Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagsresumé för en halv vecka.

Nu gick det en halv vecka av liv som jag inte hann med att blogga.
Det var en vecka med barnen och tiden bara rinner iväg med vardagsbestyr.

Har för mig att sist jag bloggade var om onsdagen....
En snabbresumé borde då börja med att torsdagen var en bra dag på jobbet fast jag kände mig lite ensam mitt i arbetslaget.
Hur kan det bli så när man är mitt bland folk hela tiden?
Strunt samma.
Efter lunch fick jag samtal från N som var mycket sjuk och behövde hjälp att komma till akuten.
Tyvärr fick jag inte gå ifrån arbetet men en annan arbetskamrat kunde köra in henne.

Mina barn fick vara själva en stund hemma efter skolan och jag var med henne på akuten och hjälpte henne att föra hennes talan.
Hon hade mycket svåra smärtor och hon var nu så omtöcknad och medtagen av smärtor och smärtstillande och allmän sjukdomskänsla att hon inte kunde hantera det längre.

Det hade börjat en vecka tidigare med 40 graders feber och plötsligt påkommande ledsmärta i vä axel.
Detta var 3:e gången hon kom till akuten.
Hon fick tid för undersökningar nästa morgon och hon fick följa med mig hem och försöka sova hos mig.
Någonstan mitt i allt det här var jag med stora grabben på hans elgitarrlektion också....

Nästa morgon skjutsade jag tillbaka henne till sjukan och hon blev inlagd. Det visade sig vara var i axeln.
Efter att jag kört henne till sjukhuset åkte jag med A in till stan för kvartsamtal.

Samtalet gick som vanligt helt smärtfritt och bra och sedan gick jag runt ett par timmar i stan.
När jag vid lunchtid kom hem lade jag mig att sova några timmar, jag var helt slut eftersom natten innan varit fullt med funderingar och svårt att sova.

När jag sedan vaknade gick jag upp i Ns lägenhet och plockade ihop det jag trodde hon behövde för sin sjukhusvistelse och sedan åkte jag med det till sjukhuset.

När jag kom hem därifrån åkte jag och lämnade A på basketträningen.
Sedan var det fredagskväll.
Jag hann helt enkelt inte grunna så mycket på hälsa och sådant den här veckan och när fredagskvällen kom och vi hade ätit lax till middag så låg barnen och jag i soffan och tittade på "Let´s dance", "Hjälp" och sedan en film som vi hyrt, "Patrik 1,5" och vi mulade i oss ordentligt med godis.

Nästa morgon lördag så skulle vi möta en grupp ur stora grabbens klass och deras föräldrar för att spela boule och äta brunch på Surbrunnsgatan inne i stan.
Det var några jättetrevliga timmar.

När vi kom därifrån så åkte jag till sjukhuset för att hälsa på och lämna ytterligare lite saker till N. Det blev ett snabbt besök för kl 16.30 skulle jag, J och barnen vara hos en dam i släkten på 65-årskalas.
Det vankades smörgåstårtor och vin och sedan hembakt.

När vi kom hem därifrån på kvällskvisten så var jag ånyo sliten. Pojkarna hade en kompis som kom och sov över och jag lade mig i soffan och tittade på en film "Mannen som kunde tala med hästar". Har inte sett den tidigare. Den visade sig vara riktigt lång så jag fick ge upp efter 1,5 timme då klockan var midnatt och jag dundertrött.

I morse var det söndag och jag hade tänkt mig en kraftig sovmorgon.
Blev till 10.00.
Jag åt frukost och gick sedan en 2 timmar lång stavgång med E.
Vi traskade till Kungens Kurva och tittade lite i affärerer där.

Jag har nästan glömt vad jag gjort mer idag söndsag  men det handlar nog mest om att jag vikt tvätt och annat alldagligt?
Jag hämtade från fotbollsträning och lite annat smått och gott.
vid 18-tiden gick pojkarna över till J.
Jag städade till marsvinen och sedan bytte jag i pojkarnas sängar och städade deras rum.
När det var klart hoppade jag i ett bad med en bok och sedan var det dax att åka till jobbet för ett nattpass.

Nu kan jag inte annat säga än att jag längtar till morgonen. Längtar så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0