Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Förstår nyvaket att det har blivit sommar.

Nyvaken till en ledig dag!
Hemma igen.
Jag sitter på balkongen med datorn, solen har inte ännu hunnit runt husknuten så den bländar mig men himmlen är lovande blå och utan att utge mig för att vara Pholman så kan jag lova att det blir en riktigt fin dag!

Har haft lite svårt att förstå att sommar och semestrar är här.
Jag har inte tagit in det ännu utan förträngt det när jag varit i Oslo och vi jobbat nästan all vaken tid. Innan det var det ju bara regn hela juni...och oro för min del.

62,25 tim fick vi i hop från tisdag kväll till Söndag kväll. Ganska skapligt men det hade säkert gått att arbeta mer men jag orkade inte ta ut och ihjäl mig.

Hela förra dygnet är som en dimma.
Vi slutade jobba vid 22.30-tiden på kvällen och gick hem till vår lägenhet och städade den och packade.
Vi var rejält trötta efter att bara sovit några timmar på dagen efter nattpasset och innan kvällspasset. (Låter snurrigt :-) )

Efter städningen föll vi i sömn och var sedan klarvakna vid strax efter 03.00 på natten.
Till slut gick vi upp och satte oss på tidiga morgontåget till Stockholm.
Varmt och fullsatt på tåget men efter några fnissiga timmar i övertrötthet somnade vi som döda i Vingåker och vaknade med ett ryck på vår slutstation där vi slängde oss av tåget i absolut sista sekunden.

Fullt påklädd och med massor av packning tog vi oss hem igenom ett varmt och härligt sommarstockholm.
Kl 14.00 slocknade jag helt utpumpad på min egen säng.

Kändes verkligen som sommarmissbruk att sova bort denna fina dag men jag hade inget val.
Vaknade vid 19-tiden och tog ett välbehövligt bad.

Gick till ICA och köpte sallad o grillad kyckling som jag tog med till syrran. Vi åt och sedan satte hon på lugnande musik och jag fick hoppa upp på hennes massagebänk.
Jag fick över en timmes nack och ansiktsmassage!
Fattar ni hur lyxigt jag har det med en sådan syster! Tack snälla snälla du! du är BÄST!

Hem vid 21.30-tiden. Lade mig i soffan och kollade en Beck-film som gick på TV.
Kände att det var helt okay att bara slappa fast min semester inte börjar ännu på en vecka.

Somande och sov därefter till nu kl 07.00 på morgonen.

Här sitter jag nu med en kopp kaffe och dator på balkongen och funderar på hur jag nu ska lägga upp dagen, veckan och livet.
På ett sätt vill jag bara stänga av känslan att det är sommar och leka vardag som en vardagsrobott en vecka till...men egentligen verkar det väl dumt?
Jag har 5 nätter kvar att jobba denna vecka här hemma. Sen börjar första delen av min semester.

Barnen är med J på semester nu och de har det härligt och bra så de behöver jag inte tänka på.
Har bara mig själv att tänka på just nu.

5 nätter här hemma på jobbet känns som lätt som en trevlig plätt!
Vem dömmer mig om jag tillåter mig att känna att jag redan kan ta in sommaren i skallen och lite egoistiskt bara njuta av den, trappa ned i sinnet.

Jag tror att jag gör det!
Jag har 5 nätter kvar att jobba och lite dagsovningar men resten av tiden ska jag nu slutligen släppa in i mig själv att det nu blivit sommar och att jag får deltaga i och njuta av den.
Jag har antagligen varit lite rädd för den här sommaren, varit rädd att jag redan förlorat den men jag har ju faktiskt hela min semester kvar framför mig.
Dax för mig att gå ned i varv och öppna ögonen.


Kommentarer
Postat av: Kraka

Klart du ska njuta av sommaren även om du jobbar! Idag har det verkligen varit en fin dag med massor av sol. Jag har dock sovit bort större delen av den förutom då jag var på begravning i Akallakyrkan.

Vi måste ses, prata och du får berätta allt nytt som hänt. Kram!

2009-06-23 @ 18:38:02
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Jessica

Härligt att våga prova nya utmaningar i livet, som att åka till Norge o jobba, det låter jättekul!! Hoppas du får en skön semester, kom gärna förbi om du är nere i byn! Kram.

2009-06-24 @ 18:50:18
Postat av: C a m i l l a

Nästa EFIT är på lördag 27/6.

Kram!

2009-06-25 @ 18:50:07
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor / Mormor

Om du tror att jag inte läser din blogg så vill jag tala om att jag läser det Du skriver flera gånger, både på morgonen och på kvällen och så vill "Kära Far" och jag önska er och syster M. välkomna ner till hembyggden när det passar. Biffarna och svampen väntar.SOVSÄCKAR MEDTAGES!

2009-06-25 @ 21:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0