Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ledig fredag i harmoni och solsken.

Vaknade till en ledig fredag vid 06.30. Väckte lillgrabben (stora hade sovmorgon) och när det blev dax för honom att gå till skolan följde jag honom.
När jag tittade på termometern visade den -6 grader.
Jag klädde mig riktigt varmt och vi gick i väg. När jag lämnat honom fortsatte jag på en timmes morgonpromenad.
Det var bara det att det kändes väldigt varmt för att vara minusgrader?
Tänkte inte så mycket på det, pratade i telefon nästan hela vägen.

Anlände hem ångande med öppen jacka och avsliten mössa.
Tittade på termometern som faktiskt visade + 4 grader! Jag hade tittat fel!

Skickade i väg stora grabben till skolan och slöade runt lite.
Utanför fönstret sprack det upp till blå himmel, solsken och snösmältning.
Kändes som vår!

Jag packade ryggsäcken med badkläder och propmenerade ut i solskenet en timmes omväg till badhallen där jag i en nästan tom simhall simmade 1 km.

Ensam i ångbastun.
Gjorde hårinpackning och stretchade.

När jag kom hem invaderads jag och hemmet av 4 pojkar.
Mina 2 egna och 2 små kompisar.

De bestämdes att de skulle sova kvar och jag serverade dem marinerade lövbiffar, pepparsås och klyftpotatis.
Till efterätt glass med chokladkross och sedan mulade de popcorn hela kvällen.

Jag tittade på Lets dance och det var en lugn och mysig kväll.
De små översovarna är så artiga och fina pojkar så det har varit så lugnt och trevligt.
I detta nu har de vaknat och de pysslar inne på rummet.
Själv har jag tagit ett bad och äter frukost.
Om 30 minuter ska jag möta syrran och vi ska stavgå ett varv runt sjön.

Anne, grattis på födelsedagen!
Din blogg försvann? Var tog du vägen? Vet ju inte om du finns här och läser längre men..., om du gör det, Grattis!


Kommentarer
Postat av: Anne

Tack så mycket, att du kom ihåg. Jag tog bort bloggen för jag känner att jag hinner inte riktigt med den. Men jag läser din vareviga dag, du skriver så bra, roligt, med eftertande, och vardagligt och jag blir peppad av allt ditt motions prat så jag börjar nog snart också med mer än lite stavgång då och då.

Återigen Tack så mycket och Kram

2009-01-10 @ 10:22:58
Postat av: cirocco

Roligt att du fortfarande ligger i och tränar så mycket, dessutom väldigt varierat! Ät inte för lite bara då börjar kroppen snåla. Ha en bra dag!

2009-01-10 @ 19:56:32
Postat av: sweetmama

Nä nu måste jag leta reda på mina stavar och stegräknare till i morgon. Blir så peppad när jag läser hos dig att jag skulle kunna springa ut nu på en gång....om det inte vore mörkt och snart mitt i natten vill säga. Får bli i morgon istället.

Natti natti

2009-01-10 @ 23:33:04
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0