Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

1 veckas datorfritt pga av....

I början av förra veckan så var barnen hos mig och dagarna innebar också arbete på firman.
Helt enkelt så hade jag fullt upp och det var vardag!



En av dagarna när vi hade städat flickornas bur beslutade vi oss för att provbada dem.
De tyckte faktiskt att det var riktigt mysigt och det tyckte vi också!
Kolla det skitiga vattnet, tror det var välbehövligt!



Under den här veckan beslutade jag mig för att i huvudet släppa min kaloriräkning och min stegräkning helt eftersom det vankades semester!
När man hållt på med det så intesivt som jag gjort var det riktigt svårt att släppa kontrollen faktiskt.



På Torsdagen drog vi i väg på årets jobbetresa till Ramundberget.
Ovan ser ni ett litet smakprov på kollegor i glädje och snö. Sammanlagt var vi från min del av firman ca 50 personer men det fanns en busslast till med kollegor från vår systerfirma. Totalt var vi nästan 100 pers som invaderade fjällen!

Inte så lätt att fånga ens så här många personer på ett och samma skidkort eftersom vi var uppdelade i olika skidskolegrupper efter åklust, kunskap och erfarenhet.

Resan blev otroligt lyckad och det är en sådan teambildande glädje att möta sina kollegor under några semesterdagar då jobb inte existerar utan livet är en lättsam fest.
Man lär känna varandra på ett annat sätt och samtalen blir mer personliga.
Nätterna blir väldigt korta kan man väl också påstå utan att ljuga....jag tror ingen har lust att sova bort tiden!
Det är upp vid 7-snåret för grötfrukost med Ipren. När liftarna öppnar vid 09.00 är vi på plats i backen.



På kortet ovan en riktigt stilig bild på mig och Pe (som jag var i Egypten med om ni minns).
Hon och jag åker i Sevens svarta grupp tillsammans med nedan stiliga gossar. Ny för året är Pa annars är vi i gruppen veteraner.
Det blir liksom att man grupperar sig med folk som åker likasinnat och så träffar man övriga på luncherna och på after ski.
Afterski brukar bjuda på svettig pjäxdans till liveband. Svett och glädje kombinerat med en kall öl.


Vid 16.30 går bussen tillbaka från backen och direkt på det brukar bastubad och förfester ta fart.
3-rätters middag serveras i restaurangen vid 19.30.
Röding är alltid i olika former representerad på menyn....

Efter några timmars middag går alla ned i källaren och dansar till sena natten. Därefter tar efterfesterna vid....
Sen är det morgon och allt börjar om.
Det tar på krafterna men det är värt lite sömnbrist.

Vi kom hem sent igår Söndag.
Måndagen har jag ägnat åt att sova en del men också att promenera många timmar i det blöta råkalla Stockholm.
Nu är det jobbnätter som gäller och det hällsosamma livet har ånyo tagit fart med ny motivation och inspiation.

Hoppas ingen känner sig för blottad av bilderna ovan, har försökt att välja lite diskreta bilder att skildra resan med.

Kommentarer
Postat av: Veronique

Välkommen hem. Hade helt missat att det var firmaresa. Blev lite orolig.



Kram V

2009-03-24 @ 07:04:39
Postat av: C a m i l l a

Hej och välkommen hem! Har saknat dig! Trodde nästan att du var lika bloggless som jag...

Rolig info du bjöd på till mig också. Jag kan inte annat än att säga att det är jätteroligt att det verkar lösa sig så bra. Den som väntar på något gott... ;)

Kram!

2009-03-24 @ 16:08:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mötley Annika

Hej vännen välkommen hem hoppas du haft det toppen ,här har det varit och är såååå sorgligt ja se min blogg så fattar du ....annars e livet rätt ok med mej vi hörs mer sen kram till dej .

2009-03-24 @ 18:32:53
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härligt med såna här resor....man behöver göra annat än jobba med sina kollegor...

ha det gott

2009-03-24 @ 18:51:35
Postat av: mariasharmoni

ÅÅÅ, åka skidor, vad najs!!! Det måste bli alperna något år!!

Näääää, hur söta får svinen från Mars bli igentligen!!!

Blöta tass :)

Kram

2009-03-25 @ 09:11:54
URL: http://mariasharmoni.blogspot.com
Postat av: Fia

Vilka snälla marsvin ni har som badar utan att protestera

2009-03-25 @ 20:33:37
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0