Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är bra!

I morse när jag kom hem från jobbet kände jag mig riktigt sömnig för ovanligheten skull. Så där behagligt bra sömnig. Jag somnade nog direkt tror jag. Från midnatt fram till morgonen hade jag lyckats gå ihop 15.000 steg vilket är riktigt bra.

Jag vaknade helt utsövd och mosig klockan 15.30.
Hängde tvätt och rev ur sängen för att tvätta lakan.

Mötte efter frukost syrran och vi gick 8 km stavgång i ett rasande hårt tempo.
Åskan hängde i luften. Snart kommer regnet.

Eftersom jag är så lat just nu så gick jag till pizzerian efter detta och beställde 2 sallader. 
En som jag åt där och då och en som jag ska ha på jobbet i natt.

Låg i badet och läste till dess jag var tvungen att ila iväg till jobbet. Det kanske låter märkligt men det har känts som en bra dag, jag känner mig stark och riktigt på gång!

På väg hit i bilen spelade Bandit U2 "With or without you" och jag sjöng och levde ut hela registret.

Motion vecka: 29! Stegräknaren är på igen!

 (Antal steg i 1000-tal.)

Måndag: 29.815 steg inkl ett raskt varv runt sjön.

Tisdag: 16.861 steg + 45 min i gymmet ink 2 km på löpbandet då jag ej hade stegräknaren på.

Onsdag: 32.194 steg.

Torsdag: Tyvärr bara 15.657 steg.

Fredag: 20.280 steg inkl ett riktigt raskt svettigt varv runt sjön.

Lördag: 23.415 steg plus 1 tim i gymet inkl 3 km på löpbandet (utan stegräknare i gymet).

Söndag: 32.375 steg inklusive 8 km hård stavgång!

Röda staplar är antal kalorier som jag ätit. Gröna staplar är min basalmetabolism och det blå är intjänade kalorier pga motion.) Tappa.se

En riktigt bra vecka!


Kommentarer
Postat av: Marialivet

Shit vad stavgången tog!! Nu är vi på G igen!!!

2009-07-20 @ 09:19:24
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: pappa B

Hej min lilla bantarvän.

Vad glad jag blev att se dig inne hos mig då jag startade upp semestern. Tyvärr så fungerade inte USB-pinnen lika bra som den andra och därför får jag nu efterberätta våra upplevelser. Ser på din nya bild att jag inte behöver spara tubsockorna så jag slänger dem idag s Kul att du mår prima och jag hoppas verkligen att vi kan fortsätta träffas, åtminstone via bloggen.

Hoppas att din semester blir fin och jag ser att din stegräknare håller högt tempo. Jag körde två verkligt bra veckor men den här sista har det mest blivit stillasittande samt bil och tågtransport. Börjar om idag på ny kula och vågen står fortfarande (trots utebliven självplågning) kvar på 91 kilpo och magmåttet har minskat till 100 cm.

kram

2009-07-20 @ 12:06:08
URL: http://www.ojohan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0