Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Recept på äcklig mat mm...

Känner mig som sjuk nu när jag ska gå upp dagtid igen. Fast egentligen tror jag att jag är det. Känner mig febrig och rejält äcklig i halsen. Vita pluppar....Perkele på ren svenska!

Nå väl. Har haft en mycket bra dag ändå, fast ledigheten började ju faktiskt redan i går morse när jag gick av.
När jag kom hem på morgonen såg jag första filmen jag lånade av Talle: "Låt den rätte komma in".



Alla i Sverige har väl sett den så jag behöver nog inte säga att den var bra.

Därefter sov jag skönt några timmar till dess grabbarna ramlade in efter skolan.
Jag tänkte göra mig till och vara riktigt husmoderlig så jag satte igång att göra köttfärslimpa gräddsås och potatis.
Själva grejjen var bara det att det blev så förskräckligt äckligt!
Jag gjorde som det stod i rutiga kokboken men...det blev som en svampig hemsk skapelse och inte ens såsen fick jag till....BLÄ! På tok för mycket ströbröd!
Men i bland ska det väl gå åt skogen med matlagningen också :-)

Någon som är sugen på receptet?
Nä, tror inte det! Obs, nedan är den som sagt ännu rå....



Hur som helst...innan vi visste att maten var äcklig hade jag bett N komma över och vardagsäta med oss.
Hon åt och teg och tog till och med om! Hjältinna!

Efter maten badade N och barnen marsvinen medan jag städade buren. Sedan såg vi en till av Talles filmer.
Komedin "The 40 year-old virgin".


I morse när jag fått iväg killarna till skolan somnade jag om på en skön sovmorgon! När jag vaknade tog jag ett bad och åkte sedan in till stan för att möta Kraka.

Vi promenerade runt i stan och åt på en ....ja vilken nationalitet blev det på restaurnagen? Gott var det i varje fall!
Vi pratade väldigt mycket om det gångna halvåret som vi inte setts.
Massor hade hänt.

I shoppingavseende kom jag hem med 9 stycken kaffekoppar från Myrorna. Det var Rörstrandskoppar av värsta farmormodell! Jag gav 35 kr styck.


När jag berättade detta för Mickis sade hon att jag fick ordentligt med vuxenpoäng för detta köp!
Jag har letat länge efter sådana här små nördiga koppar med tunn kant att ha till kalas. Jag dricker normalt kaffe ur halvlitersmuggar men till kalas tycker jag att det ska vara riktiga koppar!

Jag kom visst hem med en tunika från Indiska och en strandklänning från Lindex också.
Bilderna framställer dem inte så speciellt fantastiskt kan jag se :-) men de var söta på!


Nu är det kväller som gäller. Jag tror den blir extremt tidig för mig.

En sak till som hänt idag....
Jag har beslutat mig för att gå över på en ren natttjänst från och med i sommar.
Jag pallar inte de här kasten mellan förmiddags- och nattpass. Det sliter!
Om man jobbar natt enbart så får man förkortad arbetstid.

Jag hoppas mina chefer kommer godkänna detta vilket jag kommer att få besked om på torsdag.
Syrran har lovat hjälpa mig så att jag kan jobba någon natt de veckorna jag har barnen och barnen har också sagt att de kan sova själv om det behövs någon natt för att det ska funka. Även N säger att hon ställer upp och hjälper till!
Vilka duktiga barn jag har och vilken snäll syster och fin väninna!
Min livskvalitet kommer att bli mycket högre!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Tack för idag vännen! Vilket långt inlägg du skrev, till skillnad från mina få rader...

2009-05-12 @ 22:52:08
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: annebelle

Måste vara jobbigt att ställa om sig från natt till dag och tvärtom...Vilken sötnos till marsvin!

2009-05-13 @ 11:36:00
Postat av: Stina

Kolla in filmen om stoppa barn misshandeln på min blogg. HEMSKT =( Mvh Stina

2009-05-13 @ 15:38:07
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Mor

Apropå koppen.Läs mail.....SUCK!

2009-05-13 @ 19:49:32
Postat av: Veronique

Jag håller verkligen tummarna att du kommer "över" till oss. Med tanke på DET som hänt så borde det inte vara några problem. ;)



Kram, kram

2009-05-14 @ 09:10:49
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Mor igen!

Glömde skriva att jag tycker att färgerna på dina

strandklänningar är läckra.Snart ska jag ställa mej på alla fyra och med huvudet långt in i skåpet och rumpan i vädret och se vad jag hittar i servisen-väg.

Hoppas att alla delarna är kvar.

2009-05-14 @ 09:12:29
Postat av: C a m i l l a

Vad kul med en massa shopping! Kopparna gav verkligen vuxenpoäng!

Snygga kläder du hittat också, klänningen såg supersöt ut.

Angående min gammelkatt så lever hon och mår bra, bara jag som försummat henne helt i min blogg på sista tiden. skäms...

Så bra att det ordnar sig med nattjobb för dig, du verkar ju må bra av att jobba då alla andra sover. ;)

KRAM!

2009-05-14 @ 14:50:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor igen! Igen!

Du har fått mail IGEN!

2009-05-14 @ 18:32:55
Postat av: evans

Jag dricker också kaffe ur stora kannor. Annars tar det ju slut så snabbt :)

2009-05-14 @ 19:57:34
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: annebelle

Hej B, hur är läget? Blev du sjuk, eller? den där limpan ser verkligen inte god ut. LOL ;-) Rå köttfärs ser inget vidare aptitligt ut.. Hoppas du är ok.

2009-05-17 @ 12:42:07
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag har inte sett "Låt den rätte komma in". Förstår att jag har missat en bra film.

2009-05-21 @ 08:48:52
URL: http://junitjejen.se
Postat av: C a m i l l a

Saknar dig! Var är du???

Kram!

2009-05-23 @ 14:55:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: menuette

hej,

har inte sett den första filmen dock den andra du skriver om med stor behållning, ett tag sedan jag var här nu =)

Fick slänga ett parti stuvade makaroner för ett tag sedan, de gick INTE att äta.

Håller i övrigt tummarna för att du får som du vill gällande jobbet. Tror det går vägen, ha det =)

2009-05-23 @ 22:26:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/468

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0