Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Resumé.

Det är verkligen inte så lätt att resa sig, borsta av sig och sedan bara stå stolt, rakryggad och se representabel ut igen ...pust.... men det är ju bara att göra det!

På något märkligt vis går dagarna så otroligt fort nu och jag "blir" så lite i datorn....
Kanske är det egentligen bra, att man inte datoriserar så mycket utan gör annat men jag gillar ju verkligen bloggen och  jag vill hålla fast i det.

Massor av promenader har det blivit den här veckan...eller åtminstone känns det så?
Jag har ju minne som en guldfisk, kan knappt komma på vad jag gjorde i måndags?

Jo just det. På förmiddagen kollade jag och en kompis en film som vi planerat sedan länge.
"No country for old men".

Riktigt bra rulle! Sen åkte jag till skärholmen med en väninna och åt lunch.
Vi gick runt i centrumet och pratade och tittade på fina vårsaker till balkongen mm.

Sen åkte hon hem och jag gjorde ett stopp på IKEA och City gross.

Väl hemma stekte jag biff och korkade upp en flaska vin till mej och N. Vi åt och snackade innan vi tittade på vampyrfilmen "Twilight".


Nu skarattar ni nog åt mig men jag tyckte den var riktigt trevlig den också!

Blev lite sent innan jag kom i säng men har man haft en trevlig dag så får man ta sådana smällar.
Nästa morgon skulle jag upp tidigt och gå på studiedag på Firman.
En riktigt bra sådan visdade det sig.

Därifrån åkte jag tillbaka till Åhléns i Skärholmen och köpte en rosa vaxduk som kommer lira fint med mina Mårbackapelargoner på balkongen i sommar. Jag köpte visst lite små stolsdynor (vita) och en lykta på IKEA också.
På vägen hem stannade jag till hos E där jag råkade bli bjuden på supernajs köttfärslimpa innan vi gick en lång skogspromenad med tjejsnack.

Sen blev det onsdag. Hade tänkt att sova länge men det blev inget av med det, väckt av telefonen.
Efter ett bad tog jag och E en riktigt lång stavgångspromenad till IKEA där vi åt lunch innan vi promenerade tillbaka igen.
Tror att jag sov någon timme innan jag fixade några bra GI-m,atlådor inför nattjobb.

Sen blev det dax för nattjobb som sagt. 5 nätter! Pust och stön men det är trevligt!
I dag torsdag sov jag skönt till 16.00. Tog efter frukost en promenad till granncentrumet och tittade runt lite. Köpte lite sommarkläder på Hennes.

Det viktigaste denna vecka är ändå att jag börjat resa mig från nedslagningen. Fick möjlighet att ha ett mkt bra och långt samtal med en viktig person där jag fick som jag känner upprättelse och starkt stöd!
Processen är påbörjad.

Vad det gäller annan skit kan jag bara konstatera att jag är en väldigt naiv person som till dess att motsatsen är bevisad i stort sätt älskar alla jag möter.
Jag tänker inte ändra på det men jag måste bli bättre på att hantera "undantagen" som trots allt dyker upp i livet.

Jag tänker också arbeta mer på att minnas bättre när människor utnyttjat och förstört mitt förtroende och inte vara så förstående och förlåtande.
Att kunna förlåta är naturligtvis viktigt men kanske inte hur enkelt som helst och inte i alla lägen.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Gumman, det verkar vara mycket som händer i ditt liv nu och jag har mina aningar om vad som hänt! Stor kram till dig!

Twiglight gillade jag också! Har du sett "Låt den rätte komma in"? Det är en svensk vampyrfilm som var superbra.

Hoppas du får en fin helg. Här ska städas och klippas allt från gräsmatta till hår. Altanen kanske får nya möbler, om jag lyckas hitta några. Först lite after work med jobbtjejerna i kväll.

KRAM!

2009-05-08 @ 09:33:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Socrate

Kul att se dej tillbaka på bloggen. Jag kan ju absolut inte ha synpunkter på bloggpausar, jag som själv bloggar sporadiskt sen en tid. Bättre göra det

med gott mod sällan än kasta in ord som man knappt hinner med ...

HA EN FIN MAJHELG!



vännen Socrate

2009-05-08 @ 13:03:32
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Anne

Läste att man ska lära sig att förlåta men man behöver inte glömma för det. Det är jätte jobbigt när människor man trodde kanske var på ens sida plötsligt vänder kappan emot en. Jag har lärt mig min läxa och har sållat bland "vänner". Lägger absolut inte någon som helst energi på de som inte är lojala tillbaka till 100%. Har haft en väldigt liten vänkrets sedan separationen från lillans pappa då de man trodde var ens vänner bara försvann och har inte vågat att öppna mitt hjärta för nya. Men nu har jag sakta men säkert börjat lita på människor igen och vips så bara de trillar in i mitt liv och det är jätte kul och jag vet att de bara vill mig väl.

Oj vad personligt det blev och jag vet inte vad du råkade ut för och det spelar ingen roll för blir man sviken/besviken så blir man och då spelar det inte någon roll vem som gör det.

Massor av kramar och kämpa på där borta i stora staden så kämpar jag på här i den lilla staden : )

2009-05-08 @ 15:45:52
Postat av: Kraka

Det verkar ha hänt en del sen vi sågs senaste (är ju sjukt länge sen) och jag ser fram mot att bli uppdatertad på vår kommande date.

Tills dess: Sköt om dig!

2009-05-09 @ 11:10:34
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0