Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mår så bra här och nu!

(Farmor! Tack så jättemycket för skivan! Snart är det dax! AC/DC-konserten alltså!)

Jag har haft en så bra och skön helg.
Jag har känt harmoni och helt naturligt mått bra i nuet!
Kanske är löjligt att skriva men när man är ute och går så mycket som jag varit så har jag haft tid att reflektera en del.
Jag har inte behövt tänka efter så värst mycket, det känns helt enkelt bra innifrån!
Jag är inte på flykt från något och jagar inte till något.

Fick nyss ett kvitto på det från utomstående också.
Tog en promenad till frissan i granncentrumet.
Rev av mig mössan och bad en för mig okänd frissa klippa mina toppar etersom det var evigheter sedan.

Hon arbetade på i tystnad men plötsligt sade hon: Det syns att du mår bra, ditt hår har en jättefin kvalitet och det kommer inifrån, tro mig, det går inte att åstadkomma utifrån!

Tror inte hon sade det för att smöra, hon verkade inte vara typen för det.
Tandhygienister brukar tjata om att man använder tandtråd för lite och frissor att man klipper toppparna för sällan.
Den här frissan frågade om jag åt vitaminer eller hur jag bar mig åt.
Jag sade som det var: Jag har kommit i fas. Jag sover, motionerar och mår bra just nu....och jag äter Berocca.
Nog om det men man måste peppa sig med positiva saker.

Jag har som sagt haft huset fullt av barn i olika konstallationer hela helgen. Det har varit mysigt.
Så ofta det funkat har jag stuckit ut och gått med eller utan stavar.
På lördagskvällen tittade jag på film: Den engelske patienten.


Jag behöver nog inte säga att den var väldigt bra.

I dag när jag var i granncentrumet gjorde jag tyvärr av med lite pengar.
Länge har jag tittat på sådana där skor med rund sula som skall vara så stärkande för muskulaturen och så bra för hållning och massor av andra saker.
(klicka på bilden så kan du läsa info om skon.)

De har varit jäkligt dyra så jag har inte tidigare köpt.
I dag var det halva priset på dem så jag köpte sandalvarianten att ha som arbetsskor på jobbet.

Det var halva priset för att de skulle komma in i vårens färger men för mig funkar svart alldeles utmärkt!
Ska bli spännande att prova. Någon som har erfarenheter?
Jo, jag vet, riktigt fula är de!

Sedan köpte jag lite träningskläder, en hårtoning som hette choklad och en hårinpackning på H&M, det fick jag för mig att jag var värd....

Ska snart slänga mig i sängen och läsa alt. sova en stund då jag vill vara i gott skick till natten då jag ska jobba.

I kväll kommer äntligen N hem och det ska bli så trevligt att träffa henne igen.
Har varit uppe hos henne med lite mjölk, bröd och pålägg som hon kan ha till frukost, det är ju så trist att komma hem trött efter lång resa till ett tomt kylskåp.
Köpte också en bukett tulpaner som jag ställde på hennes köksbord.
Hoppas att hon känner sig välkommen hem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ja såna skkor har jag också provat de är roliga att gå i men man kan få träningsvärk om man går för länge innan man är van.

Lite för dyra för min plånbok just nu bara....

2009-01-12 @ 17:27:32
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Kraka

Nu har jag hittat en brustablett som inte smakar lika illa som Berocca. En som faktiskt är god!

2009-01-12 @ 17:52:11
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: cirocco

Låter helt underbart! Skorna/sandalern var speciella, ska bli intressant att höra vad du tycker om den. N har verkligen en härlig vän!

Snart kommer nog något kilo att försvinna, ha det gott!

2009-01-12 @ 18:33:48
Postat av: C a m i l l a

Vad härligt ditt liv låter för tillfället! :) Det är bara att surfa på må-bra vågen och njuta!

Själv har jag yogat i dag efter jobbet och känner mig lagom loj. Kvällens nöje är att kika i Sembokatalogen och kanske preliminärboka något till sommaren, Kroatien i så fall.

Kram på dig! Vad gulligt av dig att fixa frukost och tulpaner till din kompis.

2009-01-12 @ 19:45:36
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Fniss! Ja, släng besticken, och i rätt återvinning!

Vi var på IKEA igår och försökte få tag på fler lika gafflar men dom fanns bara som desertgafflar i ensamförpackning.Trivs jättebra med det nya! Vi köpte även lite nya helblå tallrikar å en pastakastrull med hål i! Vi har blivit sååå moderna vi! Fniss igen!

2009-01-13 @ 08:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0