Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Motion vecka 2! (Nöjd!)

(MIna steg, bild från Tappa.se)


Jag har ju haft barnen denna vecka och då är det lite svårare att få till egentid för motion.
Ändå, fy fasen vad jag har slitit för alla stegen.
Jag har gått och gått varje möjlig stund!
Jag har kämpat och jag hade inte kunnat göra veckan bättre för på latsidan har jag inte legat!
Jag är mör i hela kroppen och har ätit perfekt men tyvärr ingen större viktnedgång att skryta med. Antar att det är en platå! (Tycker ändå att kroppen börjar omformas och kännas annorlunda, något börjar hända!)

Måndag: 13.669 steg ( -10 grader kallt ute, för kallt att vara ute längre stunder i taget.)

Tisdag:  20.894 steg.

Onsdag: 18.006 steg.

Torsdag: 13.048 steg + 1,5 timme i gymmet inkl 2 km löpning på bandet. (Hade inte stegräknaren på i gymet.)

Fredag: 21.203 steg + simmat 1 km.

Lördag: 18.217 steg inkl 1,5 tim hård stavgång!

Söndag: 25.366 steg inkl 1 tim promenad på fm och 1,5 timmes stavgång på kvällen.

På Tappa.se får man också svart på vitt i staplar och diagram sin kaloribalans.
Ovan ser ni min.
De röda staplarna är de kalorier som jag ätit.
Den gröna stapeln är min normalmetabolism uträknat efter normal rörelse, ålder, längd och vikt. Min ligger på strax under 1500 kalorier.
De blå staplarna är "intjänade" kalorier som jag kämpat mig till med dagliga steg och motion.
Rent teoetiskt har jag ju gjort av med massor av kalorier och borde gå ned i vikt.
Rent teoretiskt måste man göra av med 7000 kalorier för att gå ned 1 kg i vikt.

Jag kämpar vidare!

Kommentarer
Postat av: sweetmama

Hej



Du har en Award att hämta hos mig!

2009-01-11 @ 22:30:56
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej. Vad du är duktig som kämpar på. Och så som du håller på måste du ju märka resultat på kroppen. Och du vet säkerligen att muskler väger mer än fett!! men jag vet att det är lite svårt att tänka i de banorna när man står på vågen, men försök tänka så också.

Kram Anne

2009-01-12 @ 10:09:34
Postat av: Mor

Jag vill inte läsa om alla jävla steg som tas! Tycker det är tråkigt! Tycker det även är tråkigt att gå mer än nödvändigt, då jag har mycket roligare saker att göra. Sen tycker jag inte att jag har nåt vesäntligt att blogga om och funderar alltså på nedläggning.

Sen finns det dom som säger att dom är inne och tittar på min blogg, men inte skriver någon kommentar. Man kan ju inte skriva bara för skrivandets skull? DET MÅSTE JU GEEEE NÅGOT. /Amen

2009-01-12 @ 15:07:21
Postat av: keit

Det där verkar vara nåt förr mig med ska genast kika in sidan. :-) Tack för tipset. Kramen

2009-01-18 @ 09:52:00
URL: http://vackranaglaristhlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0