Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hemma är bäst men nu vill jag semestra!


Det bästa är nog morgonkaffe med rostat bröd då man sitter vid ett öppet köksfönster och hör sovande barn :-) och fåglar som kvittrar.
Det blir en vacker dag.
Himlen är blå idag igen.

Det var ganska skönt att sova i sin egen härliga säng i förrgår men det var inte enligt min plan så därför var jag inte med på noterna.
Vi tittade som sagt på film, jag, Syrran och barnen: "Vi hade i varje fall tur med vädret, igen".
Tyvärr, den fick inga stående ovationer från mig men jag kanske är knusslig med lovorden...

Nästa morgon, alltså igår så tog vi sovmorgon när regnet öste ned.
Barnen ville ha bacon och ägg till frukost och det var verkligen gott och länge sedan.

Killarna gick till kompisar och jag drog igång en städning.
Alltså det var inte det att det var stökigt men jag fick en längtan efter att ha det helt rent och fräsht när vi kommer hem, du vet så där så man tycker riktigt mycket om att komma hem!
...Eller ivarje fall att det är helt okay att komma hem och jobba igen.

På eftermiddagen samlade jag in kidsen från deras kompisar och stängde på nytt dörren till en ren lägenhet och vi satte oss i bilen. Vi åkte tillbaka ut på landet till hembyn till mina föräldrar i hjärtat av vackra Sörmland.

Ju längre vi åkte ju bättre blev vädret och när vi var framme var det i det närmaste blå himmel till skillnad från ösregn i stan.

Vi åt god middag och mötte sedan Darr och hennes barn som också åkt på besök till hembyn. (Darr har ju sina föräldrar i samma by eftersom vi är uppväxta tillsammans.)

Vi gick ned till Stenmans och barnen badade. 
Efter det bänkade vi oss allesammans i Mor och Fars tv-rum där Far fick massage av Syrran på massagebänken samtidigt som vi andra sjöng till Allsång på Skansen.

Vi avslutade kvällen med jordgubbar och gräddmjölk.
Jag hade svårt att sova.

Jag måste trots allt ha somnat för jag vaknade mycket vättre till mods nu på morgonen.
Som sagt, solen skiner och idag blir det en baddag!

Just nu sitter Farsan utanför köksfönstret och ljuger för min äldsta son om hur mina och Syrrans ökenråttor blev så gamla att de gick med rullator i buren! Ha ha ha...det är Farsans historier det!

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag blir alldeles varm när jag läser om din härliga semesterdag. Hoppas resten av semstern blir lika fin!

2009-07-09 @ 20:08:51
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0