Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Sabinas kamp är över.



Tack Sabina för allt du givit mig.
Jag har fasat för att kampen mot sjukdomen snart skulle vara över och nu är den det.

Jag förstod på era ord tidigare då ni anhöriga skrev till oss i sådan form att jag förstod att Sabina inte längre kunde läsa sin blogg och aldrig mer skulle kunna göra det.

Jag svarade ändå till henne i fall att hon skulle orka läsa eller ni skulle läsa för henne, ville inte hon skulle tro att jag trodde hoppet var ute.

Vilken otroligt stark kvinna hon var.

Sabina har lärt mig hur mycket tid och rikedom i form av liv man kan vinna genom att ha hoppet kvar.

I början när jag började läsa hennes blogg hade jag en helt annan inställning, att jag inte hade rätt att vara med att inge en annan person hopp, att det kunde vilseleda någon som behövde bearbeta att man har en obotlig sjukdom.

Sabina har givit mig helt andra värdegrunder under tiden och nu förstår jag mer hur hoppet är det sista som överger en.
Har man förlorat hoppet så är kampen över.

Sabina förlorade aldrig.
Hon har nu somnat in men hon förlorade aldrig.

Konstigt skrivet det blir härifrån mig men jag vill bara tacka henne en sista gång.

Hon kommer finnas kvar i mina privata tankar, hur man uppskattar och värdesätter livet och i mina tankar när jag jobbar, jag är ju intensivvårdssjuksköterska och jag kommer på olika sätt förstå saker bättre med Sabinas tankar i mitt minne.

Tack till er anhöriga som skrivit i hennes blogg nu på slutet.
Det kommer bli en otrolig tomhet. Om någon av er anhöriga orkar och vill kanske ni någon gång vill skriva en rad i hennes blogg...liksom så att det inte bara tar slut.

Sabina: Tack för det du gav och vi ses igen för jag kommer leta upp dig i himlen när jag kommer dit...men det blir inte än på länge för jag ska leva så som du lärt ut!

Kram från Borthy


(Ovan skrivna var min kommentar till Sabina i hennes blogg idag.)


Kommentarer
Postat av: Fia

Fy, vad fruktansvärt det är med cancer. Det är så skrämmande att sjukdomen bryter ner kroppen på ett utdraget och grymt sätt.

Jag antar att du får insyn i många tragiska öden i ditt arbete. Tack att ni sjuksköterskor finns!

Kram, Fia

2009-03-31 @ 18:39:38
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anne

Det är så sorgligt att Sabinas kamp är över.



(Hittade hit via Sabinas blogg)

2009-03-31 @ 22:44:26
URL: http://annemoije.blogspot.com/
Postat av: :-)

Tråkigt... o ledsamt... Jga har faktist följt hennes kamp via din blog... Hon måste ha varit en begåvad med en otroligt stark livsgäldje

Postat av: peter pc carlsson

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."



För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".



Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.



Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html



Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.



Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/



Peter PC Carlsson

2009-04-01 @ 23:03:26
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0