Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Du blir vad du tänker.

Jag har ju som sagt nu en liten blogglåsning sedan en tid.
Jag tänker mycket på att skriva men det blir inte att fingrarna kör igång och ut mina tankar på tangenterna.
Därför är det bara att göra det.
Nu gör jag det!

Jag har sagt det tusen gånger och nu är det dax att påminna mig själv igen.
Jag skaffade bloggen för att bli mina tankar, att fokusera positivt!
Det var faktiskt det bästa jag gjort tycker jag nu i efterhand. Så mycket som bloggen hjälpt mig under de tunga åren.

Nu är livet betydligt mycket enklare igen även om ju livet egentligen aldrig blir så superenkelt.... eller i varje fall inte så ofta!
...Fast det är kanske inte det man vill heller....? I så fall hade man ju kunnat leva med huvudet i sanden.
Jag vill verkligen leva och ta vara på mitt liv!

Man behöver inte bara fokusera positivt bara när livet är svårt utan det är lika viktigt att ta vara på alla sina minuter på den här jorden tycker jag!
Jag kommer på mig själv med att slösa tid.
Vänta bort den.
Inte se den.
Älta och fokusera fel.
Ägna tid åt att försöka förändra saker som jag inte kan förändra.

Det är ju just där bloggen kommer in!

En väninna sade att hon funnit det som hon tror kommer att bli hennes Bibel. 

Det går ut på att aktivt börja välja sina tankar positivt och att bli kunnig om att positiva tankar attraherar andra människors positiva tankar och naturligtvis också tvärtom...men det tänker jag inte skriva om här.

Boken vi talar om är "The Secret".


Jag bläddrade i den och kände igen mycket av det som jag själv kämpat så hårt med och som jag vill förbättras i.
Att om man hjärntvättar sig positivt så attraherar man positivt på andra. Då menar jag i bemötanden och öppenhet. Att tro gott och bra om andra genom att förstärka sig själv sådan.

Ja....det var ju lite mer i boken än det....
Den var ju aningen typiskt amerikansk också...att man kan tänka bort cancer och sjukdomar om man förtränger dem....
Det tror jag inte!
Och jag tror inte att man får sjukdomar för att man har fel fokus i sina tankar.

...Däremot vet jag av egen erfarenhet att man kan bli spänd i axlar och käkar när man är orolig och rädd och har det jobbigt i sitt liv....så visst, viss koppling hur man kan hantera en fysisk åkomma genom att styra sina tankar finns ju.

Som ett litet Ps. till ovanstående så tror jag ändå att det är bra att gå på djupet med sig själv mellan varven och det är naturligtvis så att man får vara ledsen i bland men grejen är att man inte ska fastna där nere!

Jag anser inte heller, absolut inte, att man ska trycka tillbaka skit som man drabbas av, det är inte bra!
Om man tycker bättre om sig själv är min förhoppning att man kan stå upp bättre för sig själv så förstår andra lättare också att man ska behandla just mej med respekt.
Om man inte respekterar sig själv så tror jag man indirekt tillåter andra att behandla en dåligt.

Ja...hur kom det här inlägget till? 
Jag hade ju bara kollat i en bok.
Egentligen skulle jag ju skriva om vilken mysig ledighet jag haft med mycket trevligt under långhelgen.
Får ta det lite senare, ska ge mig ut och springa nu, kicka igång sköna endorfiner så att jag blir stark och vacker åtminstone på insidan!

Kommentarer
Postat av: cirocco

Hej, kul att du dyker upp här på din blogg nu och då och fortsätt att tänka positivt!



Ha de bäst!/C

2009-05-25 @ 19:12:58
Postat av: Johnny

Du skriver riktigt bra !!!

2009-05-26 @ 09:00:59
Postat av: Anne

Så kul att du skrivit lite igen, saknar dina visdomsord och djupa tankar. Jag har själv läst boken Secret och tyckte den var ok. Jag började följa "reglerna" men efter någon månad med att önska allt som jag vill ha osv så la jag av. Är inte rikitgt min grej att låta så egoistisk och önska massa grejer när det finns de som har det betydligt sämre än jag. Men jag tog fasta på det där med positiviteten, föröker alltid möta människor med ett leende. Jag kanske ska börja med mina kvällsönskningar och "vad jag har gjort bra idag" tänket igen. Ja menar nu när jag snart blir arbetslös då har man väl all rätt att önska sig ett bättre liv eller hur?

Ska nog läsa om boken igen och "börja om".

Kram.

2009-05-27 @ 06:41:31
Postat av: amonym

Tror att det här med hur vi tänker påverkar oss betydligt mycket mer än vi tror. Att det är viktigt att ha fokus på det som fungerar och ge sig själv och andra uppmuntran och beröm för det man/de gör. Inte klanka och kritisera för tillkorta kommanden.

Men sen är det ju så att man inte skulle uppskatta solsken om det aldrig regnade....

kram kram

2009-05-28 @ 09:33:26
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0