filade och tånaglarna klippta, ja allt sådant där som det kan vara lite mysigt att pyssla med när man har tid.
Strax börjar vardagen igen. Bäst att ladda batterierna!

Nä, dax för mig att lägga mig och läsa om jag ska kunna vända tillbaka dygnet igen!


Kommentarer
Postat av: Kraka

Kommunen har ingen koll alls! Jag vet var man kan hitta en kommunal skylt som förbjuder skärmflygning under en period till och med den 31:a september.

2009-01-04 @ 09:25:36
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: sabina

Det där såg ju otroligt inbjudande ut! Ska nog fixa ett liknande bad efter promenaden! Njut och måbra! Kramiz

2009-01-04 @ 12:52:48
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Så härligt det låter med stavgång och ett varmt bad!!

2009-01-04 @ 13:04:24
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mor

Ser jättemysigt ut med ljusen vid badkaret.

2009-01-04 @ 18:43:58
Postat av: britten

mmm härlig dag..Gott nytt år..

2009-01-05 @ 14:38:13
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Ser skönt och mysigt ut!!!

ibland önskar jag att vi inte hade tagit bort vårt badkar :-)



// Lisbeth

2009-01-09 @ 23:33:18
URL: http://vipelyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0