Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Skål för harmoni i nuet 2009!


Skål för harmoni i nuet 2009!
Visst låter det patetiskt...klingar 40-årskris så det stänker om det!
Men det är precis så det känns att jag vill ha det 2009!

Min kris är över och jag öppnar upp för nuet och mår bra i det.
Jag har ingen akut strävan att jag ska gå till något eller i från något.
Det är bra som det är!

Många säger: Ring ut det gamla! Hej då 2008, det var ett skit år!
 ....Men så känner inte jag.

2008 var mitt livs hittills (åtminstone god konkurent till år 2007) svåraste år tror jag men det har också givit mig så mycket.
Jag kan inte tänka mig att ha varit utan det här året och de erfarenheter som det fört med sig. Årets händelser har så här sett i backspegeln faktiskt också givit mig ett ordentligt uppsving i min självkänsla och min personliga utveckling även om det finns mer kvar att önska där naturligtvis :-D

Som en snabbresumé kan man ju säga att det var året vi ofentliggjorde att vi skulle skilja oss.
Barnen fick veta det och allt vad det innebär.
Vi arbetade så hårt med huset som vi under våren sålde.
Det var en stor sorg och ett jättejobb. Jag var hårt pressad inombords hela första halvan av 2008.

Jag fick min lägenhet i mars men J fick ju inte sin förrän i juni. Vi beslutade att flytta från huset samtidigt, alltså i juni.
Livet stod med ett ben i varje läger hela våren.
Avsluta det gamla livet och att försöka skapa ett nytt.
Hitta tilltro till att man skulle klara det på ett bra sätt.
Man är inte så kaxig då när man inte vet hur framtiden ser ut.

Sommaren, den blev ju inte så tokig och hösten med Egyptenresan och slutet på året har verkligen känts som man har nått en vardag och ett lugn, fått konturer igen. 
Hittat former för samarbete och för det nya livet.

Sedan allt positivt!
Jag hade förmånen att få ha min livscoach så länge jag behövde honom! Vilken gåva!
Jag har lärt mig se så mycket med hans hjälp.

Darr, den eviga livsföljeslagaren. Utan henne och hennes stöd...vad hade jag varit?
Som vi har diskuterat livet så gott som dagligen!

2008 har fört med sig att jag har börjat öppna mig för människor jag känner förtroende för, om viktiga saker. Jag har fått så mycket tillbaka!
Jag har haft en mkt hög skyddsmur tidigare.
Jag tror folk har uppfattat mig som väldigt öppen...men de var de som inte kände mig som kände så eftersom jag kan prata vidt och brett om saker som är utan verklig betydelse.
Nu har jag börjat öppna mig.
Jag har som jag sagt tidigare haft svårt att ha tjejkompisar. Det har berott på att i kontakt med tjejer måste man ge av sig själv och dela förtroenden.
Jag har inte varit mogen för det men nu har det hänt saker i mitt liv, jag börjar få nära tjejkompisar och nära killkompisar och det är en sådan stor glädje.

Det är svårt att få nya vänner i vuxen ålder. Jag har fått flera väldigt betydelsefulla detta år.
Främst vill jag tala om hur otroligt betydelsefull "den inre cirkeln" blivit för mig.
Det känns som jag fått nya syskon. Talle, M och N, jag är så otroligt glad för det vi bygger upp och allt kul vi gjort det senaste året.

Mina sista ord för 2008 får N.
Tänk vad otippat! Jag har fått en till bästis! En syster! 
Innan 2008 hade jag knappt en aning om vem du var och nu kan jag knappt vara utan dig i vardagen 2 veckor ens!
Jag är så otroligt glad för vår vänskap och jag hoppas att den kommer finnas kvar lifetime!

Jag glömde en sak.
Jag har ju verkligen börjat träna och uppskatta det under andra halvan av 2008. Inte att förglömma!

Det känns som mitt liv gå mot bara positiva saker och hälsa, glädje och harmoni står i fokus.

Jag känner inte att jag behöver så väldigt många löften om att bryta dåliga vanor, jag har inte så många dumheter för mig helt enkelt!
(Okay, jag kan sluta avbryta folk som pratar...det är ohyfs... :-) jag ska skärpa mig!)

Förändringar jag verkligen vill göra gör jag eftersom och jag tycker jag har mycket energi, motivation och jävlaranamma att göra allt jag bestämmer mig för.

Jag hoppas att alla jag känner skall få må bra och vara friska nästa år och självklart hoppas jag på fred ute i världen också men det styr man ju inte så mycket över tyvärr...

Jag går med nyfikenhet och hoppfullhet in i 2009 och hoppas det blir ett riktigt fint år!

Gott nytt år till er alla!

(Så här skrev jag förra året....jag tycker att det blev som jag hoppades.)

Jag tar med mig dessa ord från 2007 års nyårsinlägg: 365 nya dagar att fylla med liv!

Kommentarer
Postat av: challe

vackert skrivit tjejen... du andas energi i din text ser jag:-)



du annar inte vad mycket energi du bär med dig i dina texter. Kan tänka mig att du bär med dig dem i ditt arbete. Du du sprider glädje o energi runt omkring dig.



Hörde ett underbart citat idag på radion det lyder att ligger trygga i hamn men dem är inte byggda för det...



du låg i hamn länge nog o nu är du ute till havs ... hissa alla dina segel nu sätt på spinakern låt vinden fånga ditt skepp segala o njut...



Gott nytt år på dig kram o puss på dig vi hörs ...

2009-01-02 @ 01:42:51
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Det låter som 2008 blev ett jättefint år för dig, efter en turbulent inledning där...

En fördel med singellivet är att man har mer tid/egentid att umgås med sina vänner och det är ju onekligen trevligt!

Hoppas att 2009 blir minst lika bra hos dig och trevligt att du är med i min lilla klubb... ;)

Kram och ha en fin dag!

2009-01-02 @ 08:34:44
URL: http://www.camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mor

Har läst och förstått och är glad för din/er skull.

Det kändes även tungt för oss ibland men inte nu längre.Alltså det känslomässiga alltså, inte annat.

2009-01-02 @ 08:56:44
Postat av: sabina

Kul och läsa! Vi får hoppas 2009 blir ännu bättre...

2009-01-02 @ 11:03:20
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Kraka

Gott nytt år vännen! Hoppas vi snart kan få tid att umgås lite mer.

Kram!

2009-01-02 @ 21:22:15
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Anonym

Vilken lycka!

Ser att du fått ut mycket av år 2008.

Jag håller med man ska inte bara glömma ett helt år måste väl innehålla någon liten ljuspunkt för de flesta av oss att minnas tillbaka till även om livet ibland känns hårt.



Jag vill göra ett tillägg.

Tack för en inspirerande blogg. Jag läser hos di så ofta jag kan och hoppas att din gnista ska smitta av sig lite på mig. Du verkar alltid så motiverad.



Kram och önskar dig ett gott nytt 2009

2009-01-03 @ 21:37:29
URL: http://sweetmam.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Tack för att du delade med dig av ditt 2008! Hoppas att ett nytt och rikt år väntar. KRAM!

2009-01-03 @ 23:23:55
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0